Hoofdstuk 38: oude herinneringen

106 3 0
                                    

EMMA ~

En de gene die door gaat naar de liveshows is....... Gvd, waarom moeten ze het nou altijd zo spannend maken. Dat is gewoon super irritant. Maar ik merk dat Jai nog zenuwachtiger doet dan Lindsey. Het is ook wel grappig om te zien. Hij loopt de hele tijd op en neer en schudt de hele tijd met zijn hoofd. Maar dan keer ik me weer naar het scherm. Kom op nou, vertel het ons. Ik weet zeker dat Lindsey daar nu kapot staat te gaan. En aan haar gezicht te zien heb ik het nog goed ook. Dan begint Marco eindelijk weer te praten. Is Lindsey zegt ie dan eindelijk. Ze is blijkbaar zo blij dat ze begint te springen. Net als ons eigenlijk. Dan mag ze van het podium af en naar ons toe. We lopen of net als Jai rennen we naar de deur waar ze uit moet komen. De deur vliegt open en komt ze zo hard aanrennen dat ze bijna tegen Jai opbotst. Die tilt haar op en draait er rondjes mee. Als hij klaar is het de beurt aan de meiden en ik om haar een knuffel te geven. Terwijl feest aan het vieren zijn, vergeten we helemaal dat Sterre nog door een andere coach overgenomen kan worden. Het is dat Dioni er ons aan herinnerd dus lopen we maar weer naar het scherm, maar deze keer met Lindsey erbij. Als we weer kijken willen net de coaches gaan beslissen. In eerst instantie drukt er niemand. Maar dan drukt Anouk net voor het eind. Dat betekent dat ze dus wel naar de liveshows gaat, maar in een ander team. Ik merk dat Lindsey het er toch moeilijk mee heeft. Dan pas merk ik dat Lindsey's moeder en zusje er niet zijn. Heey, waar zijn je moeder en zusje vraag ik maar aan Lindsey. Shit, die heb ik helemaal niet vertelt dat het verplaatst is schikt ze dan. Snel loopt ze naar buiten om waarschijnlijk te bellen. Als iedereen zijn spullen en jas heeft gevonden lopen we ook naar buiten waar Lindsey druk staat te bellen. Hopelijk komt ze nu niet in de problemen, want dan kan misschien gebeuren dat ze niet mee kan. Ik ben nog niet uit me gedachtes of ze loopt alweer onze richting op. En vraagt Jai wat bezorgt. Ze snapte het en ze vond het wel jammer. Maar heb geen gezeik zegt ze nogal plat. Je kunt ook totaal niet merken dat je uit Brabant komt lach ik. "Als gij da maar weet, jonge" zegt ze dan met een dialect. Nu moet iedereen lachen door haar. Dan zien we het busje aankomen, alleen is het nu het busje van b-brave. DENNISSSSS!!!! roepen de jongens meteen super hyper. De meiden en ik kijken elkaar aan en schudden onze hoofden maar. Instappen allemaal roept Dennis naar ons als we nog buiten staan. Dan stapt iedereen in en rijen we weg.

