214.Recenze- Artemis

65 10 3
                                    

Popis příběhu u knihy:

Biela budova čnejúca sa do výšin ukazujúc tak svoju majestátnosť, skrývala pár temných tajomstiev, o ktorých návštevníci nemali tušenie. So zvedavosťou kráčali po mramorovej podlahe, čo zdobila vnútro každej miestnosti, hltali každé slovo mladej sprievodkyne rozprávajúcej o veciach nachádzajúcich sa v starom múzeu. Obzerali pamiatky, fotili si staré artefakty a pritom nevedeli, čo sa odohráva pod ich nohami, v opustených katakombách. Možno keby sa započúvali do zvukov vetra, uvedomili by si, čo skrývajú tajne zrekonštruované chodby. Jemný vánok by im zašepkal to tiché volanie o pomoc, ktoré nebolo nikdy vypočuté.

Popis se mi líbí a zaujal mě. Především oceňuju atmosféru celého popisu a naznačení zápletky, která není po přečtení popisu zcela jasná a proto donutí čtenáře k otevření knihy.

Popis příběhu podle autorky a co od něj můžou čtenáři očekávat:

Ako trochu zložitý sci-fi príbeh s nádychom romantiky, otázkami o vesmíre, ľuďoch a pokusoch, ktoré sa vykonávajú, napriek tomu, že svet o nich nehovorí. Dala som si záležať na tom, aby všetky otázky neboli zodpovedané hneď, takže si daný človek bude musieť prečítať celú trilógiu, pokiaľ chce pochopiť všetko, čo sa mi pri písaní honilo hlavou a dala som to aj do svojich postáv, či celkom zložitého deja.

Je určená či už pre mladších, tak aj pre starších čitateľov. Nerozvinula som ten príbeh tak, aby ich mohli čítať len ľudia 18+, ale zároveň to nie je príbeh vhodný pre deti.

Od Artemis môžu očakávať uvedenie do života postáv, ich silné, slabé aj temné stránky, vykresľujúce tak celkové charaktery. Všeličo sa postupom samozrejme mení a čitatelia sa môžu tešiť na veľa zápletok, zaujímavostí, no aj záhad, ktoré sú buď skutočné, alebo mnou vymyslené. Zároveň sa postupom deja dozvedáme všeličo nové o nás, Zemi, no aj vesmíre a iných bytistiach žijúcich v ňom.

Můj názor:

Na knihu jsem se začala těšit po přečtení popisu a měla jsem na ni celkem dost vysoké nároky. Proto jsem neskutečně šťastná, že předčila moje očekávání a nabídla mi fantastický příběh, který mě každou kapitolou něčím překvapil. Přiznám se, že není v mé moci hodnotit slovenskou gramatiku a pravopis, ale kromě pár chyb jako záměna malého a velkého písmena či chybějících uvozovek jsem nenašla nic zásadního, co bych musela vytknout. V první řadě se mi líbí práce s postavami. Každá postava má propracovaný charakter a autorka naplno využívá jejího potencionálu. Jako čtenář vlastně pořádně nevím na čí straně stát a kdo je doopravdy "zloduch" a "hrdina." Kapitoly jsou dlouhé, což já osobně nepreferuju, ale na druhou stranu se v každé kapitole něco dělo a tím pádem děj utíkal hezkým tempem. Občas jsem měla problém s dlouhými odstavci, jelikož text díky tomu splýval a i přímá řeč v něm zanikala. Co se týká popisu, tak si nedovoluju cokoliv napsat, protože ten je zvládnut naprosto bezkonkurenčně. Autorka je naprostou paní slov a ví, co dělá. Dějové zvraty jsou promyšlené a já osobně jsem několikrát musela přestat se čtením, abych danou situaci vstřebala. Rozhodně se nejedná o knihu, kde víte, co se stane. K samotné knize můžu jen dát velké doporučení a velkou poklonu, protože je to dílo, které ráda uvidím na pultech v knihkupectví.

Co bych vytkla:

• Osobně bych dělala kratší odstavce pro lepší orientaci v textu. Zvláště na telefonu se text může špatně číst.

Ukázka:

Nemohli si dovoliť, aby ten tvor unikol a preto používali všetky ochranné pomôcky, či už boli legálne, alebo nie. V hustej tekutine, ktorá mohla niekomu pripadať ako želatína, plávalo asi šestnásťročné dievča.

Názor čtenářů:

Bez možnosti kontaktovat čtenáře.

 

Říkám tomu recenze 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat