Kına
Eda Yıldırım
3 Gün sonraGüne annemin saçlarımı okşaması ile gözlerimi açtım. İstanbul'a gitmeden önce her sabah annem uyandırdı. "Günaydın kızım" dedi annem en güzel gülümsemesiyle. Bende her ne kadar mutsuz olsam da zoraki gülümsemem ile "günaydın annem"dedim. "Hadi artık kalk uykucu birazdan kuaför gelecek kına için saçlarını yapacak." Bugün kınam var ama ben sanki cenazem varmış gibi hissediyorum. Artık ben yaşayan bir ölüyüm istemediğim bir adamla bir ömür boyu yaşamak zorundayım. Burası Mardin bı genç kız gelinliğinle girdiği evden anca kefenle çıkar. Mardin'de boşanma yoktur eğer kaçmaya kalkarsan bu işi namus davasına dölekler hiç acımadan öldürürler. Benim için her iki seçenekte ölüme çıkıyor tek fark birinde yaşarken ölmek. Daldigim düşüncelerden annemin sesiyle siyrildim" Eda daldın gittin kızım. Noldu " " nasıl dalmim annem bu gece bu konakta son gecem"dedim gözümden düşen bir yaşla. Anneme baktığımda o da ağlıyordu. Hemen annemin dizine yattım. Annem de her zaman olduğu gibi yine saçlarımı okşamaya başladı. Bir daha annemin dizinde ne zaman yatabilirim bu konağa bir daha ne zaman gelebilirim bilmiyorum şuan sadece anı yaşıyorum.
⏳
Kahvaltımı yapıp odama çıktım. Hemen duşa girdim sıcak su bedenime işlerken biraz olsun yaşadıklarımı bi kenera bırakıp rahatladigimi hissettim.
Üzerime siyah dizlerimin üstünde olan elbisemi giyip yatağıma oturdum. Tüm bu olanları düşündüm bir hafta önce bana istemediğin biriyle evleneceksin deseler güler geçerdim. Ama şimdi o gülüp geçeceğim şeyin tam da ortasındayım. Artık Serkan Bolat'ın karısı olacaktim . Bı Bolat olacaktım yıllardır Bolatlar' dan nefret eden ben şimdi bi Bolat olma yolunda ilerliyorum. Serkan demisken en son onu üç gün önce alışverişte görmüştüm ondan sonra hiç görmedim. Zaten görmemek benim daha çok işime geldi ama o gün alışverişte Ali'yi gördüğü anki yüzünü hiç unutamıyorum.
3 Gün önce
Alışverişe giderken aslında o Serkan Bolat'i sinir etmek için kısa ve açık bir elbise giyecektim ama annemin "kızım sen böyle giyinsende her şey olacağına varacak sen sadace Serkan'ın siniri articaksin ve buda sana öfke olarak geri döner"demişti bende annemi dinleyip Mardin'e uygun bir ebise giydim. Ama benim başka bir planım vardı. Kızları arayıp söylediğim de onlarda bana destek çıktılar. Kuzenim Ali'yi ardım ona olanları anlatınca çok sinirlendi ve seve seve kabul etti. Ben de bunun verdiği huzurla azda olsa rahatlamıştım.
Bir sürü dükkanlara girdik ama ben sadece duruyordum annemle kayınvalidem ne alırlarsa tamam diyordum . Sıra gelinlik ve bindallı almaya gelmişti. Şuan burda sevdiğim adamla evleniyor olsaydım kesinlikle heyecandan yerimde duramazdim . Kayınvalidemin elime verdiği kırmızı bindalliyi denemek için kabine girdiğimde bindalliyi inceleme fırsatı bulmuştum gerçekten çok güzel di . Daha fazla kimseyi bekletmemek için bindalliyi giydim . Annemlerin yanına geldiğimde herkes beni beğeniyle süzmüştü işte o anda "Eda"diyen Ali'nin sesini duydum. Arkamı döndüğümde Serkan'ın Ali'ye öldürücü bakışlar attığını gördüm ve bu beni aşırı mutlu etti tabiki bunu dışarıya vurmadım. Sonra Ali'yi yeni fark etmiş gibi "Ali"dedim. Ali kimseyi takmadan yanıma geldi bana sarıldı ve yanağımdan öptü . Bunu gören Serkan'ın sinirden sıktığı yumruğunu gördüğümde amacıma ulasmistim. Bende Ali'nin buraya neden geldiğini şaşırmış gibi yaparak"sen nerden çıktın böyle"dedim o da "illa bir sebep mi var sizi özledim "dedi. Bu Ali kesinlikle oyuncu olmaliymis çok iyi rol yapıyor.
Gelinlik ve bindallıyi da alıp dükkandan çıktık. Herkes arabalara binerken bende mecburen Serkan'ın arabasına bindim. Hiç konuşmadan yola koyulduk biraz zaman sonra konağa gitmedigimizi anladım"nereye gidiyoruz"" o adam kimdi" dedi benim sorumu görmezden geldi. Bende onun sorusunu gorrmezden gelerek "sana nereye gidiyoruz diye soruyorum"dedim sesimi yükselterek. Hiç konuşmadı yoluna devam etti zaman sonra araba uçurumun kenarında durdu. Arabadan inince bende indim" neden geldik buraya"
"O adam kimdi"
"Sanane"
"Eda bana doğru düzgün cevap ver bir daha sormicam. O adam kim"
"Ali"
"Ali demek Ali ne sıfatla seni öpüyor sana sarılıyor"
"Bundan sanane ister sarılır ister öper buna sen karisamazzin"
"Karisamam mı sen benim nişanlımın üç gün sonra benim karım olacaksın. Eda seni son kez uyarıyorum yanında bir daha bir erkek görürsem hiç iyi şeyler olmaz. Sakın bir daha gormicem de duymicam anladın mı beni"
Usulca kafamı salladım sonuçta ben amacıma ulasmistim. Serkan Bolat'ı sinir etmiştim. Arabaya binerek beni konağa bıraktı ve o günden sonra onu görmedim.
Şimdiki Zaman
Daldigim düşüncelerden kapının çalınmasıyla ayrıldım. İçeri gir komutunu verdikten sonra iki güler yüzlü kadın ve kızlar gelmişti. Kadın"merhaba Eda Hanım ben kuaför Meryem bu da kardeşim Azra " demişti. Bende "hoşgeldiniz"dedim onlar da bana"hoşbulduk"diyerek karşılık verdiler. Sonra saçımın ve maksajimin yapılmasi için makyaj masamın önüne oturduğumda Meryem"yapmamı istediğiniz bir saç modeli var mı"diye sorduğunda sadece"yok" dedim. O da anladım manasında kafasını salladı.
Üç saatin sonunda hazır olmuştum. Saçımı dalgalı bir şekilde yapmıştı ve gerçekten hoşuma gitmişti. Herkes odamdan çıkınca bindallimi giydim. Boy aynasında kendime baktığımda çok güzel gorundugumun farkına vardım.
Odamın kapısı araladığında annemi gördüm yanıma geldi" Eda misafirler geldi artık avluya inme vakti geldi" dedi. Annemin yüzündeki mutsuzluğu gorsemde hiç bir şey söylemeden oturduğum yerden kaltim . Merdivenden aşağı inerken avlunun çok kalabalık olduğunu görmüştüm. Tabi kalabalık olur koskoca Mardin'in ağası Serkan Ağa'nin kınası ve aynı zamanda Yıldırım aşiretinin kızlarının kınası olduğu için tüm Mardin gelmişti. Avluya indiğimde benim için ayrılan yere oturdum. Misafirler oynarken ben sadece oturmuş onları izliyordum.
Zaman sonra kına şarkısı çalmaya başladığında avlunun ortasında oturdum. Kinami yakmak için Serkan'ın yengesi Nur geldi. Daha önce gittiğim kinalardan öğrendiğim kadarıyla elimi açmadım . Ben elimi acmayinca Nur " kaynana kaynana gelin elini açmıyor"dedi. Aydan Hanım yanıma geldi elime altın koydu.
Gecenin ilerleyen saatlerinde erkekler kınayı basmıştı. Kadınlar evlerine giderken Serkan yanıma geldi. "Saatler sonra karım oluyorsun müstakbel karicim"demişti o çarpık gülümsemesiyle . Ben sinir olurken arkamı dönüp gidecekken kolumdan tutup beni kendisine çevirdi . Ani hareketle dönünce Serkan'la burun buruna geldik . Hemen gözlerimi kapattım artık nefeskerimiz birbirine karışıyor du . Dudaklarında hissetigim baskı ile gözlerim irilesti. Sonra o çarpık gülümsemesiyle"iyi geceler öpücüğü mü aldım"dedi ve gitti. Ben ise onun arkasından sadece baka kaldım.
Devam edecek...