Felix perspektiv
Oscar har precis fått sin present och nu ligger vi bara på hans säng och tar det lugnt. De andra gästerna skulle komma vid två så det är en och en halv timme kvar tills dom kommer.
"Ska vi äta någon lunch kanske?" Säger plötsligt Oscar och jag tittar på honom. Jag nickar lätt och vi reser oss upp från sängen. Jag rättar till min skjorta som åkt lite snett och sedan drar jag en hand genom håret för att få det på plats. Jag tittar på Oscar som står och tittar på mig i dörröppningen. Jag ger honom ett leende och han besvarar det, jag går bort till honom och tillsammans går vi ned till köket. Min mamma och hans föräldrar sitter fortfarande kvar vid köksbordet och pratar men dom tystnar snabbt när dom ser att vi kommer.
"Vad pratar ni om?" Frågar Oscar men mamma skakar bara på huvudet.
"Det är inget speciellt" Säger mamma men man ser på hennes ansikte att hon inte riktigt talar sanning men jag bryr mig inte om att fråga.
"Vi tänkte äta lunch" Säger Oscar och hans mamma nickar. "Kan vi ta resterna från igår?" Undrar han och går fram till kylskåpet. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra så jag lutar mig mot dörrkarmen.
"Absolut ni kan ta resterna, vill du ha köttgryta med potatis?" Säger Mia och tittar på mig. Jag nickar lätt och går fram till skåpet för att ta fram två tallrikar. Jag har vart här så många gånger innan att jag vet vart allt finns. Jag ställer ut tallrikarna på bordet och sedan tar jag fram glas och bestick, medan jag gör det värmer Oscar maten. När jag dukat fram allting sätter jag mig ned vid bordet och Oscar lägger upp mat till mig.
"Tackar tackar" Säger jag med skämtsam röst när Oscar lägger upp maten på min tallrik. Han skrattar bara och sedan svarar han med lika skämtsam röst tillbaks.
"Varsågod min herre"
Jag skrattar åt hur rolig han låter och snart ligger jag dubbelvikt på stolen och skrattar. Egentligen var det inte så roligt men jag kan inte sluta skratta när jag väl börjat. Oscar klappar mig på huvudet och sedan lägger han upp mat på sin tallrik också. Tillslut lugnar jag ned mig så pass att jag kan sitta normalt på stolen igen. Jag tar en tugga av maten som ligger på min tallrik och direkt minskar hungern. Jag äter snabbt upp det som finns på min tallrik pågrund utav att jag är så hungrig. När jag har ätit upp har Oscar bara kommit halvvägs på sin mat så jag lutar mig tillbaks i stolen medan jag väntar på honom. När Oscar äntligen har ätit upp allt han hade på tallriken dukar vi undan våra allt från bordet och tar undan allt annat som vi använt. Våra föräldrar reser sig upp från sina platser vid matbordet och går med oss ut i hallen.
"Jag hade tänkt åka hem nu Felix men vi syns imorgon!" Säger mamma och börjar klä på sig ytterkläderna. När hon är klar ger jag henne en kram och sedan säger hon hej då till dom andra innan hon går ut genom ytterdörren och försvinner.
Jag och Oscar går upp på hans rum igen eftersom det är en stund kvar tills gästerna kommer. Oscar går in före mig och slänger sig direkt på sängen. Jag får en idé och tar därför ned Oscars gitarr, jag sätter mig på sängen och stämmer den lite snabbt innan jag spelar de första noterna till 97 Ways. Jag börjar sjunga och hela tiden tittar jag Oscar i ögonen för att visa att jag sjunger till honom.
I'm always wondering why everybody
goes so fast and love is like goodbye it doesn't seem to last
So can we take our time stretch it out anticipate the day we cross the line it will be so worth the waitI, I, I swear it I, I, I swear it
I, I, I swear it i swear I'll prove it
I swear it I, I, I swear it,
I swear I'll prove it 97 ways
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Live Love Laugh - Foscar
Фанфик"Varför kan du inte bara acceptera att jag älskar dig Felix Sandman" En dag när Felix kommer till studion är allt annorlunda. Hans bästa kompis har slutat prata med honom och helt plötsligt är det så stelt mellan de bästa kompisarna. Han vet inte v...