Popis příběhu u knihy:
V tomhle světě je společnost rozdělena.
Nejen pravidly a zákony, ale i velkou železnou zdí.
Ve Zlatém Městě na jedné straně panuje zdánlivý blahobyt - skrytá chamtivost pod vzácným popraškem.
V Uličkách v druhé polovině vládne syrová krutost.
Zde přežije jen ten nejsilnější.
Zloděj s tajemstvím, které může změnit svět.
Mladá zlodějka zoufale toužící po lásce.
Dívka ze Zlatého Města, bažící po uznání.
Každý z nich má svůj sen.
Záleží pouze na nich, zda jsou ochotní pro něj jít až na hranici světla.
Líbí se mi to. Kdyby to byla kniha v knihkupectví, tak rozhodně skončí v mém košíku.
Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:
Svou knihu bych popsala jako fantasy příběh v temném prostředí plném vrahů a zlodějů. Je zde hranice mezi dobrým a zlým - a jak snadné nabo naopak těžké je ji překročit od jednoho k druhému. Je určena všem, kteří se nezaleknou napětí s trochou krve, ale ocení jistou dávku tajemna a magie. Čtenáři mohou očekávat v jedné chvíli bojovou akci a v té druhé lstivé hry s myslí a city postav. Mezi rvačkami a klamem je i nádech lásky, přátelského pouta a milující vzpomínky, která překoná i smrt.
Můj názor:
Příběh se mi líbil. Autorka umí hezky pracovat s popisem a celkově nápad na knihu je dobrý. Co mi trochu chybělo bylo větší vysvětlení například o Snílcích, amuletu, klidně i rozdělení města zdí. Jelikož je to fantasy, hodně těchto věcí zůstalo viset ve vzduchu a občas mi tyto informace chyběly. Posledních 7 kapitol mi přišlo uspěchaných a chybělo mi takové to velké finále. Postavy byly napsané dobře, ale neškodilo by větší propojení linek Samuela a Karin. Občas mi to připadalo, že jako čtenář vlastně nevím, jaký mají mezi sebou vztah. Celkově se mi kniha líbila a myslím si, že pokud by se doladilo pár věcí v ději, tak je to velmi příjemná fantasy oddychovka.
Co bych vytkla:
· Doporučuji opravit čárky ve větách. Občas se vyskytuje chyba i v přímé řeči.
· Posledních cca 7 kapitol mi přišlo uspěchaných, zkusila bych si více pohrát s koncem.
· Trochu mi chybělo vysvětlení ohledně amuletu, proč ho chtěli, čím byl tak zajímavý.
!OBSAHUJE SPOILER!
· Moc jsem nepochopila, proč si Ada myslela, že jí Samuel lhal a že byla podvedena. O to více mi nedával smysl konec, kdy ho prostě svázala a nechala odejít. Nebylo by lepší ho nechat prostě u brány? S tím se pojí i další věc- políbila ho a měla na rtech jed, takže by měl zemřít a ne usnout, pokud se nepletu.
Ukázka:
V temných zákoutích zahlédla skrčené postavy číhajících zlodějů. Pobaveně se nad jejich počínáním ušklíbla. Každý lepší zloděj přeci ví, že nejlepší je vmísit se do davu a využít rozostření okolí. Takhle se jim nanejvýš podaří oškubat jen nějakou zhýčkanou paničku.
Ukážu vám, jak na to, barbalové. Narovnala se, nasadila povýšený úsměv a s jistotou se vmísila do davu. Nenápadně vzala váček s penězi jedné dámě. Po pár krocích se otočila.
,,Paní! Tohle vám spadlo!"
ČTEŠ
Říkám tomu recenze 2
AléatoireStarší, zkušenější a stále odhodlaná poskytovat recenze na knihy ostatních autorů. Žádosti o recenze posílejte do zpráv. Vše, co potřebujete vědět, najdete v kapitolách Nejčastější chyby a Mám zájem o recenzi. Za cover děkuju skvělé @JoyMcGee