5:)kuat

27 6 0
                                    


"Tolonglah stop.. Aku benci rasa ni "Kaisara. Aku benci rasa nii aku memukul dada aku beberapa kali .. Aku tak menangis kenapa sebab air mata aku dah kering, aku cuma benci dengan rasa nii... Rasa kecewa dengan diri sendiri, rasa marah, rasa gelisah, semua rasa tu datang dalam satu masa.. Aku tak akan dapat kawal badan aku . Ubat aku dah habis.

" Kau lemah"

"Kau lemah"

"Kau lemah"

"DIAM!" Jerit aku, tolong berhenti aku tak kuat. Ini penyebabnya apabila aku terlalu penat dan tidak cukup rehat... Aku dengan cepat mancapai telefon aku yang berada di atas katil,

Tut

Tut

Tut

"Mel tolong aku, rasa tu datang balik, bisikan tu datang balikkkk, tolong aku Mel" Kata aku dengan gementar. Aku dah tak dapat kawal.

"Kau kenapa ni... Okey aku datang aku tunggu jangan buat benda bukan-bukan ...tunggu aku tau " Jawab mel dengan cemas. Panggilan di matikan.

Lutut aku ditarik rapat ke dada. Aku memeluk lutut aku dan membenamkan muka aku ke atas lengan aku. Aku mahu menangis tapi aku tak tahu macam mana nak nangis air mata aku pun tak keluar. Perasaan aku sekarang .... Aku takut...

Kepala aku sudah mula sakit tangan aku menggigil kuat... Peluh mula keluar dari dahi..

.
.
.
.

Tok

Tok

Tok

Aku bangun dengan lemah. Tanpa aku sedari darah mengalir dari hidung aku. Aku berjalan menuju ke pintu... Kepala aku semakin berat dan belum sempat aku membuka pintu.. Dunia aku semakin gelap semakin lama semakin pudar dan aku tidak sedarkan diri.

'Pingsan'
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Melinda pov

Selepas panggilan tamat aku dengan segera menuju ke arah kereta. Aku memandu dengan pantas ke rumah kaisara.

"Kaisara tolong lah bertahan aku tahu kau kuat" Aku tak dapat bayangkan bila kaisara yang berada di situasi macam ni.. Nampak je dingin , ada penyebab dia jadi macam tu tak kan tiba-tiba.

Dengan pantas aku berhenti di hadapan rumah kaisara yang serba mewah itu. Aku menekan butang lonceng. Aku memanggil namanya.

"Kaisara"

"Kaisara"

"Aku ni mel" Jerit aku . Aku pergi ke arah guard yang berada sebelah pintu pagar.

"Tolong buka pagar ni, kaisara yang panggil saya datang ke sini" Setelah aku memberi tahu guard itu. Pagar mula terbuka aku terus masuk ke dalam rumah tersebut. Kaki aku berjalan menuju ke bilik kaisara.

Tok

Tok

Tok

Tiada balasan aku dah risau ni. Aku memanggil bibik yang ada berdekatan.

"Bik bilik ni ada kunci kedua tak" Soal aku.

"Ada kenapa " Jawab Bibik. Banyak tanya pulak .

"Boleh tolong ambilkan tak?" Soal aku. Bibik itu terus pergi mengambil kunci itu dan aku terus membuka pintu itu alangkah terkejutnya aku.

"Kaisara! " Aku terus pergi ke arahnya . Terkejut, kaisara yang terkulai di atas lantai dengan hidung yang berdarah.

"Kenapa ni"...... Aku memandang gerangan suara itu . Terbit rasa marah dalam diri aku.

KAISARA LIEANA |HAITUS|Where stories live. Discover now