Popis příběhu u knihy:
Růže je daleko víc, než pouhá omluva za trn.
Emily Hall, tichá dívka, která se dnem i nocí bolestně svíjí ve stínu své imaginární bubliny. S propiskou v ruce a se slzami v očích se snaží zaznamenat své vtíravé myšlenky na kus dopisního papíru. Jedině tak totiž může okusit sousto vlastní svobody.
Adam Smith, školní hvězda, nachází jeden z jejich dopisů a dostává se do nemilé situace, kdy touha po odpovědi k nevyřčeným otázkám, je silnější nežli on sám.
Dva rozdílné světy se střetávají v jeden. Kdyby si tak dokázaly porozumět.
Popis se mi líbí a ačkoliv je to typické YA o školní hvězdě a šedé myšce, mohlo by to být letní oddechové čtení.
Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:
Příběh Maybe Thorns Have Roses se odehrává na nejmenované střední škole, kde společně se čtenářem sledujeme příběhy dvou studentů, jejichž setkání se stává osudným. Emily, dívka, která ztratila naději a Adam, chlapec, jenž i přes hrozbu svých vlastních démonů se snaží zápasit s těmi jejími.Jak už popis příběhu krajně prozrazuje, kniha se zabývá převážně Emilyinými dopisy, které nás taktéž celým příběhem provází. Dávají nám možnost nahlédnout do její mysli a dozvědět se tak o ní věci, na které se se vší silou snaží zapomenout. Společně s Adamem pak můžeme pátrat v jejich stopách a hledat cestu z toho šíleného kolotoče ven.
Příběh bych doporučila mladistvým ve věku kolem třinácti let a dál.
Od příběhu čtenáři mohou očekávat něžnou lásku mezi dvěma odlišnými světy, přátelství, ale také hrozby mezi dospívajícími, které se neustále dějí a dít budou, náhled do mysli těch, co bojují se svým vlastním životem.
Můj názor: Příběh jsem dočetla do dvanácté kapitoly a přiznám se, že jsem nějak nenašla sílu pokračovat dál. Od prvního dílu tam nebyl ani jeden moment, kdy bych si řekla, že mě zajímá, co bude dál a bohužel na mě nefunguje ani vztah Adama a Emily. Pokusím se vyhnout spoilerům, takže budu lehce našlapovat a v kolonce "Co bych vytkla" můj problém více rozepíšu. Adamovo chování mi nedávalo smysl a nějak nebylo v souladu se stereotypem, kterým měl být. Je popisován jako lamač dívčích srdcí, ale vůbec se to nechová. Mezi ním a Emily není žádná chemie a ani jednou jsem necítila navázaní nějakého vztahu. V tomto případě nemluvím jen o lásce, ale i o přátelství. Kniha má neskutečně rychlý spád děje, kdy mi chyběly momenty vzájemného poznávání a oťukávání. Adamovo rozhodnotí bavit se s Emily a více jí poznat postrádalo naprosto vysvětlení a znovu se vracíme k problému jak je vykreslován x jaký je doopravdy. U Emily mám zase problém ten, že perfektně plní roli "šedé myšky", ale její charakter je pro mě naprosto nezajímavý a chvilkami, až nudný. Ani jedna z postav mě nebavila a jelikož předpokládám, že hlavní zápletka bude milostná, tak ani tohle nefungovalo. V příběhu bylo několik pěkných myšlenek, ale to je asi jediné, co se mi líbilo. Nápad na děj není špatný, tajné čtení dopisů od Emily bylo zajímavým hybatelem, ale zpracování se za mě úplně nepovedlo.
Co bych vytkla:
· Špatně psaná přímá řeč, doporučuju opravit.
„Jé, Jakeu, vylekal jsi mě."přiznala tiše.
SPRÁVNĚ: „Jé, Jakeu, vylekal jsi mě,"přiznala tiše.
„Nevím. O čemkoliv."pokrčil rameny.„Víš přeci, že jsem tu vždy pro tebe."
SPRÁVNĚ: „Nevím. O čemkoliv,"pokrčil rameny, „víš přeci, že jsem tu vždy pro tebe."
· Doporučuji psát kratší odstavce pro lepší orientaci v textu.
· Rychlý spád děje.!OBSAHUJE SPOILERY!
· Adam má být lamač dívčích srdcí, kterému zvedlo ego, když potkal Emily a ta z něj měla evidentní nervozitu. O pár řádků dál najde papírek od Emily a změní se v milého a sympatického kluka, který už nemá zájem o žádnou dívku a vlastně je úplně ignoruje. Nejde mi to dohromady. I když to možná někomu bude připadat v pořádku, za mě to byla kombinace dvou věcí, které nefungují. Adam se stává naprosto posedlý Emily a chová se spíše jako hňup.
Ukázka:
Emily sklopila hlavu, aby skryla svůj úsměv na tváři. Jeho odpověď byla prostá a jednoduchá na pochopení, ale pro Emily bylo tak těžké jí uvěřit. Proč se o mě tolik zajímá? Proč tu se mnou je? Vždyť jsem naprostá nicka.
Názor čtenářů:
Není možnost kontaktovat čtenáře.
ČTEŠ
Říkám tomu recenze 2
RandomStarší, zkušenější a stále odhodlaná poskytovat recenze na knihy ostatních autorů. Žádosti o recenze posílejte do zpráv. Vše, co potřebujete vědět, najdete v kapitolách Nejčastější chyby a Mám zájem o recenzi. Za cover děkuju skvělé @JoyMcGee