☀️
"Şerefsiz herif bi de tehdit mi etti?"
"Sorma Uğurum ya."
Polatla bir süre daha aynı pozisyonda kalıp denizi izlemiştik. Sonrasında beni okula bırakmış gitmişti.
Şimdi de boş derste Uğurla durum değerlendirmesi yapıyorduk. Ama bi yerde fikir ayrılığına düşmüştük.
Ben Akın şerefsiz orospu çocuğu diyordum Uğursa hayır şerefsiz pezevenk diyordu.
Neyseki şerefsiz olduğu konusunda hemfikirdik.
"Aman sen beni bırakta sen anlat"
Bakışlarını kaçırıp mırıldandı.
"Ne anlatayım?"
Oflayıp ellerimle ellerini tuttum.
"Yapma Uğur ben sana dertlerimi anlatıyorum sen de bana anlat. Kardeşler bu günler için değil mi?"
Sıkıntıyla iç geçirdi.
"Yeni bisey yok. O adam.." babam diyemiyordu. Bu o kadar acı bir şeydi ki.
"Evi boşaltıp memlekete dönmüş. Babaannemler de temelli buraya taşınmayı düşünüyor."
Arada güzel şeyler de oluyordu.
"Ne güzel işte. Bırak gitsinler. Sorun ne?"
Ellerini sertçe saçlarından geçirdi.
"Sorun şu ki Yağız çok küçük. Babaannemle dedem ona anne de olur baba da olur ona şüphem yok. Zaten Yağız da her şeyin farkında ama.."
Kaşlarım çatıldı. Hâlâ problemi anlamamıştım.
"Ama ne.."
"Ama Yağız'ın velayeti onlarda. Ya bir süre sonra almak isterlerse. O zaman napıcam?"
Aklıma gelmeyen gerçekler yüzüme tokat gibi çarptı. Haklıydı.
"Alamazlar. Vermeyiz kardeşimizi. Hem almak isteseler şimdi almazlar mıydı?" Diyerek kendimce içimizi rahatlatmaya çalıştım.
"Off bilmiyorum. Neyse şimdilik bunları düşünmeyelim."
Başımla onaylamakla yetindim. Yağız'ı gerçekten dediği gibi alırlarsa Uğur yıkılırdı. Tek dayanağı Yağız'dı onun.
Gözlerim sınıftakilerın üzerinde gezinirken Güney'in gözleriyle buluştu. Birkaç saniye bakıp Engin'e döndü. Onunla konuşmaya başlarken bende önüme döndüm.
Birkaç dakika sonra Engin yanımıza geldi.
"Derinciğim"
Gülümsedim.
"Efendim Enginciğim"
"Sabahtan yoktun. Bir sorun yok değil mi?"
Alayla güldüm. Salak mı yazıyor benim alnımda.
"Bir sorun yok" Güney'e dönerek devam ettim. "İyiyim" bakışlarını kaçırdı.
Kendisi gelip sorsa bir şeyleri halledeceğiz belki ama nerdeee. Karadeniz inadı vardı çocukta.
Hayır alt tarafı gelip iyi misin diyecek. Ah ah.
Engin Uğurla maç muhabbeti yaparken kafamı sıraya koydum. Kulaklığımı takıp gözlerimi kapattım. Şu an hiç çekemezdim o muhabbeti. Tamam severdim ama şimdi umrumda değildi.
Şarkının ağırlığıyla gözlerim kapanırken hissettiğim son şey üzerime örtülen ceketti.
Gittin, kanadı kırık kuştum
Sustum, sözlerime küstüm
Hani kırılırsın siyaha
Nöbet nöbet, geceler boyunca
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇ DOĞAN GÜNEŞ✓
HumorBenim güneşim hiç doğmamıştı. Ya da doğmuştu ama doğar doğmaz geri batmıştı,benimle birlikte. Aradan yıllar geçti. Bulutlu, yağmurlu, gök gürültülü geçen yılların ardından benim hayatıma yeni bir güneş doğdu. O kadar güzel doğdu ki ne bulutlar kapat...