Hoofdstuk 6: verbazing

191 7 0
                                    

LINDSEY ~

Ik lees de zin nog een keer. Ik schud me hoofd maar en pak me foon en bel Tessa op. Hallokes wordt er dan gezegt. Meen je dit serieus wat ik hier lees op skype zeg ik dan nog steeds verbaast. Ja, geweldig he ik droom nog OMG hoor ik dan. Dus je hebt serieus nu met Kaj zeg ik dan nog steeds verbaast. Ja, we hebben een al tijdje een soort van goeie vriendschap, maar dat kon ik jou niet vertellen omdat je in coma lag. En vandaag kwam ie langs en vertelde die dat ie gevoelens had voor mij. En zelfs voor ik het wist zoenden we zegt ze dan zowat een adem zucht. En hij vertelde mij ook iets zegt ze dan op een aparte manier. Wat dan zeg ik dan nog steeds verbaast. Ow, je weet best wat ik bedoel zegt ze dan. Ik denk na, maar zou het niet weten. Zeg het nou maar zeg ik dan na lang nadenken. Dat Jai en jij hebben gezoend schreeuwt ze dan bijna in me oor. Ow, dat bloos ik dan. Ja, dat, dat ik dat van Kaj moest horen. Ik ben pas net thuis en zag net pas jou bericht, wanneer had ik dat jou moeten vertellen. Ho, hoe kan Kaj dat jou nu al vertelt hebben. Ummm, hij zit nu naast me zegt ze dan wat zachter. HOIIIII KAJ schreeuw ik dan voor de grap. Okee, nu ben ik doof hoor ik Tessa dan lachen. Graag gedaan lach ik dan. Je krijgt hoi terug zegt ze dan. Maar zijn jullie nu samen zegt ze dan. Om eerlijk te zijn, heb ik flauw idee zeg ik dan maar eerlijk. Maak je geen zorgen, Kaj en ik fixen jullie wel verder zegt ze dan. Tess, wag het niet zeg ik dan. Ik hoor dat ze moet lachen. Maar waarom hoor ik niks meer Sophie vraag ik dan maar. Umm, nou ze verhuist naar Italië, ook toen jij in coma hoor ik dan in de foon. Door wat ik hoor laat ik me foon vallen. Gelukkig zit ik op me bed, dus is ie gewoon heel. Wat heb ik allemaal wel niet gemist denk ik dan met tranen in me ogen.

JAI ~

Ik ben wel blij voor Kaj. De rest en ik riepen al weken dat ie gewoon eerlijk moest zijn naar Tessa. Ik wil vandaag nog wel Lindsey vertellen over die droom, of ze me daarna nog wil zien is maar de vraag. Ik kan haar appen en vragen of ze even kan facetimen, dan kan ik het haar wel vertellen. Als ik thuis kom, ren ik naar me kamer en negeer me zus even. Als ik op me kamer is draai ik voor de zekerheid me kamer even op slot. Dan app ik Lindsey als ik zie dat ze online is.

Jai: heey hoe is ie
Lindsey: gaat wel
Jai: zou je kunnen facetimen
Lindsey: hoezo, wat is er
Jai: ik wil het liever face to face zeggen
Lindsey: um okee

Ik doe de app weg en zoek face time op. Doordat ik zoveel apps heb, kan ik het eerst niet vinden. Als ik het eindelijk heb, bel ik haar op. Al snel staat er verbinden op het scherm. Maar ik krijg alleen een plafon te zien. Hallo zeg ik dan maar. Sorry wacht even hoor ik dan. JAIMY FLIKKER NOU EENS OP, GA MET JE BARBIE'S SPELEN EN GEEF MIJ ME PRIVACY wordt er dan geschreeuwd. HET ZIJN GEEN BARBIE'S, MAAR MONSTER HIGH schreeuwt een kind stemmetje. OOK GOED hoor ik Lindsey dan schreeuwen. Ik hoor een deur hard dicht gaan. Dan wordt de camera verplaatst en zie ik Lindsey haar gezicht. Sorry, kleine zusjes probleem zegt ze dan. Maakt niet uit lach ik dan. Dan zie ik pas dat ze rooie ogen heeft, waarschijnlijk door het huilen. Heb je gehuild vraag ik dan voorzichtig. Um ja, ik kwam er achter dat een vriendin naar het buitenland was verhuist, toen ik coma lag zegt ze dan weer bedroeft. Dat is nogal heftig ja zeg ik dan. Maar wat wou je mij face to face vertellen vraagt ze dan. Je gaat me vast een weirdo vinden na dat zeg ik dan maar onzeker. Dat zou ik nooit van je vinden glimlacht ze dan. Umm, hoe moet ik dit vertellen bloos ik dan. Ik zie dat ze wat water drinkt. Ik heb een rare droom gehad, over ons voordat je het ongeluk kreeg. Ik zie dat ze stopt met drinken en haar water uitspoelt en begint met hoesten. Ow sorry zeg ik dan meteen. 1 moment zegt ze dan en loopt weg. Shit, wat heb ik nu gedaan. Dan komt ze weer in beeld. Moest even een doekje pakken lacht ze dan. Ze bukt even en komt daarna weer in beeld. Um, dan moet ik ook iets bekennen zegt ze dan. Wat dan zeg ik verbaast. Ik heb ook zo droom gehad voor het ongeluk zegt ze dan. Dan sta ik met me mond vol tanden.

BRITT ~

We kwamen na tijdje weer aan bij Emma thuis. Haar moeder vertelde dat mij soort van ouders even in de stad waren en ze mij zouden ophalen als ik naar huis wilde. Ik knikte alleen maar. Vandaag is gewoon te weird gelopen om nog helder na te denken. Eerst dat tweeling soort gebeuren, dan een meisje dat helemaal in de war raakt als ze ons ziet, en toen nog dat de boys van b-brave voor onze neuzen verschijnen. Heb je eigenlijk al besluit genomen, wordt er mij dan opeens gevraagd. Ik schrik daardoor uit mij gedachtes. Umm, eigenlijk nog niet antwoord ik dan maar. Technisch gezien is dat ook waar. Ik weet het echt nog niet. Emma, maar ook Lindsey lijken me wel tof. Ik heb zo voorgevoel dat ik dan b-brave heel vaak zie. Maar aan de andere kant. Ik ben altijd door me adoptie ouders opgevoed en zal ook wel misschien naar een andere school moeten, waardoor ik ook me vriendinnen moet missen. Ik wil er graag nog een nachtje over slapen zeg ik dan beleefd. Natuurlijk meisje zegt ze dan. Maar is me echte naam ook Britt vraag ik dan toch wel nieuwsgierig. Eigenlijk wel ja antwoord ze dan. Ow okee zeg ik dan. Dan app ik me adoptie moeder alvast of ze me over een half uurtje kan ophalen. Er wordt al snel gereageerd dat dat goed is. Ik loop naar boven en klop op Emma deur. Er wordt niet gereageerd, dus doe ik maar de deur open. Dan zie ik Emma in tranen op haar bed zitten.

DENK DAT IK NU ELK HOOFDSTUK MET EEN CLIFFHANGER GA EINDIGEN OF ZO VEEL MOGELIJK. DAN WEET IK ZEKER DAT MENSEN DOORLEZEN. ZIE DAT VAAK MENSEN STOPPEN NA AL 2 HOOFDSTUKKEN EN DAT VIND IK JAMMER. MAAR MORGEN WAARSCHIJNLIJK IN DE AVOND KOMT ER WEER EEN AAN.

LINDSEY 🌟🌟🌟

Brave HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu