Kapitel 21 (Del 1)

1.2K 49 4
                                    

Felix perspektiv

Jag vaknar av att ljuset strömmar in genom fönstret och faller på mitt ansikte. Det verkar bli en fin dag idag också vilket jag är glad för, det är mycket skönare när solen lyser och speciellt idag på Oscars födelsedag. När jag inser att det faktiskt är Oscars födelsedag idag flyger jag upp från sängen och bort till badrummet. Snabbt tar jag av mig kalsongerna och går in i duschen. Jag sätter snabbt på vattnet och låter det rinna över min kropp.

När jag är klar i duschen går jag snabbt ut och torkar min kropp, jag virar handduken runt kroppen och sedan går jag tillbaks till mitt rum. Jag går fram till garderoben och tittar på kläderna som hänger framför mig. Jag tar på mig ett par svarta jeans och till det tar jag bara en skjorta. Jag springer ned i köket och tar fram en macka och juice. Först när jag sätter mig vid bordet märker jag att mamma sitter där så jag hälsar god morgon medan jag brer min macka. Hon hälsar tillbaks och fortsätter sedan läsa tidningen hon har framför sig på bordet.

När jag ätit upp min frukost skyndar jag mig att plocka undan allt och sedan går jag upp på mitt rum igen. Efter mycket velande bestämmer jag mig för att inte ha någon huvudbonad dagen till ära så istället skyndar jag mig bort till badrummet för att lägga vax i håret. Jag borstar först tänderna och sedan lägger jag en klick vax i håret så det ser någorlunda okej ut. Jag går tillbaks till mitt rum och packar ned alla nödvändigheter i min väska, Oscar tyckte jag skulle sova hos honom eftersom vi har en intervju imorgon förmiddag. Jag lägger även ned presenten som jag haft i garderoben och sedan skyndar jag mig ned till mamma igen. Hon sitter fortfarande i lugn och ro och läser tidningen vid köksbordet när jag kommer ned. Klockan är bara tio så det är två timmar kvar tills jag ska vara hos Oscar. Det räcker med att jag åker halv tolv hemifrån så jag bestämmer mig för att spela FIFA så länge. Jag reser mig upp och börjar gå ut från köket när jag hör mammas röst.

"När ska du till Oscar?" Frågar hon och tittar upp från tidningen. Jag stannar upp och vänder mig om så jag står mot henne.

"Jag ska va där vid tolv" Svarar jag och tittar på mamma, hon nickar och sedan säger hon.

"Men jag skjutsar dit dig för jag tänkte ändå prata med Mia en stund" Säger hon och jag nickar, jag går bort till vardagsrummet. Antagligen ska hon prata med Mia och mitt & Oscars förhållande men det är inget som stör mig eftersom jag vet att våra föräldrar accepterar det.

Jag är en aning nervös inför dagen eftersom jag ska vara med när hela Oscars släkt kommer och firar honom. Han tyckte att jag skulle vara med eftersom jag är hans pojkvän men jag ville inte vara för påträngde. När jag påpekade det skrattade han bara åt mig och sedan sa han bestämt att jag skulle vara med. Efter många argument fram och tillbaks fick han tillslut med mig. Men jag börjar tvivla nu i efterhand, tänk om de inte tycker om mig eller tycker att jag är för påträngande. Dom ska ju trots allt ha en släktträff och jag bara kommer där och är med.

Efter en stund inser jag att jag inte ens har startat tv:n utan bara suttit och stirrat ut genom fönstret. Jag förstår att jag inte kommer kunna koncentrera mig på spelet så istället bestämmer jag mig för att ta en promenad med vår hund - Dante. Jag behöver rensa tankarna och få lite friskluft innan jag åker till Oscar. Jag går ut i hallen och sätter på mig skorna och jackan men precis när jag ska sätta på Dante kopplet kommer jag på att jag fortfarande inte ringt och grattat Oscar, det måste göra mig till världens sämsta pojkvän. Jag sätter snabbt på Dante kopplet och sedan ropar jag på mamma.

"Jag går en sväng med Dante!" Säger jag och hör ett svagt okej från mamma. Jag går ut på trappen och drar med mig Dante ut, det syns att han egentligen inte vill gå ut men det är ändå dags för honom att gå ut snart så han får göra det nu. Jag går ut på grusvägen utanför vårt hus och direkt tar jag upp telefonen. Jag slår in Oscars nummer som jag kan utantill och sedan lägger jag telefonen mot örat. Signalerna går fram och tillslut svarar en trött Oscar.

Live Love Laugh - FoscarWhere stories live. Discover now