Popis příběhu u knihy:
Minulost čarodějnic a čarodějů sahá stovky let před současnost. Každý čaroděj ví, jaký úkol má a co musí učinit, aby přežil - pokud jej na to někdo nepřiměje zapomenout...Caitlin Evansová je čarodějnice, jenže je to jedna z mnoha věcí, kterou o sobě neví. Matteo - její spolužák - ví pro změnu vše, avšak je těžké přimět ji uvěřit, když byla magií přinucena zapomenout. Přesto je odhodlaný udělat vše pro to, aby si Caitlin vzpomněla, neboť jeho život závisí pouze na tom jejím.
Miluju to. Je to přesně ten popis, který mě donutí knihu otevřít s velkým očekáváním. Je tam naprosto všechno, co má být.
Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:
Příběh vypráví o čarodějce Caitlin, která je však při autonehodě, při níž umírá její maminka, kouzlem donucena zapomenout na to, kým doopravdy je. Jediný, kdo zná pravdu, je její spolužák Matteo. Je to vlkodlak a on jediný jí tedy může pomoct a ochránit. Ve městě jsou také upíři, kteří mají jediný cíl – Caitlininu smrt. Nejde o obyčejnou nenávist, avšak především o strach. Jde o fantasy se spoustou nadpřirozených tvorů, ale i s lidmi.Příběh je určený spíše pro dívky mezi 14-16 lety.Čtenáři mohou očekávat zamotané situace, problémy v přátelství, začátky vztahů dospívajících a později i boj a otázky života a smrti.
Můj názor:
První kapitola mě naprosto nadchla. Opravdu jsem hltala každé slovo a zírala s otevřenou pusou. Atmosféra, děj, všechno bylo naprosto skvělé a já to viděla jako na filmovém plátně. S každou další kapitolou jsem si začala všímat, že moje nadšení opadává a vlastně se vytrácí ta určitá tajemnost z první kapitoly. Popis se velmi omezil a v podstatě to na mě začalo působit jako typická lovestory o upírech a vlkodlacích. A to je za mě velká škoda, protože po té první kapitole jsem očekávala temnou atmosféru, vraždy, boje, napětí, strach a nedostala jsem ani jedno. Chtěla jsem cítit to samé, co na začátku, ale prostě to tam nebylo. Neříkám, že romantická linka tam být nesmí, ale v tomto případě mám pocit, že se dostává, až moc do popředí. Abych byla přesnější, žádný náznak vztahu tak zatím není a vše je na úrovni kamarádství nebo nepřátelství. Přesto tam od začátku vidím milostný trojúhelník a myslím si, že je otázka času, než se moje predikce potvrdí. Posledních pár dílů bylo, na můj vkus, dost zrychlených a děj se začínal dávat do pohybu dlouhými skoky, což mi taky vadilo. Jako čtenář bych chtěla ty informace dostávat postupně, a ne na pár řádcích. Například se mi nelíbilo, jak se Caitlin dozvěděla, že je čarodějka. Je tolik skvělých možností, jak se to mohla dozvědět. Například si půjde zaběhat, upír jí bude chtít napadnou, ona si všimne, že ji někdo sleduje, zazmatkuje, poběží domů, upír za ní, máme skvělou honičku a když už ji upír skoro má, tak se otočí, dá ruce před sebe, upíra to odhodí a ona doběhne domů. BUM – Caitlin zjistila, že je čarodějka. Pro mě jako pro čtenáře to má skvělou atmosféru, kdy je tam akce, v ději nás to posune, a ještě si může vychutnat opravdu zabijáckého upíra. Možná je chyba pouze u mě, že jsem po první kapitole očekávala něco jiného, než jsem později dostala, každopádně tohle už je čistě na zvážení autorky, kterým směrem má její kniha jít.
Co bych vytkla:
· Více popisu. První kapitola byla skvělá, bylo v ní napětí a v podstatě celá ta atmosféra byla dotvářena jen popisem. Více takových kapitol.
· Lépe bych uchopila vztahy mezi postavi. Líbilo by se mi více ukázat vztah mezi Magnusem a Jasperem, budovat znovu přátelství mezi Matteem a Caitlin.
· Zpomalit. Přišlo mi, že občas byly informace podávané strašně rychle, bez nějaké logické posloupnosti. Například to, jak se Caitlin dozví, že je čarodějnice.Ukázka:
Oči se mu podléhaly rudou barvou, jak čím dál více slyšel proudící krev všech přítomných. Polkl a snažil se své smysly utišit. Neměl rád spoustu lidí. Naposledy školu navštívil před pár lety v Itálii, neboť se oba bratři museli přizpůsobovat době a v každém novém místě se pokusit zapadnout - když se zrovna neskrývali.Názor čtenářů:
Za mě zajímavé téma, trošku mi to připomíná Stmívání v tom ohledu vlkodlak x upír a boj o jednu holku. Jediné s čím mám já osobně problém je maličko kostrbatý start. Hned v první kapitole se toho děje až moc a občas to působí zmatečně. Možná bych v tomhle případě já osobně volila prolog. Něco jako před vymazáním paměti Caitlin nebo jak to popsat, abychom si rozuměly . aby se děj postupněji rozvíjel a čtenář měl šanci si určité věci víc vychutnat. Nejspíše bych zahrnula i dobu, kdy byli kompletní rodinou. To souvisí i s tím, že mám pocit, že postava otce Caitlin je odstrčená na vedlejší kolej, ale příběh není dokončený, tak doufám, že se ho taky trošku dočkám. :) Moc se mi líbí pojetí mužských postav, protože přesně po těch (co si budeme), bude každá tajně slintat. Líbí se mi dvě tváře toho „zlého". Dále mě trošku mrzí vynechání otce. Ale to může být jen můj osobní pocit, hehehe. Myslím si, že by se dalo zapracovat na popisech. Na druhou stranu autorka umí skvěle popisovat akční scény, kdy se něco děje. A ohodnotím to tak, že bych tomu prozatím dala 3 hvězdičky z pěti. :)
ČTEŠ
Říkám tomu recenze 2
RandomStarší, zkušenější a stále odhodlaná poskytovat recenze na knihy ostatních autorů. Žádosti o recenze posílejte do zpráv. Vše, co potřebujete vědět, najdete v kapitolách Nejčastější chyby a Mám zájem o recenzi. Za cover děkuju skvělé @JoyMcGee