227.Recenze- Žíly života

67 4 3
                                    

Popis příběhu u knihy:

V Lisiině životě se toho začíná dít nějak moc. Posedla ji podivná temná bytost, dračí jednotky prohledávají nejbližší okolí a do její třídy nejlepších studentů čarodějek a čarodějů je přiřazen podivný kluk, co magii prokazatelně vůbec neumí. To vše proto, že kvůli školnímu projektu málem umřela v lesích a nějaké podivné stvoření jí nabídlo pomoc. Jak se má u všech všudy s tím vším vypořádat? Obzvláště pak, když se namátko ztrácí do podivného světa, jehož královna si ji "najme" jako mazačku pamětí jejích příbuzných.

Po dočtení popisu jsem pocítila jedinou emoci a to zmatek. Především pletenec spousty nadpřirozených bytostí a fantasy knih z různých světů. V popise bych se držela nějaké základní linky nebo spíše zápletky a osekala okolní věci, protože takhle mám pocit, že je tam mix informací, které my vlastně nic neřeknou.

Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:

Jako fantasy plánovanou trilogii, která se každou chvílí stává temnější a temnější, což v tomto prvním díle ještě nejspíš nepůjde tolik vidět. Navíc se zdá že se u mě vyvíjí nový zvyk házet vtipy do těch nejvíce depresivních/morbidních chvil. V příběhu je mnoho vedlejších dějových linek. (A příběh nutně korektora, kterého se mi ale nedaří najít, takže se nejspíš připrav na hrubky, překlepy a zmatek v čárkách. Je pro teenageři a mladí dospělý zhruba od 14 do 19 let, tipuju. Čtenáři můžou očekávat napětí (alespoň doufám). Krev. Magické prostředí se školou pro čaroděje, lesem, kde se může nacházet doslova jakákoliv bytost, a agenturou, která nenávidí magii a je vedena draky. Také enemies to lovers.

Můj názor: Začátek příběhu byl pro mě velmi těžký. A to především díky přechodníkům, stylu psaní, pravopisným a gramatickým chybám. Celý text potřebuje korektoru, protože je tam dost chyb v y/i, skladba vět někdy pokulhává a přechodníky či jiné záludnosti češtiny také nepůsobí dobře. Kapitoly jsou nacpané dějem, což je fajn, kdyby se ten děj neodehrál během pár dnů. Tento handicap přinesl další problémy jako chybějící vývoj vztahů mezi postavami, nerozpracovaný charakter postav nebo to, že se s vedlejšími postavami dále moc nepracuje a vytahují se pouze, když jsou potřeba. V posledních kapitolách jde vidět, že se autorčin styl změnil a celé to působí více uvolněně a přirozeně. Bohužel ale málokterý čtenář najde vůli v příběhu pokračovat a dát mu šanci. Po dějové stránce to není vůbec špatné, ale přiznám se, že je to na mě moc velká splácanina všech magických stvoření a fantasy zápletek. A teleportace do jiného světa mi připadala jako naprosto vrchol celého guláše. Někdy je prostě méně více a zrovna tady bych se tím pravidlem řídila. Na závěr oblíbená věta, zda bych příběh doporučila nebo ne. A přiznám se, že vůbec nevím ke které variantě se přiklonit. Nemusel by to být špatný příběh, ale je tam toho na mě moc. Pokud někdo překousne pravopis a gramatiku a hledá příběh, kde bude většina magických bytostí, tak určitě jeden našel. Já ale potřebuju více propracovat popis, který je na fantasy dosti pozadu, postavy a především více osekat celý svět a jeho postavy.

Co bych vytkla:

·  Styp psaní. Je zde vidět snaha o určitou archaickou a spisovnou češtinu, která ale udělala více škody než užitku. Špatné používání přechodníků a tvary slov, které neexistují rozhodně nejsou dobrou vizitkou, i když musím uznat, že mě občas pobavily.

Hledají mě dvě snůšky lidí z tohož před jednou utíkám a tu druhou hledám.

Místo slova tohož bych spíše použila z nichž.

Říkám tomu recenze 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat