pintu utama dibuka, Haikal melangkah masuk. Kelihatan Hakim juga turut keliru dengan bunyi yang didengarnya sebentar tadi. Beberapa saat kemudian, Hamdan datang ke arah mereka dengan kelam kabut.
"bunyi dari bilik sana" kata Hamdan lalu menundingkan jari ke arah bilik yang berada di dapur tersebut. Mereka berempat menuju ke sebuah bilik di dapur tersebut. Tanpa teragak agak, Pakngah terus memulas tombol pintu tersebut. Debu terbang bebas keluar dari bilik tersebut. Haikal menepis debu yang berterbangan di depannya.
"bilik apa ni?" Tanya Hakim lalu melangkah masuk ke bilik tersebut. Namun langkahnya dihalang oleh Pakngah. Hakim menoleh.
"Jangan masuk lagi" arah Pakngah. Matanya fokus melihat ke dalam bilik tersebut. Mulut Pakngah terkumat kamit membaca ayat ayat suci. Beberapa saat kemudian, tingkap dihujung bilik tersebut pecah. Mereka berempat tersentak.
"Apa ni Pakngah?" Tanya Hamdan dengan penuh kekeliruan.
"Benda ni penuh dengan kebencian" kata Pakngah. Ayat yang keluar dari mulut Pakngah membuatkan 3 beradik tersebut lebih kebingungan.
"Apa salah kitaorang?" Dengan tiba tiba Haikal bersuara. Matanya fokus melihat pada satu sudut di dalam bilik tersebut.
"kenapa kau ganggu kami?" Tanya Haikal lagi dengan tiba tiba. Hakim dan Hamdan mengerutkan keningnya.Pakngah melihat ke arah Haikal, bahu Haikal ditepuk. Haikal terus mengedipkan matanya.
"Bawak adik kamu keluar dari rumah ni buat sementara" arah Pakngah. Hamdan patuh tanpa melontarkan sebarang pertanyaan.mereka bertiga melangkah keluar dari bilik tersebut. Pakngah menutup pintu bilik tersebut dengan perlahan.
****
deringan telefon memenuhi ruang bilik makcik. Makcik melangkah menuju ke telefon bimbitnya.
"ye ada apa said?" Tanya makcik."benda tu dah semakin menjadi jadi, aku kesian kat budak tu raihani" kata Pakngah di hujung talian.
"Benda tu buat apa?" Tanya Makcik.
"Dia dah mula menganggu dengan menggunakan objek yang tajam" jelas Pakngah. Makcik hanya mampu mendengus.
****
televisyen di bilik hotel tersebut ditenung Haikal. Matanya lansung tidak berkelip walau satu pun. Entah apa yang sedang dipikir oleh Haikal."Kal?" Tegur Hakim lalu melabuhkan diri duduk disamping adik kembarnya. Haikal menoleh kearahnya.
"Kau okay tak ni?" Tanya Hakim. Belakang leher Haikal diurut. Tak sampai beberapa saat, tangan Hakim ditepis."Aku okay" balas Haikal ringkas, namun matanya masih memandang ke depan. Tapi pandangannya seolah olah kosong, entah apa yang sedang difikirkan.
Segelas air suam dihulurkan. Haikal melihat ke arah secawan yang dihulurkan oleh abangnya.
"Apa?" Tanya Haikal."Nah minum" kata Hamdan. Tanpa teragak, Haikal terus menggapai secawan air tersebut lalu meneguknya. Tak sampai beberapa saat, minuman yang diteguknya tersembur keluar.
"Kau kenapa?" Tanya Hakim. Habis seluarnya basah terkena semburan kasih sayang adiknya.
"Tekak aku sakit" jelas Haikal sambil mengerutkan keningnya, lehernya digosok gosok.
"Sakit?" Tanya Hamdan lalu mendekati adiknya.
"Haah, pedih" kata Haikal lagi. Beberapa saat kemudian, Haikal mula terbatuk batuk. Segelas air sejuk dihulurkan.Haikal mengambilnya lalu meneguknya namun seperti sama, minuman tersebut disembur keluar dari mulutnya. Seolah olah tekaknya tidak menerima sebarang air.
"Kau kenapa?" Tanya Hakim mula risau.
"Tekak aku pedih la" balas Haikal bersahaja. Haikal mula terbatuk batuk.
"Jap aku cari ubat" kata Hakim, lalu melangkah keluar dari bilik hotel tersebut.
****
kedengaran jampi jampi dibaca, jampi tersebut memenuhi sebuah ruang yang gelap. Asap memenuhi ruang bilik tersebut.Beberapa saat kemudian, kedengaran suara yang garau mula kedengaran dan kedengaran semakin mendekati.
"Mana hak aku" Tanya suara tersebut.
"Nanti kamu bakal dapatkannya" balas salah seorang yang berada di ruang tersebut. Sebuah patung dicapainya, sekeping kaca yang pecah ditekan di leher patung tersebut. Patung tersebut diletakkan diatas asap. ayat jampi yang tidak jelas mula kedengaran.
****
"Assalamualaikum" Hakim memberi salam lalu melangkah masuk kedalam bilik tersebut."Kim!" Panggil Hamdan, Hakim dengan segera menuju ke katil. Kelihatan Haikal sedang tertunduk sambil memegang lehernya. Kelihatan sejenis cecair warna merah mula mencorakkan kain cadar putih katil tersebut.
"Kenapa ni?" Tanya Hakim, ubah tersebut diletakkan di atas meja tersebut.
"Ada yang tak kena ni" balas Hamdan.
"Tolong abang cepat!" pinta Hamdan lalu memapah adiknya keluar dari bilik.
YOU ARE READING
3 BERADIK
Horrormembuat keputusan untuk berpindah ke rumah tersebut merupakan keputusan terburuk dalam kehidupan 3 beradik itu. satu demi satu kejadian yang berlaku menjadi tanda tanya. Hamdan merupakan abang sulong dan akan memikul segala tanggungjawabnya terhadap...