LISA ~

Ik wou nog even langs me oude woonplaats om even naar oma te gaan om hoi te zeggen. Dat ik al een maand verhuist ben. Het gaat echt heel snel. Me oma is altijd hier blijven wonen, ook toen we naar het buitenland waren verhuist. Als het busje bij Kaj's huis stopt, stap ik ook uit. Iedereen kijkt me dan ook heel verbaast aan. Ik ga even langs me oma, die woont hier in de buurt leg ik uit. Iedereen knikt en voor ik het weet, zijn ze alweer weg. Waar woont je oma dan vraagt Kaj verbaast. Owww in de Burgerstraat vertel ik hem. (gewoon eff verzonnen) ow, dat is om de hoek, anders loop ik wel mee stelt ie dan voor. Dat is lief, maar weet de weg te vinden. Heb hier zelf gewoond toen ik klein was stel ik hem gerust. Nee, ik sta erop dringt ie een beetje aan. Um okee, dan loop maar mee zeg ik een beetje onzeker. Ik begin maar met lopen, want ik voel me best wel ongemakkelijk. Ik weet dat ik Kaj ken van vroeger, maar van wat weet ik niet. Toen ik met Cassius ging, bestond er nog geen b-brave. Misschien ken ik hem wel via via. Iedereen kent elkaar zowat hier. Gelukkig komen we al naar een paar straten aan bij me oma's huis. Dank je voor het meelopen zeg ik maar beleeft. Geen dank zegt ie. Hij zwaait nog even als ie wegloopt en dan is ie verdwenen. Ik druk maar meteen op de bel en zoals verwacht doet me oma meteen open. Zooo, wie is die jongen vraagt ze even later als we aan tafel zitten. Gewoon een jongen die ken zeg ik maar eerlijk. Jaja, ik zag wel hoe ie naar jou keek zegt ze op een rare manier. Oma, zijn vriendin is vandaag verhuist naar Londen. Die zoekt niet nu al naar een vriendin zeg ik maar gewoon. Zo keek ie vroeger al naar jou zegt ze terwijl ze opstaat. Hoe bedoel vraag ik verbaast. Wacht maar en ze loopt naar boven. En komt even later met een fotoalbum naar beneden, waarin oude foto's van mij staan. Kijk hier maar eens naar zegt ze terwijl ze een foto aanwijst.

KAJ ~

Ik vraag me af, waar ik haar van ken. Elke keer als ik haar zie of Cassius een foto laat zien van hem en haar komt ze me bekend voor. Ze zei dat ze van hier komt, dus misschien zaten we wel bij elkaar op school. Het huis van haar oma kwam me ook al zo bekend voor. Iets klopt er niet en ik ga het uitzoeken. Als ik binnenkom is er nog niemand thuis. Mooi zo, dan kan ik misschien al iets uitzoeken. Snel loop ik naar de kast waar allemaal foto albums liggen. Ik pak er 1 van mij toen ik ongeveer 8 was en blader er wat doorheen. Dan kom ik een oude foto tegen van toen ik ging spelen bij een vriendin van mij oma. We gingen daar vaak heen tot op een gegeven moment niet meer. Ik weet nog steeds niet wat de reden is. Als ik naar de foto er naast kijk zie ik mij en een klein meisje spelen met wat blokken. Wat best wel raar is als je 8 bent er daar nog mee speelt. Het meisje was een stuk jonger dan mij, maar als je klein bent speel je met iedereen. Maar dan kijk ik goed naar de foto met het meisje en schrik dan. Het is Lisa!!!

MISSCHIEN OPEENS EEN HELE TWIST ENZO. MAAR WILDE EERST EEN INPAK HFD MAKEN EN KWAM TOEN OPEENS OP DIT. GOED HE. VOND HET WEL EEN GRAPPIG IDEE OM IEDEREEN TOCH EEN SOORT VERBAND TE GEVEN. MAAR WAARSCHIJNLIJK KUN JE NU AL WETEN WAT ER ALLEMAAL OP DE VAKANTIE GAAT GEBEUREN. MORGEN KOMT DAN EINDELIJK HET VERTREK HFD. IN ME VORIGE BOEK BEN IK VEEL LEZERS KWIJT GERAAKT MET DE VAKANTIE HOOFDSTUKKEN DUS HOPELIJK KOMT HET NU WEL GOED. EN WEL BLIJVEN STEMMEN OP ZOWEL B-BRAVE MET DE KCA'S ALS OP ME VERHAAL. MERK NAMELIJK DAT ER NIET ZO VEEL MEER GESTEMD WORDT. MAAR WEL BLIJVEN DOEN HE. EN LEES MORGEN WEER VERDER.

LINDSEY 😏😏😏

Brave HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu