Ali membuka matanya. Suasana yang begitu asing bagi dirinya. Dia memerhati sekeliling dan cuba mengenal pasti dimanakah dia berada. Namun dia gagal. Tiba sahaja ada satu suara memanggilnya dengan suara yang penuh mengoda.
"Sayang dah bangun? Awalnya sayang bangun." Wanita itu mengusap rambut Ali. Ali kaku. Dia memandang sekilas wanita itu. Wanita itu tiada seurat benang dan hanya ditutupi dengan selimut. Kini,Ali memandang dirinya. Dia juga turut dalam keadaan begitu. Terus saja Ali menjadi gemuruh.
"Kenapa ni sayang? Sayang takut? Sayang jangan takut. Tiada siapa akan tahu disini. Hanya kita berdua saja yang tahu." Wanita itu menarik leher Ali lalu merapati wajahnya. Bibir Ali dikucupnya. Ali tidak membalas ciuman itu malah membuatkan dia semakin takut.
"Angah jangan buat macam ni. Ayah kata benda ni berdosa. Ali tak nak angah pun dapat dosa." Kata Ali kepada Roza. Wanita itu adalah Roza yang merupakan kakak Ali sendiri. Roza tersenyum sinis. Dia mencapai picagari dihujung katil lalu disuntikan pada Ali.
"Jangan risau ya,sayang. Malam ni adalah milik kita." Kata Roza lalu menarik Ali untuk berbaring semula. Ketika Ali masih tidak sedarkan diri beberapa jam lalu,dia membawa Ali pergi dari kampung dibantu oleh Rudy,abang kembarnya.
***flashback***
Sebuah kereta berhenti betul-betul dihadapan mereka. Roza segera membantu buka pijtu belakang buat Rudy yang sedang mendukung Ali yang tidak sedarkan diri. Setelah Ali dibawa masuk kedalam kereta,dia merenung Roza.
"Ingat janji kau. Aku dah tolong kau dapatkan budak cacat ni untuk dijual. Stok dadah aku jangan lupa." Kata Rudy mengingati perjanjian yang telah mereka setujui. Roza menghela nafas malas. Sudah tiga kali dia diingatkan mengenai janji itu.
"Aku tahulah. Tunggulah aku dapat duit jual budak ni dulu. Nanti kau akan dapat stok dadah kau." Kata Roza lalu masuk ke dalam perut kereta sebelum kereta itu meluncur pergi dari kawasan kampung.
Setibanya mereka di bandar,atau tempatnya rumah pelacuran yang menjadi tempat kerja Roza serta tempat menginapnya kini mula memandang tepat ke arah si pemandu yang juga turut memandang kearah mereka. Jet mengukir senyum manis penuh erti.
"Baiklah,esok kau akan dapat duit kau dan budak ni milik aku dan Chris sekarang. Thanks,baby." Ucap Jet sambil mengucup pipi Roza. Roza turut membalas kucupan Jet. "Anything for you,sayang." Balas Roza.
"Tapi..kau mesti jadi yang pertama sentuh budak tu dan ajar dia untuk biasakan diri untuk tempat ni." Pesan Jet. Roza mengangguk mengerti.
"Jangan risaulah. Aku ada cara macam mana nak buat dia cepat sesuaikan diri walaupun dia tu cacat. Tenang saja,kalau kau selalu bagi dia benda ni,dia akan ketagih dan akan cepat biasakan diri." Kata Roza sambil menunjukkan sebungkus dadah pada Jet. Sekali lagi lelaki ini mengukir senyum.
***end flashback***
Alicia terpaksa menanggung kehidupannya sendiri. Mujurlah Iman menawarkan untuk tinggal bersamanya setelah mengetahui bahawa ayah Alicia telah meninggal dunia. Sepanjang tempoh peperiksaan,Alicia memberikan tumpuan terhadap kertas peperiksaan yang bakal dia hadapi sehingga dia terlupa mengenai Ali. Kehilangan Ali juga tidak dia ketahui.
Sebulan kemudian...
Alicia termenung di beranda rumah. Dia masih memikirkan hala tujunya.aakah yang harus dia lakukan. Setelah sekian lama,dia didatangi oleh Iman. "Malam-malam duduk sorang-sorang dekat luar. Fikir apa?" Tanya Iman. Alicia tertawa nipis.
"Tak ada apalah Iman. Aku cuma fikir apa yang aku nak buat lepas SPM je. Tak kanlah nak harapkan family kau pula tanggung aku belajar nanti. Aku rasa serba salah." Balas Alicia. Iman tersenyum penuh erti. Ada sesuatu yang memang susah lama dia ingin katakan bersama sahabat dari kecilnya ini.
"Apa pun keputusan awak,saya tetap akan sokong. Tapi apa yang perlu awak utamakan sekarang ialah amanah arwah ayah awak pada awak. Awak anak yang dia harapkan untuk jaga amanah tu." Alicia memandang Iman. Apakah yang cuba iman sampaikan padanya?
"Maksud kau?" Iman tersenyum lembut.
"Awak faham maksud saya,Alicia. Amanah yang arwah ayah tinggalkan iaitu menjaga anak syurga yang paling istimewa dan berharga untuk diri awak sendiri." Alicia menelan liur. Tak mungkin! Alicia hanya diam.
"Awak jangan ingat saya tak tahu yang awak ada abang kembar. Dia menjadi terencat akal kerana demam panas yang dia alami ketika berusia 5 tahun." Alicia gugup. Apakah Iman tahu tentang Ali? Bahunya diusap lembut oleh Iman. Iman menghela nafas kesal.
"Saya perasan yang Ali ada rupa yang hampir mirip dengan awak. Mukanya jambu dan comel. Masa dia datang ke taman dulu untuk jumpa awak,dari situ baru saya teringat tentang Ali,abang kembar awak." Kata Iman lembut. Dia berharap agar Alicia mampu membuka hatinya untuk menerima kekurangan Ali.
"Saya cemburu dengan awak Alicia. Saya dengan mudah boleh masuk syurga dengan bantuan Ali. Ali anak syurga. Kalau awak ikhlas terima dan jaga dia,in sha allah syurga itu milik awak." Sekali lagi bahu sahabatnya ini ditepuk lembut. "Saya akan simpan rahsia awak ni,Alicia. Cuma...satu saja saya minta...,"
Iman memandang Alicia simpati. Apakah sahabatnya ini masih tidak mengetahui kehilangan kembarnya sendiri. "Carilah dia dan bawa dia kembali ke sini. Kakak dan abang awak dah bawa dia pergi dari kampung ni. Jaga dan lindugi dia.Laksanakan amanah ayah awak. Saya sayang awak,Alicia." Kata Iman lalu dia beredar pergi masuk ke dalam rumah.
Alicia terpempan. Iman sering kali prihatin kepada Ali sedangkan dirinya sendiri sebagai saudara kandung Ali tidak pernah langsung mengambil berat terhadap lelaki istimewa itu. Air matanya yang sukar mengalir itu sekali lagi terembes. Lebih-lebih lagi setelah mengetahui bahawa Roza dan Rudy sudah berpakat mahu membawa Ali pergi dari kampung.
Ali,maafkan aku. Ayah,maafkan Alicia. Ampunkan Alicia.
Alicia akan cari Ali,ayah. Percayalah.
Ali,tunggu aku. Aku akan datang jemput kau.
To be coutinued....
YOU ARE READING
Still Together For You
Teen FictionAlicia dan Ali pada asalnya adalah kembar yang sangat rapat dan akrab. Kemana saja mereka pergi sering bersama malah mereka juga melakarkan impian yang sama iaitu ingin mengubah nasib keluarga mereka yang susah itu. Ayah mereka Haji Ghazali hanya be...