23 | The Official Not Official E-Day?

1.1K 138 38
                                    

"Kau nak kahwin dengan aku betul-betul ke?" Raffael menerpa dengan soalan mendadak.

Evanessa terkedu seketika.

"Tak kan? Jadi kau tak payah risau. Tak ada siapa yang akan halang cita-cita kau. Aku tahu kau memang nak sangat jadi prosecutor kan? Kau akan jadi prosecutor, aku jamin tu." Senyuman tersungging di bibir Raffael. Dia tanya, dia sendiri yang jawab.

Tapi jawapan Raffael malah membuat Evanessa semakin tergamam, tak mampu berkata apa-apa. Kenapa kata-kata itu berbunyi ikhlas, bukannya menganjeng seperti selalu?

༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛

"Harris, check nombor ni." Sekeping kertas bertulis '360012393910' diletakkan ke atas meja.

"Nombor siapa ni?" tanya Harris bingung.

"Entahlah aku pun tak tahu. Aku main kasi je nombor merapu yang terlintas kat kepala otak aku time tu."

"Lah, dah kenapa kau buat macam tu doh?" Terkejut Harris dengan jawapan yang baru saja melepasi koklea telinganya.

"Aku terdesak. Papa aku nak nombor ayah Eva waktu tu jugak, kalau aku tak terus bagi confirm dia syak something. Sekarang ni kau check nombor tu ada pemilik ke tak. Kalau takde, wujudkan nombor tu, kalau ada, dapatkan dari orang tu macam mana cara sekalipun."

"Okey, Raff. Aku akan cari hacker yang the best untuk kerja ni." Walaupun tadinya terkejut, Harris patuh menerima arahan kawan baik merangkap bosnya itu.

"Thanks bro. I know I can always trust you." Lega sedikit hati gusarnya apabila menerima respons yang baik daripada Harris. Raffael tahu dia memang selalu boleh percayakan Harris.

Harris menguntum segaris senyuman seraya menepuk bahu Raffael.

༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛

"Okey Eva, diorang ni mak dengan ayah olok-olok kau okey. Nama ayah kau, Sir Boris Vassiliev, mak kau pulak, Madam Svetlana Vassiliev. Jangan lupa okey." Pasangan suami isteri upahan itu diperkenalkan kepada Evanessa.

"Mana kau angkut diorang ni?" Evanessa berbisik perlahan.

"Aku hire diorang. Kau jangan risau, diorang ni pelakon hebat! They will do an excellent job!" jawab Raffael penuh yakin.

"Pelakon movie ke drama mana la pulak dia angkut ni...," sindir Evanessa halus sebelum tersengih menampakkan sebaris giginya yang tersusun cantik kepada bakal ibu bapa tipu-tipunya itu.

༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛

Pintu Bilik Rawatan Adam dikuak perlahan. Terlihat susuk seorang jururawat sedang merapikan cadar dan selimut katil pesakit yang telah kosong.

"Nurse, mana pesakit kat sini?" soal Raffael musykil.

"Oh Encik Adam dah keluar hospital pagi semalam lagi."

"Eh yeke?" Jawapan jururawat malah membuat Raffael terkejut.

"Ya encik. Kenapa ya encik?"

"Ah, tak ada apa-apa. It's okay."

"Okey." Jururawat ini menunduk sedikit kepala sebagai tanda pamit sebelum beredar.

"Mana pulak perginya si paksu ni?" Tangannya pantas mencapai iPhone di kocek seluar untuk mendail nombor Adam.

"The number you have dialed cannot be reached now."

"La, pergi mana pulak dah orang tua ni? Dahlah semalam lagi keluar hospital tapi tak bagi tahu aku pun! Hmmm...," omel Raffael sendiri.

Mafia Salah LandingWhere stories live. Discover now