---
Keesokannya …
Boboiboy berjalan menghampiri bilik Fang dan perlahan-lahan membuka pintu bilik. Boboiboy mengintai ke dalam dan mendapati Fang masih lagi tidur. Boboiboy menutup semula pintu bilik Fang, berfikir seketika.
“Patut ke aku masuk?? Kalau landak tu marah aku macam mana??”soal Boboiboy pada dirinya sendiri, tiba-tiba saja berasa agak takut untuk memasuki bilik Fang.
Kemudian Boboiboy mengalihkan pandangannya pada plastik yang berisi ubat-ubat(?) yang dipegangnya.
“Hmmm …”
Setelah beberapa saat berfikir, akhirnya Boboiboy memutuskan untuk memasuki bilik Fang. Boboiboy meletakkan plastik ubat itu di atas meja berdekatan lalu berjalan mendekati Fang.
“Landak!!”panggil Boboiboy tetapi tidak mendapat sebarang respon dari Fang.
“Oii landak!! Bangun!!”panggil Boboiboy lagi dan seperti tadi, tidak mendapat apa-apa jawapan dari Fang.
Boboiboy: Eiii tidur mati natang ni!! *geram*
“Landak!! Bangunlah!! Kau nak kena makan ubat ni!!”panggil Boboiboy lagi sambil menggoncang-goncangkan badan Fang.
“Tch!! Kau nak apa pagi-pagi buta ni?!! Jangan kacau aku nak tidur boleh tak?!! Shuhh!! Shuhh!!”marah Fang yang masih mamai sambil membuat isyarat menghalau menggunakan tangannya.
Boboiboy yang melihatnya megembungkan pipinya, tidak puas hati.
“Ingat aku ni kucing ke nak halau macam tu?!!”gumam Boboiboy tidak puas hati.
Kemudian Boboiboy mengalihkan pandangannya pada selimut yang sedang menyelimuti badan Fang. Boboiboy tersengih dan …
(ZAPPP!!)
Menarik selimut Fang dengan kasar lalu melemparkannya ke penjuru(?) bilik membuatkan Fang terbangun dan langsung duduk di atas katilnya.
Pandangannya dialihkan pada Boboiboy.
“Woii!! Asal kau lempar selimut aku?!! Sejuk kau tahu tak?!!”soal Fang bengang manakala Boboiboy hanya membalasnya dengan jelingan.
“Kalau aku tak buat macam ni, sampai tengah hari pun kau takkan bangun!!”jawab Boboiboy dengan 'garang'nya sambil bercekak pinggang.
“Pfftt!!”
Entah kenapa Fang ingin tergelak setelah melihat Boboiboy begitu. Boboiboy yang tidak memahami situasi mengangkat sebelah keningnya.
“Kenapa kau nak gelak?? Aku ada cakap benda lawak ke??”tanya Boboiboy hairan membuatkan Fang berdehem.
”Ehem!! Takda apa …”jawab Fang.
“Ha, kau nak ap--”
“Atuk suruh aku bagi kau makan ubat!!”potong Boboiboy sambil menunjukkan plastik ubat yang dibawanya tadi betul-betul di hadapan wajah Fang sehingga Fang terpaksa mengelak sedikit agar plastik itu tidak terkena mukanya.
“Oh …”balas Fang sepatah dan terus membaringkan semula badannya di atas katil.
“Ehh?!! Kenapa kau baring lagi?? Kan nak kena makan ubat!!”soal Boboiboy.
“Aku malaslah nak makan … Dahlah banyak nak kena habiskan, rasanya macam jahanam pula tu …”jawab Fang malas.
“Eiii tak boleh macam tu!! Nanti atuk marah!!”tegur Boboiboy, agak geram dengan perangai landak di hadapannya ini.
“Tak nak”
“Kena makan ubat!!”
“Tak nak”
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...