199.Recenze-Mezi mnou a tebou

170 20 2
                                    

Popis příběhu u knihy:

Stačí pár chvil a několik desítek let vám proletí před očima. Diana, jako anděl měla být příkladem dobrosrdečnosti a dobrého chování. Ale po několika desítkách let je Nebe něco, kde by trocha oživení nepřišla vniveč. Kvůli toho byla vyhoštěna z Nebe na Zemi, aby byla potrestaná za své hříchy. A tím se stala padlým andělem.

Ztracená, se zlomeným srdcem, bez domova a bez jakéhokoliv člověka, kterého by na Zemi znala.

To, ale nevěděla, že její andělská podstata začne pomalu mizet, a taky že se jí budou vracet vzpomínky z daleké lidské minulosti...

Popis se mi líbí a zaujal mě, ale dovolím si rýpnout do předposlední věty u prvního odstavce, kde bych nahradila "toho" spíše tomu. Dále bych odstranila výpustku, jelikož se nejedná o vynechání určité části textu, přerývanou nebo nedokončenou řeč.

Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:

Popsala bych ji jako fantasy příběh s trochou romance a vzpomínek z daleké minulosti.

Spíše pro dívky pubertálním věku, ale můžou to číst i kluci, ale jejich šálek kávy to rozhodně nebude.

Nebe, trochu Ráje, pár andělů, démonů, cestu po Spojených státech amerických a Peklo, ve které poznáme vládce pekla, Lucifera!

Můj názor:

Příběh má u mě rozhodně potenciál a líbí se mi nápad i jakým směrem se dál odvíjí děj. Co mě, ale odrazuje od čtení je styl psaní, respektive zbytečně dlouhé, často nelogické a zamotané souvětí. Hodně se opakují stejné fráze, popisy, přirovnání, ale i myšlenky a pro mě, jako čtenáře, to pak začíná být nuda. Nepotřebuju přeci číst o jedné věci ve třech kapitolách. Trochu bych zpomalila v ději a snažila se více zachovat charakter postav. Meeton je démon a tak chci vidět více z jeho temné stránky a poznat, jak uvažuje. V šesté kapitole jsem o jeho temné stránce měla pochybnosti a pokud to byl záměr a bude se s tím dál pracovat, raději bych to viděla o trochu později, kdy z toho budu opravdu překvapená. Co se týká vzpomínek, tak občas jsem se v tom ztrácela a musela jsem text číst podruhé, abych se zorientovala, co byla vzpomínka a co současnost. Pravopis a gramatika byly v pořádku a kromě menší absence čárek jsem nenašla žádný velký problém. Více bych rozvinula popis a to hlavně pocitů a myšlenek, protože i ty se stále točí v kolovrátku a nedávají čtenáři nic nového. Kniha mě bavila a pokud projde menší korekturou a opravou, rozhodně bych jí dala do lepšího průměru.

Co bych vytkla:

· Špatné pužívání výpustky. Výpustka se používá při vynechání určité části textu, přerývavé nebo nedokončené řeči.

· Občas zmatené věty a špatný slovosled.

Dávalo mi to smysl, proč jsem na to se ho dotknout měla myšlenky, ale anděl by na to neměl myslet, nikdy ani když to je tak strašně nádherný démon.

· Časté opakování slova. Tady například slovo "démon."

Kdyby mi totiž neřekl, že je démon, myslela bych si, že pro mě Bůh nechal poslat nějakého anděla, aby mě vzal zpět. Otočila jsem se na něj, on svým pohledem směřoval pouze na cestu před sebou. Podívala jsem se ještě jedenkrát a nevěděla, jestli mu mám věřit to, že je démon. Tak přece nemohl vypadat démon, který trestá a straší lidi.

· Pozor na dvě synonyma vedle sebe.

nechuť k tomu slovu byla znát až moc hodně.

·  Zbytečně dlouhá souvětí vyplněná spojkami, které potom vytváří zmatek při čtení.

Náhle zaúpěl a bez jediného slova mnou škubl, abych se postavila a pořád naštvaný mi sice otevřel dveře auta, ale potom když jsem nastoupila, třískl s nimi až mi málem praskly ušní bubínky...

· Neustále opakování stejných frází a informací. Například fráze "plamínky v očích" nebo "žár v očích."  Často se opakuje i popis Meetona a myšlenky Diany jsou vlastně taky pořád to samé.

· Odstavce jsou příliš dlouhé a lehce se v textu čtenář ztratí.

Ukázka:
Jakmile se všechno začalo tvořit z různých barev do těch šedých, byla jsem jako na trní. On, má spřízněná duše ke mně natáhl ruku, která mnou prošla jako nůž máslem. Vystrašilo mě to natolik až jsem vyjekla do úplného ticha, které kolem mě panovalo. Do tíživého ticha plného jen tmy. Náhle všechno zmizelo a s tím i šedý svět, kde mě nazýval bláznem. Proč to udělal?

Názor čtenářů:

MiriamBlahov

Takže... Kniha patří mezi typické oddechovky. Nic složitého, nic na zamyšlení či dojetí, spíš takové jednoduché čtení v propojení s láskou a nadpřirozenem. Příjemné, čtivé, co mě však opravdu zaujalo je úvodní kapitola o nebi. Jednak je to neuvěřitelný, lákavý a neotřelý nápad, ale především je nebe zajímavě vykresleno. Autorku za něj rozhodně chválím:-)Má to ale bohužel i svůj háček. Autorka vás naláká na podmanivé božské prostředí a hned s druhou kapitolou se přesouvá na Zemi, kde se děj odehrává do současné kapitoly. Nechci tim říct, že by byly zemské kapitoly špatné, oproti nebeskym jsou ale slabší.

KiraSam4

Upřímně, já ji nedočetla. Bylo to na mě moc zmatené. Skok tam a zpátky. A taky chování postav mi prostě moc nesedělo. Je to roztomilý příběh, alespoň mi tak tehdy přišel.

Říkám tomu recenze 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat