---
Keesokannya …
*Di rumah tok Abah*
Fang keluar dari biliknya dengan memakai t-shirt dan seluar pendek sambil membawa kasut sukannya. Tidak lama kemudian, Fang terserempak dengan Kaizo yang sedang melantak nasi goreng di dapur seperti seekor itik yang dah tiga hari tak makan.
Fang mendekati Kaizo.
"Wei, kau ada nampak Boboiboy??"tanya Fang. Kaizo yang terkejut tersedak sehingga terpaksa meneguk air dengan gelojoh(?)nya.
Fang (inside): Hish, buat malu keturunan itik je … *poker face*
Setelah Kaizo meminum air (satu jug), Kaizo menoleh ke arah Fang. Pandangan tidak puas hati ditunjukkan.
"Eishh!! Kau ni!! Kot ya pun janganlah terkejutkan aku macam tu!! Kalau terce--"
Fang: Mana Boboiboy?? (─.─||)
Kaizo: Siott gilek … (눈‸눈) Dia ada kat dalam bilik dialah!! Dah shuhh!! Jangan kacau aku!! *halau*
Fang: *tak cakap pape, terus bla*
Kaizo: *menyumpah (guna bahasa itik)*
*Di bilik Boboiboy*
(TOK!! TOK!! TOK!!)
Boboiboy yang terdengar bunyi ketukan di pintu menoleh.
"Siapa tu??"
"Husband kau yang kacak lagikan bergaya!!"jawab Fang dengan selamba manakala Boboiboy hanya role eyes.
Boboiboy: Sumpah nak muttoh (ー_ー゛)
Boboiboy bangun dari posisi duduknya dan mula berjalan ke arah pintu, lalu membukanya.
Boboiboy berasa sedikit hairan dengan pakaian Fang.
"Kau … Nak pergi mana dengan pakai macam ni?? Siap bawa kasut lagi …"tanya Boboiboy hairan. Fang hanya tersengih.
"Ha, aku sebenarnya nak pergi jogging kat kawasan kampung ni …"
Boboiboy: Lepas tu??
"Aku ingat, aku nak ajak kau jogging sekali …"jawab Fang. Boboiboy agak terkejut dengan jawapan Fang.
"E-ehhh?!! Kenapa kau nak ajak aku ni??"tanya Boboiboy, hairan.
"Sebab kau tahulah akukan dah lama tak balik sini, jadi aku takut aku sesat masa jogging nanti … Tu yang aku ajak kau tu …"jelas Fang manakala Boboiboy hanya mengeluh dan menutup kembali pintu biliknya.
"Malas!! Aku tak minat jogging!! Penat!!"balas Boboiboy dari dalam bilik. Fang terkaku di hadapan pintu.
Fang: ………
(DUSH!! DUSH!! DUSH!!)
"Boboiboy!!! Boboiboy!!! Bukalah pintu!!! Jomlah teman aku!!! Jomlaaahhhh!!! Jommmmmmmm!!!"teriak Fang sambil menggegar pintu bilik Boboiboy sekuat hatinya.
Boboiboy: Eihh!! Blaaahh!! Bising betul kau ni!! *marah*
Fang: *buat onar dengan macam² bunyi annoying*
Akhirnya Boboiboy membuka pintu biliknya. Merah padam wajah Boboiboy, bukan kerana malu, tetapi kerana menahan marah.
"Ishh!! Yelah-yelah!! Aku ikut!!"ucap Boboiboy akhirnya, pasrah dengan si landak keras kepala ni.
Fang: *sengih* Ehee~ Nampak sangat kau sayang aku~ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Boboiboy: *ketuk Fang* M-merepek!!! *blush*
"Dah, aku nak tukar baju. Kau tunggu kat luar!!"arah Boboiboy dan langsung menutup semula pintu biliknya, dengan 'baik'.
-10 minit kemudian-
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...