Popis příběhu u knihy:
Nepredvídateľnosť osudu, ktorou križuje naše cesty, nás často dokáže prekvapiť. Dokáže sa s nami zahrávať, vyniesť nás do výšin ale aj zraziť na kolená. Nikdy nevieme, čo pre nás chystá na ďalší deň...
Príbeh veľkej bolesti, strát a krutosti, ale aj odhodlania, sily a pomsty. To všetko a ešte omnoho viac so sebou nesie príbeh mladej Lorraine, ktorá si žije spokojným, hoci nie prepychovým životom na ostrove Draetus, zatiaľ čo vzdialenému kráľovstvu menom Aidora vládne kráľ, ktorý si chce podmaniť všetky zeme a všetkých ľudí. Čo sa stane, keď sa kráľ rozhodne dobyť aj tento ostrov? Čo sa stane s jej obyvateľmi a čo sa stane so samotnou Lorraine? Podarí sa jej po všetkom zlom opäť nájsť šťastie či lásku?
Korunný princ Edmund, jediný syn kráľa Aidory, žije život, ktorý by si vysnívali mnohí. Je obklopený prepychom, ženy sa mu vrhajú k nohám, no v živote mu niečo podstatné chýba. Jeho ľud trpí pod vládou jeho krutého otca, no podľa zákonov kráľovstva nič nezmôže, kým nesedí na tróne. Jeho bezmocnosť ho ničí, zatiaľ čo jeho matka ho napriek mladému veku tlačí do sobáša. Celý jeho svet sa obráti naruby, keď ho uchváti mladá, krásna, no divoká a nezlomná otrokyňa, ktorú mu priviedli ako rozptýlenie.
Popis se mi líbí a má vše, co od popisu očekávám. Jediná drobná výtka je k těm řečnickým otázkám, které bych odstranila. Z nějakého důvodu mi to tam překáží a vyvolalo to ve mně pocit toho typického nekvalitního příběhu se kterým se každý na Wattpadu setkal a jehož autor neovládá základní pravopis a gramatiku.
Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:
Príbeh je zasadený do fiktívneho sveta a rozpráva príbeh ženy, ktorá je nasilu odvedená zo svojho domova a prejde si mnohými skúškami. Okolnosti ju prinútia zmeniť sa a prispôsobiť svoje zmýšľanie a hodnoty novému životu.Povedala by som, že je to román pre ženy, ale snažila som sa vyhýbať stereotypom a tiež som sa pokúsila vytvoriť netypickú hrdinku. Čitatelia môžu čakať príbeh plný zvratov a aj nepresladenej romantiky. Aj keď som sa rozpísala na 70 kapitol, mnoho vecí som vynechala ako príbehy viacerých vedľajších postáv, podrobnosti politiky, vojny, atď. Niekedy mám pocit, že to tam chýba a niekedy zase že niektorých vecí by mohlo byť aj menej.
Můj názor:
Na tuto knihu jsem si nechala opravdu dlouhý čas, abych byla přesná, tak tři měsíce za které se autorce omlouvám, ale vysoká škola je vysoká škola. I když jsem ze začátku byla trochu zděšená délkou příběhu a představou, že mě čeká šedesát kapitol, tak musím říct, že jsem to zvládla během tří dnů a nemohla přestat. Příběh mě chytnul a ačkoliv tam nebylo tolik překvapivého, co bych neočekávala, tak mě to bavilo a chtěla jsem vědět, kam se celá dějová linka posune. Po pravopisné a gramatické stránce jsem nic nenašla a spíše se budu trochu vrtat v ději a dějové lince. Začnu těmi pozitivními věcmi a to jsou například názvy kapitol, kde se dozvíme z jakého pohledu je daná kapitola psaná. Na začátek naprosto skvělé pro orientaci, nevadilo mi ani přeskakování mezi postavami a ani návrat do minulosti Lo. Autorka si s touto fantasy skvěle poradila a jde vidět, že chtěla vytvořit příběh plný akce a zvratů. A tady přichází chvíle, kdy jsem narazila na problém- málo je někdy více a tady by se tahle poučka hodila. Více to objasním ve vytknutých věcech, abych mohla zahrnout nějaké spoilery a nepřipravila budoucí čtenáře o překvapení. Shrnu to aspoň tak, že to byla jako jízda na horské dráze. Ze začátku jedeme rovně, občas musíme vyjet nahoru, pak zase sjedeme dolů a po chvilce se objeví další výstup. No po určitých částí v knize to bylo jen nahoru-dolů-nahoru- dolů a děj se na nás valil ze všech stran, až jsem si chvilkama říkala, že by to chtělo zpomalit a více si to vychutnat. Taky bych v ději uvítala občasný pohled do Edmundových povinností a problémů se kterými se jako král musel vyrovnávat. Od určitých událostí mám taky pocit, že se autorka zaměřila hlavně na děj a dialogy a upustila od popisu, což mi u fantasy celkem chybí, protože takhle jsem na konci dostala pocit, že celá kniha je vlastně vystavěna na dialozích, což rozhodně není pravda, protože začátek byl skvělý. S dějovými zvraty přichází i charakter postav u kterého mám pocit, že postavy měly velký potenciál, který byl zabit přemírou konfliktů. Z postav se totiž vyklubaly jen dobré nebo zlé a v podstatě plnili svou roli, jak měli. Znovu se k tomu budu vracet ve výtkách, abych unikla spoilerům. Když to shrnu, tak mě kniha nesmírně bavila a užila jsem si ji. Mám ráda podobné zápletky, momentálně mám slabost pro turecké historické seriály z prostředí harému, kde je to velmi, velmi podobné a proto mě autorka jen tak něčím nepřekvapí. Občas se jí to, ale podařilo a za to tleskám. Myslím si, že kdyby se v knize trochu ubralo a nebo naopak se všechny situace více rozpracovaly, bude to skvělá kniha, kterou vidím i v knihkupectví. Rozhodně ji dejte šanci a délky se nelekejte.
Co bych vytkla:
· Opakování informací. Občas jsem měla pocit, že se informace v knize opakují a nepřináší nic nového. Například minulost královny, Lorraine a její rekapitulaci života a bylo tam rozhodně více momentů, kdy jsem se zastavila a řekla si, že tohle už přece vím.
!OBSAHUJE SPOILERY!
· Rychlý děj. Jak už jsem naznačila, bylo tam moc děje a zvratů. A v podstatě jsem jako čtenář neměla čas vydechnout a už se objevil další problém. Bylo toho někdy dost. Myslím si, že do smrti krále to bylo opravdu super, protože se objevil problém ( Lorraine jako otrokyně pro krále) a ten se řešil několik kapitol. Potom se ale problémy hrnuly a byly řešeny v rozsahu kapitola až tři kapitoly a bylo toho hodně. Myslím si, že to ublížilo i postavám, protože kdyby problém zůstával déle, musí na něj reagovat, přemýšlet o něm, taktizovat a mohly by se rozvíjet a posouvat. Modelový příklad je například královna a Lorraine. Chtěla jsem více taktik. Chtěla jsem vidět, že Lo je opravdu ta lvice z věštby a nebojí se být stejně chytrá. Chtěla jsem vidět, jak královna a Lo dělají, že se nic neděje, ale vlastně stojí proti sobě a vytváří intriky za Edmundovými zády. Nebo skvělá postava Theresia. Proč nenechat čtenáře déle mučit, když má navrch a Edmund ji rád leze do postele. Proč nenechat Theresiu ukázat Lorraine, že nad ním ztratila moc. Naprosto detailně si umím představit scénu, kdy je Theresia s Edmondem v zahradě, Lorraine je pozoruje s balkónu, což Theresia samozřejmě bude vědět a schválně bude s Edmondem flirtovat a on se samozřejmě nechá. Mohlo tam být tolik skvělých scén a ten potenciál tam byl, ale vyšumělo to a to je škoda.
· Charakter Lorraine. Podle věštby měla být krutá a nenávistná, ale to se projevilo, až v šedesáté páté kapitole. Kdy byla krutá a nenávistná? Já jsem totiž opravdu čekala ženu, co se nezastaví, co bude intrikovat, bude soupeřit a nebudu se bát použít všechny zbraně. Místo toho jsem dostala dívku, co se nechala otloukat ze všech stran a pořádně začala jednat, až v případě vévody. Královnu za ní vyřídil někdo jiný, vlastně ani Theresiu pořádně nezničila ona. Celkem mě zklamala, protože na lodi a u krále jsem tam tu lvici viděla. A pak se z ní stalo malé kotě, co občas seklo a mňouklo.
· Mor u krále byl zajímavý nápad, ale já jsem to nějak nemohla akceptovat. Já mám prostě problém s tím, aby ten mor přežil. Hledala jsem si informace a na plícní mor je šance přežít, pokud se léčí, ale já si pořád říkám, že vzhledem k době a k medicíně to prostě znamenalo, že do pár dní zemře a ani nápoje z bylinek mu nepomůžou. Asi to je jenom můj osobní problém, ale musím to sem napsat. Kdyby to byla nějaká chřipka nebo zranění, tak nenapíšu ani řádek, ale zrovna mor.· A na závěr si nechávám věc, která mi došla, až ke konci. Vztah Lo a Edmunda. Já jsem s nimi neměla problém celý příběh, ale ke konci bych je nakopala do zadku. Svým způsobem mají toxický vztah, protože jejich komunikace při problémech neexistuje. Jeden mu to jde vysvětlit, druhý se urazí a pak se usmíří sexem. A tohle nebylo jednou nebo dvakrát, ale skoro pořád. Občas se chovali jako děti a chybělo mi tam vidět to jejich psychické zrání.
Ukázka:
Obe boli otrávené z celej tej situácie. Tá žena je horšia ako mor. Nakazí každého a nedá sa jej nijako zbaviť. Má podporu poddaných, otrokov, aj šľachty a samotný kráľ je ako jej otrok. Je ako burina, ktorá sa rozrastá a nedá sa jej zbaviť. Vytrhnů ju zo zeme a ona vyklíči v eště väčšej sile.
Názor čtenářů:
Čekám na odpověď.
ČTEŠ
Říkám tomu recenze 2
RandomStarší, zkušenější a stále odhodlaná poskytovat recenze na knihy ostatních autorů. Žádosti o recenze posílejte do zpráv. Vše, co potřebujete vědět, najdete v kapitolách Nejčastější chyby a Mám zájem o recenzi. Za cover děkuju skvělé @JoyMcGee