Kapitel 20

1.4K 45 8
                                    

Felix perspektiv

Det är äntligen fredag vilket betyder helg och jag är påväg hem från skolan. Eftersom Omar kommer upp från Göteborg idag tyckte han att vi kunde träffas alla fyra och bara hänga. Jag tyckte det lät som en bra idé eftersom vi inte träffats och bara hängt på jätte länge, det har hänt så mycket på senaste tiden och det gör att vi glidit ifrån varandra. Jag tyckte det var ett perfekt tillfälle att berätta för Omar och Ogge om mitt och Oscars förhållande också, dom har antagligen redan listat ut det men det känns som att det borde komma från oss. Vi bestämde att vi skulle vara hemma hos mig eftersom det är närmast hem till mig från skolan och Centralen. Ogge och Oscar går en timme längre än mig på Fredagar vilket betyder att jag måste gå hem själv. Jag hade kunnat stanna kvar i skolan och väntat på dom men jag känner inte för att sitta kvar på skolan en Fredagseftermiddag så jag valde att gå hem istället.

Jag går längs gatan och tio minuter senare är jag framme vid Slussen. Jag valde att gå till bussen istället för att ta tunnelbanan eftersom jag ändå inte har brotom någonstans, det är skönt att få lite frisk luft också. Solen lyser starkt och himlen är helt molnfri. Fast solen lyser så starkt är det kallt ute och jag skulle tro att det är -3 grader. Jag går bort till den busskur som Värmdö bussen går ifrån och ställer mig i den. Förutom mig är det bara en gammal tant där, vilket är skönt då det inte kommer bli trångt på bussen. Oscar och Ogge skulle hämta upp Omar på vägen eftersom hans tåg kommer precis efter att dom slutat. Medan jag står och väntar på bussen får jag ett sms från Oscar.

Från Oscar skickat 14:35
Hej hjärtat❤️ Vi köper godis och chips på vägen hem, men vi undrar om du har taco grejer hemma till middag annars köper vi det också!

Till Oscar skickat 14:37
Hej älskling! Jag har taco grejer hemma så det behöver ni inte köpa men köp läsk😘

Jag skickar iväg sms:et och lägger sedan ned telefonen igen, han kommer antagligen inte svara på mitt sms så det är ingen idé att ha kvar telefonen uppe. Bussen kommer åkande en bit bort och svänger in i bussfickan för att släppa av alla som sitter på bussen. Dom går av bussen i bak så jag går fram till dörren längst fram och går på. Jag lägger busskortet på kortläsaren och det piper till. Jag går längst bak i bussen eftersom alla hunnit gå av nu, jag sätter mig på ett av sätena och kopplar in mina hörlurar och sätter på Teneriffa sea.

~ En timme senare, Oscar's perspektiv ~

Klockorna ringer och snabbt reser sig alla upp från sina platser. Jag tar med mina böcker och går bort till korridoren med allas skåp. Jag öppnar mitt skåp och lägger in alla böcker innan jag tar ut jackan. Jag har inga läxor över helgen vilket jag är glad för och det betyder att jag slipper ta med mig några böcker hem. Jag sätter på mig jackan och går bort till Ogges skåp, han står och lägger in någonting i skåpet så jag knackar honom på axeln.

"Ska vi dra?" Säger jag när han vänder sig om, han nickar mot mig. Han tar ut jackan från skåpet och sätter på sig den. Vi går bort mot utgången tillsammans med strömmen av elever som också slutat nu. När vi äntligen kommer ut på skolgården går alla åt olika håll och det blir genast mer plats. Vi går bort mot tunnelbanan och igenom spärrarna. Vi ställer oss i rulltrappan och väntar på att vi ska komma ned, vi har inte brotom eftersom tunnelbanan inte går förens om fem minuter. Eftersom vi inte har Brotom orkar jag inte skynda mig ned för rulltrappan utan åker istället hela vägen ned.

När tunnelbanan kommer kliver vi snabbt på och hinner få två sittplatser innan vagnen blir full. Dörrarna stängs och direkt börjar tunnelbanan åka. Vi åker några stationer och tillslut ropar de spruckna högtalarna ut Centralen.

Live Love Laugh - FoscarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin