Olla readerku yg tersayang sekalian... Memandangkan author dah lama tak update cerita ni dan ada yg kata dah lupa watak-watak dan progres cerita sekarang, takpe, no worries... Jadi untuk mengelakkan korang susah nak hadam update baru nanti or loading RAM slow nanti, jadi author update dulu RECAP ni khas untuk korang... Semoga ter-refresh kembalilah ya cerita dalam minda dan hati korang... Uhukhukk 🙆🏼♀️🙆🏼♀️
[OVERALL CHARACTERS RECAP]
💀 The Sly Moore Mafia 💀
▫️Alexander Raffael Moore (Raff/ Young Master/ Fake Eric Martin)
▪️Adam Fredo Moore (Adam/ Paksu/ Master)
▫️Sir Riffkins Fernandes Moore (Sir Moore/ Raffael's Dad)
▪️Mdm. Bethrice Rosalin Moore (Raffael's Stepmother)
▫️Late Mdm. Cathriona Moore (Raffael's Biological Mother)
▪️Late Sir Harold Moore Sr. (Raffael's Grandfather/ Sir Moore & Adam Dad)▫️Harris Miller Boyle (Harris/ Raffael's Personal Assistant)
▪️Eddy Boyle (Eddy/ Harris's Dad/ Sir Moore's Personal Assistant)
▫️Bernard (Adam's Personal Assistant)
▪️Yves (The Sly Moore Head Bodyguard)
▫️Thomas (Sly Moore Betrayer)
▪️Daniel (Pilot; Sly Moore Betrayer)
▫️Ferdie (Pilot; Sly Moore Betrayer)🌸 Martin Family 🌸
▪️Evanessa Andrea Martin (Eva/ Martin's 1st daughter)
▫️Esmeralda Martin (Martin's 2nd daughter)
▪️Elvira Martin (Martin's 3rd daughter)
▫️Evrenne Martin (Martin's 4th daughter)
▪️Eynerra Martin (Martin's 5th daughter)
▫️Old Man Simon Martin (Martins' Grandfather)
▪️Mr. Gerald Martin (Martins' Dad)🌼 Chioggia Neighbourhood 🌼
▫️Auntie Mary (Martins' closest neighbour Auntie)
▪️Auntie Suzie (Neighbourhood Auntie who is closed with Martin Family)
▫️Mark (Evanessa's Bestfriend)
▪️Geena (Evanessa's Collegemate Enemy)🎭 The Jones Mafia (Yvonne Family) 🎭
▫️Yvonne Michaella Jones (Yvonne/ Jones only daughter & youngest child)
▪️Mr. Jones (The Jones Mafia Leader)
▫️Tyler Jones (Jones 1st son)
▪️Ewan Jones (Jones 2nd son)
▫️Sean Jones (Jones 3rd son)▪️Norman (Yvonne's Personal Assistant & Bodyguard Lead)
🍀 Special 🍀
▫️Natalia Belle Rodriguez (Dr Natalia/ Belle/ Adam's past....)
👾 Other Mafias 👾
▪️Andrew (Dark Skull Mafia Leader)
▫️Ben (Wolf '17 Mafia Leader)‼️ Watak-watak yang belum muncul akan di-update lagi setelah kemunculan mereka ya from time to time...‼️
❗️Sekiranya ada watak-watak yang tidak tersenarai di sini tapi pernah anda temui pada bab-bab sebelum ni, itu bermakna watak-watak tersebut tidaklah penting dan mungkin hanya muncul sekali tu saja.❗️
⚜️⚜️⚜️
[CURRENT STORYLINE RECAP]
Alexander Raffael Moore merupakan pewaris tunggal kumpulan Mafia yang berpengaruh, The Sly Moore. Raffael membesar menjadi seorang mafia muda yang keras hati, dingin dan suka memberontak. Sikap dinginnya paling terserlah melalui kebencian yang mendalam terhadap perempuan kerana kisah penderitaan masa kecilnya.
Raffael dan ayahnya, Sir Riffkins Moore memang tidak pernah akur kerana sikap kedua-dua mereka yang keras hati dan ego. Ketegangan hubungan mereka mencapai kemuncaknya apabila Sir Moore ingin menjodohkan Raffael dengan puteri bongsu keluarga Mafia The Jones, Yvonne Michaella Jones yang menurut pandangan mata Raffael adalah seorang perempuan yang memenuhi segala ciri-ciri perempuan paling dibenci selepas ibu tirinya.
Oleh kerana kekecohan yang dicipta Raffael pada majlis pengumuman pertunangannya dengan Yvonne, Sir Moore berasa tercabar dan telah menghukumnya untuk mengetuai sebuah Misi Rompakan Emas yang merupakan antara misi terbesar dan paling berisiko bagi kumpulan The Sly Moore. Walaupun belum pernah berpengalaman mengetuai misi besar seperti itu, Raffael yang pantang dicabar menerima tugasan tersebut kerana tidak ingin kalah dengan tentangan ayahnya.
Malangnya, misi tersebut telah gagal akibat pengkhianatan daripada orang dalam mereka sendiri dan natijahnya, hasil rompakan mereka tidak berjaya dilindungi dan yang paling menggemparkan lagi adalah... Raffael juga telah hilang dan dikhuatiri terkorban.
Hakikatnya, Raffael yang tercedera dan patah kaki akibat payung terjun kecemasannya yang gagal berfungsi telah mendarat di sebuah perkampungan terpencil di Chioggia lalu ditemui oleh seorang orang tua nyanyuk yang sering mencari anaknya yang telah lama hilang di persisiran pantai. Sebaik saja menemui Raffael yang tercedera dan tidak sedarkan diri di persisiran, Orang Tua Simon terus saja mengambil Raffael dan menganggap itu anaknya yang hilang, Eric Martin.
Disebabkan oleh kecederaan Raffael, Evanessa Andrea Martin, cucu sulung Orang Tua Simon Martin yang bersikap kasar terpaksa merawatnya secara paksa rela. Sepanjang dirawat di rumah keluarga Martin, kekerasan hati batu Raffael semakin meluluh sedikit demi sedikit tanpa sedar kerana kehangatan hubungan kekeluargaan yang dikongsi keluarga Martin.
Setelah kehilangan Raffael, Harris Miller Boyle yang merupakan pembantu peribadi Raffael telah dijadikan kambing hitam oleh Sir Moore kerana baginya Harris telah gagal menjalankan tanggungjawab untuk menjaga dan melindungi Raffael. Harris diberikan tempoh 2 bulan untuk menemukan Raffael semula dan jika gagal, nyawanyalah yang akan jadi galang gantinya.
Adam Fredo Moore, bapa saudara Raffael bersama Harris berusaha sedaya upaya untuk mencari Raffael sehinggalah suatu hari berjaya menjejaki Raffael daripada bukti-bukti yang dikais semampu mungkin.
Sebaik saja menemui Raffael di Chioggia, Adam bergegas membawanya pulang bagi menyelamatkan Harris yang sedang nyawa-nyawa ikan kerana tempoh yang diberikan Sir Moore telah tamat dan Sir Moore akan membunuhnya pada bila-bila masa saja. Mendengarkan sahabat baiknya bakal terkorban, Raffael pulang ke tempat asalnya tanpa meninggalkan sebarang berita buat keluarga Martin.
Kepulangan Raffael tanpa ucapan selamat tinggal meninggalkan kesan kepada keluarga Martin terutamanya Orang Tua Simon yang kehilangan 'anak'nya semula.
Takdir menemukan mereka semula apabila Evanessa melanjutkan Kursus Praktikalnya di Rome yang merupakan bandar tempat tinggal Raffael. Pertemuan semula itu menyambung kembali pertalian hati Raffael dengan keluarga Martin tambahan pula apabila mengetahui keadaan Orang Tua Simon yang sedang sakit tenat dan memerlukan pembedahan segera yang berkos tinggi.
Adam membantu Raffael mencari doktor pakar untuk menjalankan pembedahan yang berisiko itu terhadap Orang Tua Simon tanpa menyedari masa silamnya akan datang menghantui semula.
Pada masa yang sama, kargo senjata api The Sly Moore pula telah disabotaj kali ini. Apakah yang akan terjadi seterusnya? Nantikan sambungannya tak lama lagi ya... Terima kasih setia menunggu update daripada author yang slow ni. 🙆🏼♀️🙆🏼♀️
YOU ARE READING
Mafia Salah Landing
Romance"Perempuan adalah definisi kepada MENYUSAHKAN dan ANNOYING! Kan bagus kalau tak ada yang namanya perempuan dalam dunia ni..." Itulah kata-kata yang selalu diungkapkan oleh pewaris tunggal daripada keluarga mafia berpengaruh, "The Sly Moore", Alexand...