28 | Game On?

991 82 8
                                    

"Harris, kau pernah dengar ke pasal tatu serigala tiga taring tu?" soal Raffael meminta pendapat.

"Tak. Ni first time jugak aku dengar," respons Harris.

"Kita kena cari gambar tatu tu untuk cari orang-orang yang ada tatu tu." Raffael semakin serius. Ingin secepatnya menyelesaikan permasalahan ini. Baru tenang sikit hidupnya.

"Okey Raff." Harris menurut.

༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛

"Paksu! Sejak kebelakangan ni susah betul nak jumpa kau. Kau busy sangat ke?" Raffael yang sudah sedia menunggu Adam di tepi tangga, menyambut Adam dengan luahannya.

"Bolehlah," jawab Adam sepatah.

"Ala, slack off la sikit-sikit, sekali-sekala apa salahnya... Kalau kau busy kerja sangat nanti kau jadi makin cepat tua tau," tambah Raffael lagi.

Adam senyum.

"Kalau kau nak aku rehat, kau ambil alihlah kerja aku. Sampai bila kau nak kasi semua kerja ofis aku settle sorang je? Suatu hari kau kena ambil alih jugak kan nanti?"

"Woah woah woah! Apa kau mengarut ni paksu? Kau tahu kan aku takkan ambil alih kerja-kerja ofis tu. I'll give you that authority forever okay?" Langsung saja Raffael menolak seraya mengangkat tangan tanda surrender.

"Tapi suatu hari nanti kau yang akan jadi leader The Sly Moore, bukan aku. Nak tak nak, kau mesti kena ambil alih jugak kerja-kerja ni." Renungan diberikan Adam kepada Raffael.

"Kenapa pulak aku kena jadi leader? Kau pun boleh jadi kan? Siapa kata aku yang kena jadi? Papa?" Tak puas hati Raffael dengan jawapan paksunya. Pasti ayahnya yang sesukati hati menetapkan tanpa berbincang dulu.

"Dia tak payah cakap pun semua orang tahulah..." Adam menyambung lagi.

"Kalau aku tak nak macam mana? Dahlah, kau tak payah nak serabutkan kepala otak fikir kalau itu, kalau ini... Just enjoy what you are now. That's how you should live." Senyuman tersungging di bibir dengan kening yang diangkat beberapa kali.

"Ikut kau la Raff... Aku memang takkan menang kalau lawan cakap dengan kau." Beralah sajalah Adam akhirnya.

"Tahu pun. Hahahaha..."

Bahu Adam ditepuk perlahan sebagai tanda pamit.

"Nanti malam kau dinner dengan aku okey? I don't accept a no. Okey, cau dulu." Raffael pamit pergi.

Bibir Adam hanya mampu menyungging senyuman. Raffael yang berjalan ke keretanya diperhati saja.

"Nanti kau akan ubah fikiran jugak Raff. Siang takkan selamanya cerah." Adam tahu anak saudaranya itu tidak boleh dipaksa sesiapapun. Tapi bagaimana jika keadaan yang memaksa?

༛༛ ༛ ༛༺༻༛ ༛ ༛༛

Keesokan paginya, Raffael masih lagi lena di alam mimpi atas katil empuk saiz kingnya. Nada dering Raffael yang berbunyi beberapa kali akhirnya berjaya mengejutkan si Putera Beradu.

"Hello. Eva, mimpi apa kau call aku pagi-pagi weekend ni?" Raffael mengangkat telefon dengan suara masih mamai.

"Mimpi ular sawa. Hahaha... Kau baru bangun ke? Dah mandi belum?" Sempat Evanessa loya buruk dulu.

"Belum. Apasal? Kau nak mandikan aku ke?" balas Raffael entah melawak atau loya buruk. Fikirlah sendiri.

"Kepala hotak! Kau free tak petang ni? Nak join aku main Futsal?" Malas melayan loya buruk si Raffael, lebih baik dia straight to the point sajalah. Kalau makin dilayan sampai esok tak habis.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 17, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mafia Salah LandingWhere stories live. Discover now