Popis příběhu u knihy:
Díval se na Sherlocka Holmese.
Ne však na toho, kterého by ho čekal.Ve výrazných, proměnlivých očích, lemovaných řadou dlouhých hustých řas, se zračil výraz divoké zvěře stojící v záři světlometů. Člověka zahraného do kouta. Zkrátka čirého zděšení, něčeho, co se u slavného detektivního konzultanta moc nevidí.
John otevřel pusu, ale zjistil, že vlastně nemá tušení, co říct, a tak ji opět radši zavřel. Kupodivu, a k Johnově neskonalé úlevě, nešlo o žádný z katastrofických scénářů, které se mu utvořily v hlavě. Nečekal na něj ani znetvořený, rozmašírovaný obličej, zpřerážená páteř se dala rovnou vyloučit a zdálo se, že končetiny měl také všechny. Zmocnila se ho neskonalá úleva, když tam, kde naposledy tekla krev, spatřil celistvou, nezraněnou pokožku.
Přesto mu naskytnutý výjev sebral vítr z plachet a neochotně musel dát Mycroftovi za pravdu - nepřeháněl, když ho varoval, že by to mohl být šok.
Popis se mi líbí a přiznám se, že je to moje první FF na Sherlocka, takže jsem celkem zvědavá, jak se mi bude příběh líbit. Moc si neumím představit ship Sherlock a John, ale o to víc se těším, jak bude jejich vztah uchopen.
Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:
Příběh Haunted by the Past bych popsala jako velmi netypický příběh. Vznikl jako taková má vrba, když jsem neměla komu se svěřit, nebo mi bylo jen smutno a potřebovala jsem se odreagovat. Fanfikce vychází ze seriálu Sherlock. Když se John dozví, že jeho nejlepší přítel není ve skutečnosti mrtvý, cítí se zrazeně a ublíženě. Postupně však zjišťuje, že všechno není tak úplně v pořádku, a že Sherlock skrývá víc, než by se na první pohled zdálo. Troufám si říct, že kniha je určena pro nadšené Sherlockiany, kterým nevadí pořádná dávka angstu (pardon, nenapadá mě český ekvivalent), napětí, dále také romantiky a nečekaných zvratů. Dále se v ní chvílemi objevuje násilí a vydírání, takže slabším povahám ji tak úplně nedoporučuji. (Pokud vás příběh přesto zaujmul, tyto části se dají přeskočit.)A co by to bylo za příběh o Sherlockovi bez případu? Na tohle všechno se můžete těšit!
Můj názor:
Příběhu v podstatě nemám, co vytknout. Autorka skvěle zvládá popis a z celého příběhu mám pocit, že přesně ví, co dělá. Já osobně nejsem fanynka shipu John a Sherlock a ani během čtení jsem nezměnila názor. Příběh je, z mého pohledu, spíše zaměřen na psychologii postav než na samotný děj, a to ho možná staví do pozice, kdy nemusí bavit každého. Měla jsem problém se do příběhu začíst. Chyběla mi tam nějaká akce, která by mě donutila číst dál a dál, což v podstatě nastalo, až po desáté kapitole z určitého důvodu, který tu nechci, kvůli spoilerům zmiňovat. Po pár kapitolách se zase vše, ale vrátilo zpátky do svého poklidného tempa, kde se zase více než na akční děj autorka zaměřila na Johna a Sherlocka. V podstatě to nemůžu vytknout, protože ty postavy jsou napsané naprosto skvěle. Přesto si to tady dovolím zmínit, protože já asi momentálně potřebuju něco akčnějšího. Líbí se mi i vývoj vztahu mezi Sherlockem a Johnem. Autorka si dala opravdu záležet, aby se z toho nestalo čtení pro dospělé a krásně zobrazila určitou intimitu vznikajícího vztahu. Když to shrnu, té knize nic nechybí. Má vše, co má mít a myslím si, že pro fanoušky Sherlocka a Johna, kteří nepotřebují tolik té akce, je to dokonalé.
Co bych vytkla:
· Kresby v příběhu jsou velmi povedené, ale nejsem jejich fanynka přímo v textu. Buď bych obrázek dala do médií nebo na konec kapitoly.
Ukázka:
John vzal mezi prsty tuhou látku ohrnutého límce a jedním svižným pohybem ho obrátil nahoru – tak, jak ho měl Sherlock ve zvyku nosit. Pak poodstoupil a uznale si ho prohlédl.
Černovláskovi se přes obličej rozlil široký úsměv a obličej se mu celý rozsvítil. „Tak pojď, Johne. Hra začíná!"
„Ani nevíš, jak dlouho jsem na tuhle větu čekal..." šeptl si doktor spíš pro sebe, a následoval ho do zimního, lehce zasněženého Londýna.Názor čtenářů:
Bez možnosti kontaktovat čtenáře.
ČTEŠ
Říkám tomu recenze 2
De TodoStarší, zkušenější a stále odhodlaná poskytovat recenze na knihy ostatních autorů. Žádosti o recenze posílejte do zpráv. Vše, co potřebujete vědět, najdete v kapitolách Nejčastější chyby a Mám zájem o recenzi. Za cover děkuju skvělé @JoyMcGee