(Eva Brown POV)
Ik word de volgende ochtend wakker in Lando zijn armen, ik merk dat hij me zo strak heeft dat ik niet kan bewegen. Ik pak mijn telefoon voorzichtig en zie dat mijn vader me heeft gebeld, als die belt is d'r iets goed mis. Ik haal voorzichtig Lando zijn arm van mijn middel af en loop naar de keuken. Ik bel mijn vader, hij gaat over. "pap wat is er?" "Je moet naar huis nu. En heel snel" "waarom?" "Je komt nu, ik wil je hier binnen 30 min zien!" Hoor ik. Ik hang op en loop naar de slaapkamer, ik pak snel mijn kleren. Ik trek ze zo snel mogelijk aan, druk een kus op Lando zijn wang en sprint naar mijn scooter. Ik rijd naar huis, als ik binnen kom staat mijn vader daar. Ik loop de woonkamer in, ik zie dat mijn moeder en vader op de bank zitten. Maar ik zie Thijs nergens, die zal vast wel naar school zijn. Ik hoor mijn moeder huilen, "wat is er aan de hand?" Vraag ik. "Eva kom even zitten" zegt mijn vader met een trilling in zijn stem. Ik ga zitten, "we moeten het over iets hebben, namelijk Thijs" zegt mijn vader. "Wat is er met Thijs, is ie van school getrapt?" Ik zie mijn vader zijn hoofd schudden, "uit met zijn vriendin?" Hij schud weer zijn hoofd. "Hij is gay en jullie zijn daar boos over?" Mijn vader schud hevig zijn hoofd. "Wat dan?" "Thijs is.." "Thijs is wat?" "d...d..d.. dood" zegt mijn moeder. Wacht zei ze dat nou echt? "Wacht wat zei je?" "Thijs is dood" ik krijg traanogen. "Zeg dat je een grap maakt" ik zie mijn ouders hun hoofden schudden. "Nee" ik begin te huilen. Mijn beste vriend, mijn irritante, liefste, beste broer. Ben ik gewoon kwijt, "maar hoe is hij omgekomen" vraag ik voorzichtig, "auto ongeluk" zegt mijn moeder. Ik knik en sta op, ik loop naar de tuin, ik zie dat Lando mij heeft gebeld. Ik druk op het hoorntje en bel hem terug, binnen een seconde hoor ik zijn stem. "Schatje waar ben je?" "T..t..thuis" zeg ik, Jezus ik begin weer te huilen. Ik haat het om zo te zijn, "babe wat is er aan de hand?" "Thijs is.." "wacht maar ik kom eraan met ijs en chocolade" hoor ik hem zeggen, "dankjewel schatje" zeg ik glimlachend door mijn tranen heen, "alles voor jou babygirl, ben er over 15 min" "love you" "love you too" zegt hij en hij hangt op. Ik loop naar binnen en ga bij mijn moeder op de bank zitten. "Gaat t meis?" "Ik weet niet, ik ga hem missen. T was mijn beste vriend, maatje en gewoon mijn grote broer die d'r voor me was" "Eef luister. Als je nu elke dag naar boven kijkt, je broer zal naar je zwaaien, en je beschermen vanuit daar. Hij waakt over jou, je bent zijn kleine zusje. Ik was erbij toen hij overleed en hij zei dat ik je dit moest geven" zegt ze, ze pakt mijn hand en legt Thijs zijn favoriete armband en ring in mijn hand. Ik doe ze meteen om, "deze gaan nooit meer af" zeg ik glimlachend. Ik knuffel mijn moeder, "niet bang zijn oke? Je broer is altijd bij je nu" ik knik. De deurbel gaat, ik doe open en zie Lando staan. "Awh schatje kom hier" ik word naar hem toegetrokken, ik knuffel hem. "Ik wil jou ook niet kwijt raken" zeg ik huilend. "Je raakt me niet kwijt, ik ben bij je en dat blijf ik" zegt hij, ik kijk hem aan. Ik druk mijn lippen op die van hem, "Eef je ijs smelt" ik grinnik zacht. "Nou kom" ik trek hem mee naar de woonkamer, Lando loopt naar mijn ouders, "gecondoleerd Zak en Tracy" zegt hij, "dankjewel Lando, en ik wil je echt enorm bedanken dat je Eva ook helpt door deze tijd" zegt mijn moeder. Mijn moeder knuffelt hem, ik word naar Lando getrokken, ik knuffel hem. "Nou gaan jullie naar boven dan gaan wij het familie vertellen" ik knik en pak Lando zijn hand en ren naar boven. Ik pak mijn make-up remover en watjes en haal mijn make-up eraf, "het monster leeft weer" ik grinnik. "Moet Frankenstein zeggen" zeg ik lachend. Ik krijg een boze blik, "niet lief" "ik ben niet lief" zeg ik. "maar ik houd wel van je" zeg ik, "weet ik Dracula" zegt hij. Ik verwissel mijn kleren voor een trainingspak, gewoon freaking basic maar t boeit me geen flikker, ik sprint naar mijn bed en duik erop, vol op Lando. Ik hoor hem lachen, ik pak het bakje ijs en de repen chocolade uit zijn tas. "Jezus heb je honger?" ik grinnik en maak de bak ijs open. Ik scoop eruit en neem een hap, als ik de volgende lepel heb en bijna in mijn mond stop kijkt lando naar mij. Ik houd de lepel voor zijn mond, "Hapje?" Vraag ik met mijn volle mond, ik zie dat Lando een hap neemt en een reep chocolade open maakt. Ik zet mijn tv aan en start Netflix op, ik zet Midnight Sun aan, echt beste film ooit. Ik ga tegen Lando aanliggen en kijk de film.
(Lando Norris POV)
Ik ben bij Eva thuis nu, we zijn een film aan het kijken. Midnight Sun als ik het goed heb, het is echt geen slechte film. Ik wil gewoon dat ze zich goed voelt, ik speel met haar haar en kijk naar haar, ze is wel iets rustiger dan dat ze voorheen was. Ik neem haar voorzichtig op me en knuffel haar. "Eef" "wat is er" "wil je nog praten over vanmorgen" ik zie dat ze twijfelt. 'als je t niet wil hoeft het niet je" "weet ik maar ik wel dat je weet wat er speelt" "vertel het maar als je er klaar voor bent oke?" Ze knikt. Na ongeveer 10 minuten geknuffeld te hebben worden we naar beneden geroepen, we lopen naar beneden en gaan aan tafel zitten. Het is erg stil tijdens het eten, het is niet zoals voorheen. Ik kijk naar de kop van de tafel, daar zat hij altijd. Thijs, mijn maatje.
(Eva Brown POV)
Ik zit aan tafel met mijn eten te spelen, ik kijk af en toe naar de kop van de tafel, de plek waar mijn broer altijd zat. Ik mis het nu al, gewoon de gesprekken over niks. Ik eet mijn Pasta op en loop naar de keuken waar ik mijn bord in de vaatwasser zet, ik pak een glas en vul die met water en neem er een slok van. Ik kijk naar buiten, het regent. Ik zie ineens iemand voor het raam staan, "Eva" zegt Thijs, "Thijs? Maar je was toch dood" "nee dat ben ik niet" zegt hij. Ik laat mijn glas vallen, ik hoor dat mijn vader de keuken in komt. "Eva wat doe je allemaal" "pap Thijs was daar, ik zag hem staan, hij sprak me aan" zeg ik verbaasd, "Eva Thijs is dood, hij is hier niet" "hij is hier wel pap, hij staat daa-" ik wil naar buiten wijzen maar er is niks, "Je hebt hem weggejaagd!" Zeg ik en ik ren naar buiten. Ik ren naar de plekken waar Thijs vaak kwam, opzoek naar hem. Het is ondertussen alleen maar harder gaan regenen en ik ben doorweekt. Ik ga in een steegje zitten, het is koud. Ik zie iemand tegenover me komen zitten, "Eva, wat is er?" "Papa gelooft niet dat jij hier bent" zeg ik, ik voel zijn handen op mijn schouders. "Ik ben bij je, onthoud dat" ik kijk hem huilend aan. "Kom terug alsjeblieft.." "Eva, het is beter zo, niet bang zijn" "EVA!" hoor ik. Ik zie Lando aan het begin van de steeg staan, ik kijk voor me en Thijs is weg. Lando komt voor me zitten. "Ga weg, je hebt Thijs weggejaagd" "Thijs was hier niet" ik sta op en negeer hem. Ik loop naar het park, "Eva wacht nou" hoor ik, ik begin te rennen, "Eva stop!" Ik kijk huilend om. "hij is er niet he?" Ik zie dat Lando zijn hoofd schud, ik bijt op mijn lip. Ik voel dat Lando zijn armen om mij heen slaat, ik knuffel hem, ik voel dat hij zijn jas bij mij aan doet. "Lando nee" "ik wil niet dat je ziek word" ik pak zijn hand. "Kom we moeten morgen vroeg op" we lopen terug, als we binnen komen zie ik dat mijn moeder aan tafel zit, "ga alvast naar boven ik kom zo" zeg ik, Lando rent naar boven. "Mam?" Ze kijkt me aan, "wat is er aan de hand?" "Nee niks, maar wat was er daarstraks aan de hand met je vader?" Zegt ze terwijl ze een kop thee voor me inschenkt, "verbeeldingen van Thijs" ik zie dat ze raar kijkt. "Het is raar om uit te leggen, maar ik zag de hele tijd Thijs voor me staan" ik zie dat ze me begrijpt, "ik heb hetzelfde de hele tijd, je broer die dan ineens op de bank zit of gewoon langs loopt, dat je schrikt. Maar je moet er niet in gaan geloven Eva, anders blijf je in die bubbel hangen en raak je niet anders gewend" zegt ze. Ik knik en drink mijn thee op, "ik ga naar boven moet morgen vroeg op" "is goed lieverd, slaaplekker" "tot morgen mam" ik zet mijn glas in de vaatwasser en ik loop naar boven, als ik mijn kamer in kom zie ik Lando in mijn bed liggen. Ik loop naar mijn kast en pak een korte broek en Lando zijn trui. Ik verwissel mijn kleren en loop terug, ik ga naast Lando liggen en leg mijn telefoon aan de oplader. Ik leg mijn hoofd op Lando zijn borst en sluit mijn ogen. "Slaaplekker schatje" hoor ik nog en ik val inslaap
JE LEEST
Can This Be Forever? - Lando Norris
Hayran KurguReizen over de wereld tussen de auto's, vader is de teambaas, maar Eva weet zelf niet wat ze wilt. Oud worden op de circuits of haar eigen weg gaan.