6:)Berlagak

30 6 0
                                    


Kaisara berjalan masuk kedalam rumah,  kaisara terus menuju ke biliknya dan merebahkan badannya ke atas katil. Kaisara bangkit semula mancapai tuala mandi dan terus ke dalam toilet untuk membersihkan diri. Usia mandi kaisara mengeringkan rambut yang panjang paras pinggangnya, dia berhenti di depan cermin besar yang memantulkan figura dirinya . Kaisara memandang sudut mukanya yang ada lebam di bahagian bibir dan pipinya.

"Kalau kau tak cari masalah dengan aku muka aku tak akan jadi macam ni.. Huuh" Kaisara mengeluh. Kaisara berjalan keluar dari bilik turun ke dapur untuk minum air sambil dia berjalan dia terserempak dengan ikram. sejak kaisara keluar dari hospital dia makin pendiam. Ikram pernah menegur kaisara tapi kaisara buat tidak layan.

"Lieana nak minum apa-apa boleh cikna buatkan" Kata cikna  kaisara hanya mengeleng. Kaisara sekarang lagi ice dari sebelum ni. Kaisara tidak menceritakan apa yang berlaku sebelum dia masuk hospital. Ikram memandang kaisara yang berada di dapur itu. Dia menghampiri kaisara dan berkata "kau dah okey ?" Tanya ikram. Kaisara berpaling alangkah terkejutnya dia melihat muka kaisara.

"Muka kau dah kenapa?" Tanya ikram risau. Kaisara memandang dengan perasaan kosong. Tangan ikram menyentuh luka di bibir kaisara. Kaisara dengan pantas penapis tangan ikram.

"not your business" Jawab kaisara mendatar. Dan berjalan menuju ke biliknya.

"Bukan urusan aku... Kau tu adik aku " Jawab ikram dengan tegas  . Langkah kaisara berhenti . "Selama ni ada kau anggap aku adik kau? " Tanya kaisara sinis..

Ikram mati kata. 'Selama ni ada kau anggap aku adik kau' . Jadi selama ni kaisara dianggap dia bukan adiknya.

"Kamu baru keluar dari hospital... Badan kamu belum sembuh lagi" Ucap cikna risau. Kaisara berpaling memandang cikna.

"Aku dah okey tak payah risau" Jawab Ringkas dari kaisara. Kaisara terus berjalan menuju ke dalam biliknya. Kaisara membuka laci dan mengambil ubat.

"Aku benci makan ubat" Dengan  segera kaisara menelan ubat tidur. Dalam kebelakangan ni kaisara susah untuk tidur kaisara memutuskan untuk mengambil ubat tidur. Tidak mengambil masa lama kaisara mula melelapkan mata dan masuk ke alam mimpi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
" Wey Boss panggil"jerit Mikail. Thomas bergegas masuk ke pajabat.
Selepas mengetuk pintu dia terus masuk ke dalam pejabat bosnya.

"Ya boss .. Boss panggil saya" Jawab Thomas.

"Kau dah perhatikan budak tu? " Soal jeny.

"Tiada yang mencurigakan Boss" Thomas.

"Bagus... Aku ada projek Baru untuk kau" Ucap jeny.

"Projek!?" Soal Thomas teruja.jeny memula rancangannya.
.
.
"Okey Boss saya akan terima projek ni...saya keluar dulu"Ujar Thomas teruja. Thomas keluar dengan senyuman lebar.

" Kau ni dah kenapa"soal Mikail hairan Ye lah senyum seorang diri macam orang gila.

"Kita ada projek baru " Senyum sinis sambil Mengangkat kening beberapa kali..

"Projek apa yang Boss suruh buat? " Soal Mikail.

"Boss suruh kita upah orang untuk buli budak tu dekat sekolah sampai budak tu bunuh diri " Jawab Thomas.

"Hmmm.. Senang je aku ada budak " Jawab Mikail sambil Senyum sinis .
.
.
.
.
.
.
.
.
"Selamat pagi semua " Ucap guru bertugas.

"Hari ini kamu ada kawan baru" Guru itu berpaling dan "kamu berdua boleh masuk" Guru itu membenarkan murid baru itu masuk.

"Perkanalkan diri kamu" Ucap guru itu.

KAISARA LIEANA |HAITUS|Where stories live. Discover now