"Pak Long, jom!" Eynerra menarik tangan Raffael.
"Pergi mana?"
"Sebelah. Rumah Auntie Mary. Tengok movie."
"Movie? Wow, movie apa?"
"Entah. Kak El cakap auntie ada VCD movie baru."
༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛
"Sayang, inilah takdir cinta kita. Kita memang tidak ditakdirkan untuk bersatu..." Lafaz pelakon wanita dalam filem itu dengan penuh emosi.
"LOL, cerita jadah apa yang diorang ajak aku tengok ni? Sumpah bosan!" Omel Raffael dalam hati.
Raffael memandang Eynerra, Elvira dan Esmeralda di sebelah kanannya. Mereka semua sungguh fokus dengan mata yang berair menghayati cerita sedih tersebut. Auntie Mary pula siap dengan tisu terus, mengelap air matanya.
"Huhh, perempuan~", keluh Raffael sambil tersenyum sinis. Dia menjenguk pula ke sebelah kirinya. Evrenne juga sedang menghayati cerita cinta jiwang itu dengan beremosi sekali, tapi tunggu! Evanessa juga? Sungguh tidak disangka-sangka wanita sekasarnya juga menangis menonton movie cinta? Raffael ketawa kecil kemudian duduk di sebelah Evanessa.
"Oii, akak sado, expert Jiu Jitsu pun nangis jugak ke tengok cerita cinta? Pffttt~" Raffael mentertawakannya.
Evanessa melemparkan jelingan tajam, "Diamlah!", kemudian kembali fokus pada movienya setelah memberi 'amaran' kepada Raffael.
"Uwuuu, takutnya... hahahhaa!" Raffael masih mempersendakannya.
༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛
"Nah, ni auntie ada baked biskut. Makanlah."
"Wah, biskut chocolate chip!" Evrenne teruja. Tidak kurang juga dengan adik-adik Evanessa yang lain.
"Aduh, Elvira... tolong urut kaki atuk ni kejap." Orang Tua Simon masuk ke ruang tamu jirannya itu untuk mendapatkan cucunya.
"Alah, baru je nak makan biskut ni tuk... Jap lagilah ehh?" Elvira cuba memujuk.
"Takpelah abah, biar Eric yang urut." Raffael menawarkan dirinya.
"Wah, betul ke ni? Abah lagi seronok kalau Eric yang nak urut abah..." Orang Tua Simon teruja.
Raffael mengambil ubat urut yang dihulurkan Auntie Mary kemudian menyapukannya dengan cermat pada kaki Orang Tua Simon.
Orang Tua Simon menatap lelaki muda yang dianggap anaknya itu dengan senyuman gembira. Raffael juga menjenguk ke arahnya lalu membalas senyuman 'abah'nya sambil tangannya giat mengurut.
Orang Tua Simon mengusap lembut kepala Raffael beberapa kali, "Eric, jangan tinggalkan abah lagi ye nak?" Suaranya tiba-tiba berubah sayu. Raffael terdiam seketika menghadami kata-kata father figure barunya itu. Hatinya turut sama merasai kesayuan itu.
"Lah, semua ada kat sini ke? Patutlah rumah kosong!" Mr. Gerald datang mengalihkan perhatian mereka semua kepadanya.
YOU ARE READING
Mafia Salah Landing
Romance"Perempuan adalah definisi kepada MENYUSAHKAN dan ANNOYING! Kan bagus kalau tak ada yang namanya perempuan dalam dunia ni..." Itulah kata-kata yang selalu diungkapkan oleh pewaris tunggal daripada keluarga mafia berpengaruh, "The Sly Moore", Alexand...