C Y F M || 18

502 37 152
                                    

Seminggu kemudian ...

*Di bilik Kaizo*

Kaizo sedang bersiap-siap untuk ke tempat kerjanya. Sedang dia bersiap, tiba-tiba dia teringat sesuatu, sesuatu yang membuatkan dia termenung tanpa disedari.

Flashback On••

Kaizo berjalan ke arah meja yang selalu didudukinya untuk makan tengah hari lalu membuka bekas bekalnya. Tiba-tiba Kaizo rasa ada sesuatu yang hilang.

"Mana ... Mamat tu?? Bukan biasanya aku duduk sini di terus melekat kat aku ke??"soal Kaizo perlahan sambil matanya meliar mencari keberadaan orang itu. Siapa lagi kalau bukan si Rizal.

Tidak lama kemudian, Kaizo dapat lihat Rizal berjalan mendekati tempat makan. Kaizo berniat ingin memanggil tetapi terpaksa membatalkannya setelah melihat Rizal sedang berjalan bersebelahan dengan seseorang sambil berbual-bual. Seorang perempuan.

"Itukan ... Pekerja baru tu. Siapa ekk nama dia??"soal Kaizo pada dirinya sendiri sambil cuba mengingat nama perempuan itu.

"Rakun kot ..."gumam Kaizo akhirnya setelah cuba mengingat selama beberapa saat. Matanya masih tidak lekang dari memandang Rizal dan perempuan rakun itu.

Rizal bahkan tidak berjalan ke arah Kaizo, sebaliknya semakin menjauh dari tempat Kaizo berada.

Tanpa Kaizo sedari, Kaizo telah menggeggam sudu yang dipegangnya dengan erat.

Flashback Off••

"Haihh ..."

Kaizo mengeluh setelah peristiwa itu muncul kembali dalam ingatannya.

"Kenapa Rizal jalan dengan dia?? Balik semalam pun dia tak tunggu aku ..."soal Kaizo pada dirinya sendiri. Entah kenapa, Kaizo tiba-tiba berasa cemburu.

Tiba-tiba ...

"Ke-kenapa aku tiba-tiba jealous?!! Dia bukannya boyfriend aku!! Aku pun bukannya suka dia!! Ish!!"rungut Kaizo dengan pipinya yang mula memerah. Kemudian Kaizo menggeleng-gelengkan kepalanya untuk menghilangkan pemikiran aneh itu dari dalam otaknya.

Kemudian Kaizo memandang muka jam dan langsung panik setelah melihat waktu yang ditunjukkan.

"Alamak!! Dah lambat!!"ucap Kaizo dan langsung berlari keluar dari biliknya.

SKIP

*Di tempat kerja Kaizo*

(KRUKK~ KRUKK~)

"Guhh ... Laparr (╥﹏╥)"keluh Kaizo yang sudah meletakkan kepalanya di atas meja. Perutnya terasa kosong akibat tidak makan sarapannya pagi tadi. Al maklumlah dah terlambat :p.

"Kalau tahulah, aku dah makan sikit bekal aku tu huhuhu (╥﹏╥)"gumam Kaizo, menyesal. Kemudian Kaizo mengambil 'phone'nya dari dalam poket untuk melihat jam (Ayoo BM akuu ಥ_ಥ) dan hanya mampu menangis dalam hati.

Kaizo (inside): Lama lagi!! Kalau macam ni, aku boleh mati!! Tak boleh jadi ni!!

Akhirnya, Kaizo memutuskan untuk mencari makanan di mana?? Dia pun tak tahu. Tetapi, belum sempat dia melangkah, tiba-tiba ada seseorang menghulurkannya sepeket roti dari belakang menjadikan si itik terkejut.

Kaizo menoleh.

"Rizal?? Macam mana kau--"

"Dari tadi Rizal tengok Kaizo macam takda tenaga je ... Tu yang Rizal belikan ni ..."potong Rizal menjadikan Kaizo terdiam, tak tahu nak balas apa. Manakala Rizal hanya membalas dengan sebuah senyuman. Diambil(?)nya tangan Kaizo dan terus meletakkan roti itu di atas tapak tangan Kaizo.

ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)Where stories live. Discover now