Hoofdstuk 36: afscheid

114 2 0
                                    

TESSA ~

Vandaag is het zover. Over 2 uur sta ik op schipschol en moet ik afscheid nemen van iedereen. Ik zucht even, terwijl ik me laatste koffer dicht rits. Ik ga iedereen zo erg missen, vooral Kaj. Net nu het weer zo goed ging tussen ons, moet ik hem weer verlaten. Maar iedereen zegt tegen mij dat ik zo kans niet kan laten liggen. Vooral Kaj vindt dat ik het moet doen. Hij is wel me grootste fan glimlach ik dan in mezelf. Als ik me kamer rondkijk is het best wel leeg. Al me posters, kleren en andere belangrijke spullen zijn weg. Lindsey appte me gisteravond nog dat ze een afscheid feestje hebben. Daarom moet ik boven blijven. Ze is een uur geleden aangekomen hier en heb nog even met haar gepraat en toen moest ik naar boven. Ik heb de bel al een paar horen gaan, dus de rest moet er ook al zijn. Ze zouden het in de tuin doen, dus mag ook niet naar buiten kijken. Het is wel tof van ze, dat ze dit doen. Ze zouden ook allemaal mee gaan straks naar het vliegveld. Zelf gaan ze over 2 dagen op vakantie. De jongens waren alleen zo slim om wel voor mij een kaartje te boeken. Dus nu moeten ze iemand vinden die met hun mee gaat. Ik hoop voor ze dat het hun ook lukt. Op de een of andere voel ik me er wel schuldig door. Kaj blijft maar tegen mij zeggen dat het niet mij schuld is, maar zo voelt het gewoon. Dan gaat me telefoon over. Als ik kijk zie ik dat Sophie wil facetimen. Ik druk op accepteren en zie meteen haar gezicht. Heey meid hoe is ie vraagt ze bezorgd. Het gaat wel zucht ik. Misschien kan ik je een beetje opbeuren zegt ze dan met een kleine glimlach. Hoe bedoel je vraag ik verbaast. Ik ben ook aangenomen op de zelfde school, dus we zien elkaar zegt ze met een smile. Meteen klaar ik op. Dus ik ben niet alleen zeg ik meteen een stuk vrolijker. Dan hoor ik iets op de achtergrond bij Sophie. Ze draait haar hoofd en antwoord iets in het Engels. Dan draait ze haar hoofd weer naar mij. Ik moet gaan zegt ze schuldig. Het geeft niet, ben al blij dat ik je snel weer zie zeg ik toch opgevrolijkt. Ze knikt en dan zeggen we elkaar gedag. Op het moment dat ik ophang wordt er iets onder me deur doorgeschoven. Als ik kijk wat het is, zie ik dat het een songtekst is. Wat moet ik hier nou mee denk ik verbaast.

SAMUEL ~

Ik schuif de songtekst onder de deur en ren dan snel naar beneden. Het was Kaj's idee om iedereen te laten horen, dat Tessa een super mooie stem heeft. Dioni zou piano spelen en Jai gitaar. Als ik beneden sta, geef ik Kaj een knikje, hij knikt terug en loopt naar Jai en Dioni toe. Kaj zou het stukje van Brahim doen en dan zou Tessa de stukjes van Fabienne doen. Dan krijgt iedereen het seintje dat we Tessa naar beneden kunnen laten komen. Lindsey pakt haar foon en zoekt Tessa's nummer op en belt haar en op luidspreker, zodat wij het ook horen. Mag ik naar beneden horen we een zielig stemmetje zeggen. Ja, heb je de tekst door genomen zegt Lindsey. Ik heb het alleen gelezen, hoezo vraagt ze verbaast. Dat is een verrassing antwoord Kaj. Nouuuuu zegt ze net als een klein kind. Op het moment dat ze het zo zegt, schiet zo in de lach dat de rest me raar aankijkt en dan ook in de lach schieten. En nu mij ook nog uitlachen zegt ze op een sarcastische toon. Grapje, kom maar naar beneden met de tekst antwoord Kaj. Okee, ben onderweg zegt ze. Ow, dan duurt het nog wel even grapt Dioni. Stelletje megolen lacht ze en dan hangt ze op. En nog geen minuut later gaat de tuindeur open en staat Tessa in de opening. Dan knikt Kaj naar Jai en Dioni en die zetten dan de muziek in. De rest van ons gaan aan de zijkant zitten of staan. Dan begint Kaj met zingen. IK WEET EVEN NIET WAAR IK BEGINNEN MOET. OMDAT ALS IK NIKS DOE HET NOG SLECHT DOET. IK HEB HET OVER IEMAND ZO KAPOT LATEN GAAN, TERWIJL NIEMAND ER IETS AANDOET. MAAR ECHT HET GAAT TE VER VOOR WOORDEN. VEEL TE VER, VEEL TE VER reageert Tessa er dan op. Dan gaat Kaj weer verder met zijn laatste stukje. WE WETEN NIET WAAR IN EEN ANDER TOE IN STAAT IS, NIKS WETEN VAN ZIJN STATUS. WEES IS IETS MINDER DRUK MET JEZELF EN ZET IS MINDER DRUK OP JEZELF, WANT HET HELPT. HELPEN IS HET HALVE WERK, WANTTTTTT!!!! eindigt Kaj dan. En dan begint Tessa met zingen.

LINDSEY ~

Nu moet Tessa beginnen met zingen. Ben super benieuwd hoe het klinkt. Ik heb van Kaj wel eens gehoord dat ze super mooi kan zingen. Zelf heeft ze het nooit aan mij laten horen. Dus ik ben wel benieuwd. En dan begint ze. VRAAG ME NIET JE NAAM!!! begint ze meteen met een uithaal. Wow, die zag ik niet aankomen. Super mooi ook denk ik. OOK AL WEET IK WAT ER GEBEURT OM ME HEEN. VRAAG ME NIET JE NAAM!!!! NIET BEZIG MET EEN ANDERS PROBLEEM. SCHREEUW, WANT IK VOEL DE PIJN NIET. VRAAG ME NIET JE NAAM!!!! OOK AL WEET IK WAT ER GEBEURT OM ME HEEN. TUNED, TUNED, TUNED OFF. TUNED, TUNED, TUNED OFF. TUNED, TUNED, TUNED OFF. TUNED OFF!!!!!!! eindigt ze. Ik begon met klappen en natuurlijk volgt iedereen meteen. De jongens beginnen meteen met fluiten. Ik zie dat ze nogal moet blozen. Dan schiet me te binnen dat wat Kaj doet ongeveer hetzelfde is wat Jai bij mij deed. Alleen Jai vond het dan nodig om me optegeven voor programma om het te laten zien. Dan schiet me te binnen dat ik vanochtend een bericht kreeg dat the battle deze avond is. Dus zal ik als ik van Tessa afscheid heb genomen, meteen naar huis moeten crossen om me omtekleden en daarna naar Rotterdam crossen voor the Battle. Ik loop naar Jai toe om het hem te zeggen. Ik tik hem aan en hij draait zich meteen om. Heey zegt ie met een smile. Heey, ik moet je iets vertellen zeg ik misschien wel te serieus. Hij knikt en loopt met me mee naar een hoekje. Wat is er vraagt ie bezorgt. Ik heb een berichtje gekregen dat the Battle naar deze avond is verplaatst inplaats van morgen avond. Maar dat betekent dat als Tessa weg is, ik meteen naar huis moet crossen. Dus me vraag is of je wel kunt vraag ik onzeker. Natuurlijk heb ik tijd en anders maak ik toch tijd voor me vriendin zegt ie met een smile. Dank je dat je er altijd voor mij bent zeg ik super dankbaar. Graag gedaan zegt ie terug. En natuurlijk moeten we weer even zoenen. Slik elkaar niet in he hoor ik op de achtergrond. Als ik kijk wie het is zie ik Dioni grijnzen. Hou jij je nou meer bezig met Emma grijns ik terug. Okee zegt ie en loopt naar Emma toe en tilt haar op en legt haar over zijn schouder, wat er best wel grappig eruit ziet. DIONI, LAAT ME LOS. WAT DOE JE NOU schreeuwt ze. Volgens mij vindt ze het niet zo leuk zegt Jai dan. Ik knik, maar moet me moeite me lach inhouden. Wat zijn we toch ook allemaal een stel achterlijke megolen lach ik in mezelf. Dan hoor ik dat ik weer een berichtje krijg. Ik pak me foon en kijk op me foon. Maar wat ik daar zie. Dat kan toch niet?

WAT ZAL HET BERICHTJE ZIJN? EN JA, B-BRAVE EN IK OOIT EEN DAG IETS GAAN SAMEN DOEN? JA, LATEN WE HET ER OP HOUDEN DAT DAT NIET GOED KOMT. SOWIESO HET GEBOUW OF GEBOUWEN WAAR WE KOMEN ZIJN DOOD. IK WORDT SUPER HYPER VAN HUN EN JAI EN DIONI ZIJN SOWIESO HYPER. DAT ARME PERSONEEL DAT DAAR ROND LOOPT OF DE MENSEN DIE DAN IN DE BUURT LOPEN. HEB NU AL MEDELIJDEN MET ZE. DUS JA IS MISSCHIEN OOK MAAR BETER DAT ZE ME NIET KENNEN. MAAR EFF IETS ANDERS. WEL BLIJVEN STEMMEN OP B-BRAVE HE. ZOWEL OP DE SITE OP ZE STEMMEN ALS OP TWITTER IN JE TWEETS DE HASTAGS #KCA EN #VOTEBBRAVE BLIJF ZE DUS GEBRUIKEN. EN HEB GISTEREN WEL WAT IDEEEN BEDACHT EN OP SCHOOL VANDAAG OOK WEL DUS HOOP DAT ZE HET GAAT LUKKEN. MAAR JA JE LEEST HET MORGEN PAS VERDER. DUS MAZZELLLL.

LINDSEY 🙋🙋🙋

Brave HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu