Ağzından çıkanlara inanamıyordu ama söylemişti bir kere geri dönüşü yoktu.
Sarpın ağzını bir daha bu konuda açmamak üzere kapatmış olmuştu.
Arkadan gelen yuh nidasıyla iki adam birden kapıya baktı,Hakan'ın kuzeni Senem kapıda boylu boyunca dikilmiş elinde Hakan'ın telefonunu tutuyordu.
Belli ki Hakan telefonu evde unutunca yakın civarda moda evi olan kuzeni geçerken bırakmak istemişti.
Fakat gün hiçte beklediği monotonlukta gitmeyecekti anlaşılan.
Kapıyı sıkı sıkı kapatıp kendini Hakanın karşısında ki koltuğa bıraktı şok içinde.
Ortamda gergin bir sessizlik vardı, bu sinir bozucu sessizliği Sarp bozdu.'Hayır da biz seni Bade ile evli diye biliyorduk,düğününe falan geldik oğlum onlar neydi ? Hem ne alaka hizmetlinizle sen? Kafama oturmadı hiç bişey ne diye susuyosun anlat ?'
Kuzeni atıldı lafa 'resmi nikahta sorun olurdu evli olsaydınız, hayır yani Sarp'ı caydırmak için akıl işi olmayan yalanlar atma da biraz usturuplu salla.'
Hakan içini boşaltır gibi bir nefes verdi nadiren yaktığı paketinden bir sigara yaktı 'resmi nikahımız yok zaten.'
diyerek tüm olayları baştan sona anlattı.Sarp'ın gözleri parlamıştı.
'E iyi de oğlum ne alaka şimdi karım diyorsun öyle formaliteden bişey işte ,bu kızı koynuna aldın mı hayır, ailene bir şey anlattın mı yok ,e soyadın yok ,kanunlar zaten tanımıyor vallahi Hakancığım içime su serptin, evli dediğinde yüreğime inecekti.'Hakan şokla Sarpa baktı.
Bu adam cidden kıt beyinli olmuştu son günlerde, düğünü anlattı imam nikahı da olsa nikahı anlattı ama karşısına hiç etki etmemişti.Tam lafa atılacaktı ki kuzeni durdurdu.
'Ben sana katılmıyorum Sarpçığım ,bildiğin karısı işte.
Olaya bak kuzen , sen gül gibi karını al getir eve hizmetçi yap. Bade ile önünde romantizm gösterileri yap olacak iş mi?'
'Atiye'yi çok sevdim ben çok tatlı kız ama tabi seninle de oluru yok yani olacak iş değil. Yahu bizimkilerin böyle bişeyi duyduğunu düşünsene yüreklerine iner. Vallahi kuzen, iyi demezler gariban demezler doğru kapının önüne koyarlar.'Hakan duydukları gerçeklerle sarsıldı.Biliyordu neler olacağını ama bir başkasından dinlemek korkunçtu. O gariban kızın hayatını daha da mahvetmeyecekti.
'Oğlum aynı evde olacak işte değil, e ayırsana evini kızın. Kız gariban falan tamam da hizmetli de değilmiş bırak okusun güzel güzel, ben de ders çalışmasına yardım ederim.' Pis pis gülüşü Hakan'ın yanaklarında sinir kaslarını gerdi.
'Yeter lan. Karım diyorum anlamadın mı ? Ne şerefsiz utanmaz adammışsın lan sen' bir yandan da kalkmış Sarp'ın yakasına yapışmıştı.
Olayı yatıştırmaya çalışan Senem arada kalmış ama Hakan'a gücü yetmemişti.
'E oğlum değilmiş işte, ne inat ediyorsun. Az önce sen anlattın istemedik birbirimizi diye. Bırakta kızcağız mutlu olsun.' Cümlelerine devam edemeden ağzına gelen yumrukla şaşkına döndü Sarp.
Bir hışım dışarı çıkarken parmağını Hakan'a doğru salladı 'bu burda bitmedi, o kızı beğendim alacam o kadar'
Hakan delirmiş gibi bir oraya bir buraya volta atarken, Senem olayları anlamaz vaziyette konuşmaya başladı
'Aklım almıyor, kıza yapmadığını bırakmıyorsun evde. Hem şimdi anlatırken bile isteksizliğini , silah zorlarını falan anlatıp duruyorsun. Kız benim karım değil diyorsun kızı biri beğenince köpürüyorsun. Yaptıklarınla söylediklerim çok tutarsız kendine gel bence. Atiye ile aranda bişey olamayacağına göre bırakta kız yurdunu yuvasını kursun okusun hayallerini gerçekleştirsin. Sana ne ki bundan ? Senin zaten bi karın var. Bence bunu bi düşün , Atiye'ye karşı başlayan bu sempatin de başladığı hızla son bulsun. Bade'yi düşün. Bu olayı da kimseye söyleme. Evdekiler boştan yere gencecik gariban bi kızın üstüne gitmesin, lakin bence Sarp şu konuda haklı. Atiye sana belli etmese dahi Bade ile aynı evde ona hizmet ederek yaşamak istemeyebilir bunu ona sor sonra isteklerini aynen yerine getir.'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATİYE
Romanceİç anadolunun küçük bir kasabasına doğru , hükümete isyan eden bir anarşiyle yapacağı röportaj için yola çıkan ülkenin en önemli gazetecisi Hakan.. Kadınların ötekileştirildiği bir köyde babasız büyüyen ,horlanan aşağılanan buna rağmen dimdik durmay...