224.Recenze- 𝑽𝑬𝑹𝑻𝑬𝑩𝑹𝑨𝑻𝑬 - Poslední z rodu

45 5 2
                                    

Popis příběhu u knihy:

Jedním slovem podivínka, nebo tak hlavní hrdinku vidí ostatní, ale co když je to jinak? Vždyť ani ona sama neví CO vlastně je.Přestoupí na novou školu, aby se vyhnula posměchu lidí, a nepříjemnému rozchodu rodičů. A tehdy začne osud splétat sítě její podivné budoucnosti.Co se stane, když zjistí že celý její život je jen jedna velká lež? Dokáže odhalit svou minulost? A bude schopna čelit pravdě?

~·~·~·~·~·~·~·~·~·~

,,Vzchopíš se," řekla, ale tentokrát to neznělo jako rozkaz.

Pohlédla jsem na ni a zavrtěla hlavou.

Přišla blíž a objala mě. ,,Jsem tu pro tebe. 𝘔𝘪𝘢 𝘴𝘪𝘨𝘻𝘢," zašeptala a pohladila mě po vlasech.

,,Věříš mi?" zeptala jsem se nevěřícně.

,,Myslíš si snad že bych Ti položila svůj meč k nohám, nebo riskovala život abych Tě zachránila, kdybych ti nevěřila?"


Popis mi neříká nic o příběhu. Je tam málo informací a spoustu řečnických otázek, které jsou za mě zbytečné. Co se pak týká úryvku, tak ten je o něco málo lepší, ale znovu tam není nic, co by mě nalákalo knihu otevřít. Když shrnu vše, co o knize vím- hrdinka je zvláštní a přejde na novou školu. Doporučuju popis přepracovat.

Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:

Kniha je hlavně fantasy se špetkou romantiky a humoru.

Kniha je hlavně fantasy se špetkou romantiky a humoru. Spíš bych doporučila dívkám 11-14 let, samozřejmě ji může číst kdokoliv, i kluci.

Hlavní hrdinka zažije dobrodružství doslova z jiného světa. Nebude chybět láska, ztráta, nepřátelé, ale hlavně upřímná sestra, která vás podrží, a bude tu pro vás.A pro ty co rádi přemýšlí, několik, zatím nenapsaných drobností, které hrdince pomůžou, nebo pořádně zavaří.

Můj názor:

Kniha potřebuje propracovat, jak po stránce pravopisu a gramatiky, tak po stránce dějové. Jako čtenáře tam nebylo nic, co by mě přinutilo číst dál a kniha mě upřímně nebavila.  Děj v knize příliš rychle utíkal, nic zajímavého se v kapitolách nedělo a celkově to na mě působilo zmateně. Hlavní postava je typicky utlačovaná myška, která se chová nevyspěle a je dalším bodem, proč mě kniha nebaví.  Opravdu jde vidět, že je to autorčina prvotina a bude potřeba hodně práce, nejlépe s pomocí korektora a bety.

Co bych vytkla:

· Chybějící čárky ve větách.
·  Na konci věty by se mělo používat jen jedno interpunkční znaménko.
· Špatné používání výpustky. Používá se při vynechání určité části textu, přerývanou nebo nedokončenou řeč.
· Citoslovce jako ach, achjo,crr. Vždy vypadá lépe napsat třeba "povzdechla jsem, zazvonil."

· Rychlý spád děje.

· Chybějící popis. Děj knihy stojí na přímé řeči a popis je tam zastoupen pár větami. Je potřeba si s ním více pohrát.

· Poznámky v závorkách jsou velké NE.

· Nevěříte? To se ještě uvidí!

Komunikace se čtenáři. Není to přímo výtka, ale je potřeba si uvědomit, že pokud postava  takto komunikuje, tak příběh vypráví, protože ho, už stihla prožít.

· Pravopisné a gramatické chyby. Doporučuji opravit, jelikož je to nejlepší prostředek, jak odradit čtenáře.

· Časté překlepy.

· Opakování slov krátce po sobě.

· Chybí charaktery postav. Postavy jsou plytké, bez většího propracování a vlastně jenom dotváří bublinu hlavní postavy, která převzala roli "obětního beránka a šedé myši." Abych byla konkrétnější- šikana ve škole, problémy v rodině, matka, co se o ni nezajímá. Hlavní hrdinka mi je silně nesympatická a svým chováním a věkem bych ji řekla možná dvanáct a ne patnáct.

· Nevyužití potenciálu postav. Proč je tam vůbec zapojena psycholožka, když vlastně neměla v příběhu žádný smysl? Ani neposunula s dějem a ani nepomohla postavě k nějakému vývoji. A podobně zahozený potenciál je u více postav.

!Může obsahovat spoilery!

· Pokud ředitel navrhne přestup na jinou školu, tak o tom nejprve mluví se zákonnými zástupci.  Především proto, že vzdy záleží na nich, jestli se přestup uskuteční. Názor dítěte tady nehraje žádnou roli, pokud rodič rozhodne jinak, než jak dítě chce. Je to sice malý detail, ale mě osobně hned uhodil do obličeje.

· Pokud má školu daleko a bydlí mimo domov, tak je lepší použít termín internát než hotel.

Ukázka:

Podívala jsem se kam jsem to vlastně vešla a vykřikla jsem, hned si v tu sekundu zakryla ústa dlaní. Stála tam nějaká baba. Ale ona se ani nepohnula, asi byla hluchá nebo co. Pomalu jsem se k ní přiblížila a oddechla jsem si. Byla to jen socha.

Názor čtenářů:

DysnomiaBrown

Kniha se mi líbí, a jelikož jsem Speio dělala cover tak trochu tuším o čem to bude. Upřímně, tohle téma mě zaujalo. Ale všimla jsem si že to někdy bylo zmatené, co se týče času. Př.: Jde spát v pátek, probudí se v neděli, naštěstí už to Speio spravila.Také by mohla trochu více popisovat okolí, aby si to čtenáři lépe představili.

Říkám tomu recenze 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat