part 9

681 22 1
                                    

Seperti biasa, malam yang sama seperti sedia kala. Hanya pasangan kembar bersendirian di rumah manakala abangnya Hamdan sedang mencari duit untuk makan minum mereka sekeluarga.

Cengkerik dari luar rumah seolah olah music rasmi dikala malam menjelma. Before you go by Ed Sheeran kedengaran di dalam bilik Hakim.

Heh broken betul, kata dah lama putus. Takkan takleh move on lagi

Bisik hati haikal sambil membaca buku novel seram. Beberapa minit membaca, perasaan malas mula hadir. Haikal menutup bukunya lalu mencapai phone dimeja sebelah katilnya. Satu demi satu ia menscroll laman sosial, berharap jumpa memes Yang dapat menghiburkan nya.

Namun semua itu sia sia, akhirnya ia membuat keputusan untuk tidur.

Daripada mcm org bdoh tak tau nk tgk apa, baik aku tdur

Bsik hati nya, namun matanya tidak dapat pejam. Lagu yg dimainkan oleh kembarnya menganggu saat tidur nya. Haikal bangun Dan melangkah keluar.

Tuk tuk tuk, pintu bilik Hakim diketuk.
Namun tiada sebarang respon. Haikal tanpa segan membuka pintu kembarnya.

" Kim ? " Dia menjenguk. Terlihat Hakim sedang terbaring di atas katil.
" Eip dah tidur? Awal betul. Biasanya-" sambung Haikal sambil melihat jam pada dinding bilik Hakim.
" Biasanya pukul 1 baru dia tidur " rungut Haikal seorang diri. Dia melangkah menuju ke speaker yang terpasang. Lagu tersebut di tutup.

" Wei asal kau tutup!? " Tiba tiba Hakim bersuara, suaranya seakan akan garau seperti baru bangun. Tapi sedikit berbeza. Haikal terkejut.

Eh dia nangis ke?

Bisik hati kecil Haikal, selepas mendengar esakkan seperti abangnya mengalami selesema.

"Kim? Kau okay Tak?" Tanya Haikal sambil mengintai ke arah muka Hakim.
Namun Hakim mengalihkan mukanya kearah lain.

"Aku okay lah" kata Hakim sambil menekup mukanya pada bantal.

" Takkan la kau tak boleh nak move on lagi abang oi " usik Haikal sambil membelek belek frame gambar diatas meja.

" Kenapa kau ni, aku cakap aku okay aku okay la " kata Hakim lalu bangun, daripada baring kepada duduk di atas katil tersebut

" Dah tu, asal nangis ? " Tnya Haikal sambil melabuhkan punggungnya bersebelahan kembarnya.

" Yela yela, aku Tak boleh move on lagi. Ha puas? " Kata Hakim sambil memberi jelingan kepada adik kembarnya lalu mengelap air matanya.

" Dah kenapa? Time dia showoff boyfriend dia bukan main kau ckp heleh boyfriend baru takyah nak tunjuk sgt, tak lapar " kata Haikal dengan nada sedikit sindiran.

" Kau faham tak erti kata bergurau ? Atau cover ? " Kata Hakim lagi sambil menggapai phonennya.
" Chasing ni pun ! Menyemak " sambungnya lagi gerang, sambil membuang chasing phone yg diberi oleh bekas kekasihnya pada tarikh couple mereka.

" Aku dah ckp perempuan tu tak sesuai dengan kau. Mak pun ckp benda yang sama. Siapa suruh kau tak nak dengar " kata Haikal sambil menyandarkan badannya pada kepala katil.

" Kau Tak fhm, aku syg dia " kata Hakim cuba untuk backup diri sendiri.

" Aku tahu, tapi tengok skarang spe yg tersakiti? Kau kn? Tak ada gunanya kau syg org yang tak pernah hargai kau " kata Haikal dengan niat ingin memujuk.
" Tengok, kau sanggup pkai lagi chasing ni- " sambung Haikal lagi dengan mengambil chasing yang dibuang oleh Hakim beberapa saat.

3 BERADIKWhere stories live. Discover now