Suasana pagi dan jalan yang tidak terlalu sesak memudahkan irfan memandu ke sesuatu tempat yang di janjikan.
Irfan berhenti apabila berada di Traffic lights merah dia membetulkan kaca mata hitam dan kemaskan sedikit hoddie ditubuhnya. Apabila Traffic lights berwarna hijau irfan meneruskan perjalanan. Sampai di tempat yang di janjikan, irfan kemudiannya masuk ke dalam Cafe itu sambil mencari² seseorang . Lelaki itu ternampak seorang yang melambai ke arah dia tidak mahu melengahkan masa langkahnya terus dibuka berjalan mendekati orang itu dan duduk di kerusi hadapan."Apa yang mahu di bincangkan? " Soal Irfan serius.
"Okey macam ni tuan, info yang tuan minta saya cari sudah saya dapat tapi tidak berapa membantu... Cctv di bahagian jalan tiba-tiba tidak berfungsi. Saya sudah sedaya upaya mencari maklumat tentang kes ni. Saya hanya jumpa ini sahaja, " Terang orang yang berada di hadapan Irfan.
Dia mengeluarkan beberapa kertas yang di perolehi. Irfan hanya berpeluk tubuh sambil memandang.
"Ada satu CCTV yang berfungsi tapi rakaman dia tidak begitu jelas, " Sambung dia lagi dan mengeluarkan 'pen driver' itu ke atas meja. Irfan mengambil kertas itu dan melihat beberapa info yang ada.
"Tarikh kemalangan ini berlaku pada 16 March 2015 dan kes ini di tutup pada 20 Ogos 2015...jadi dalam masa empat bulan kes ini terus di tutup sepenuhnya di sebabkan tidak menjumpai bukti yang kukuh? Pelik..."irfan berfikir sejenak. Selama empat bulan pihak polis tidak dapat menjumpai bukti atau saksi kejadian. Kemalangan itu berlaku pada 9:00 malam. Irfan meneliti butiran-butiran yang ada di kertas tersebut dan dia perasan sesuatu yang pelik. Dia meletakkan kertas itu semula.
" Cuba kau lihat di hujung gambar,"irfan menolak kertas itu ke hadapan.
Dia tercengang. Macam mana dia tidak perasan selama ini.
" Aku nak kau dapatkan biodata tentang lelaki ini sampai dapat, " Arah irfan.
"Baik tuan" Jawab dia.
" Aku akan ambil pen driver ni.. Ada apa-apa lagi? "Tanya irfan.
" Eem... Orang atasan hendak tuan masuk berkerja semula,"ucap dia. Irfan hanya diam...
" Aku tidak layak, suruh orang atasan cari pengganti yang baru... Kalau tiada apa-apa aku pergi dulu... Assalamualaikum."irfan terus keluar dari Cafe itu dan terus ke parking kereta .
" Huuuuhhh..wa'lalikumusalam"dia mengeluh.
.
.
.
.
.
.
.
.Irfan memandu memasuki kawasan Cafe yang selalu dia lepak. Irfan tidak mempunyai banyak kawan, dia hanya mempunyai dua orang kawan sahaja. Usai sampai Irfan keluar dari kereta dan terus memasuki Cafe itu.
Irfan melabuhkan punggung di kawasan biasa dia melepak."Encik nak order apa? " Soal perkerja itu.
"as usual" Jawab irfan. Perkerja itu mengangguk dan ke kaunter.
Tidak lama notifications telefon irfan berbunyi tanda mesej baru masuk.
Dia membaca mesej itu reaksi muka irfan berubah apabila dia menerima mesej dari seseorang."Hey Bro, how are you? " Soal seseorang yang tiba-tiba duduk di hadapan dia. Irfan tidak mendongak kerana dia terlalu kenal itu suara siapa.
" I'm Fine" Jawab Irfan.
"Kau asal ni? Ada kes baru ke? Muka tu serius je?" Tanya gerangan di hadapan dia.
"Nothing......ouh kau boleh tolong aku tak? " Tanya irfan. Emiir hanya mengangkat kening mengisyaratkan 'Apa' .
"Kau boleh tolong hack cctv ni tak?"
"Senang je kenapa? " Tanya Emiir.
"Aku nak kau hack cctv tu.. Pastu hantar dekat Aku rakaman dia... Aku dapat maklumat tadi CCTV tu tiba-tiba tidak berfungsi.."
YOU ARE READING
KAISARA LIEANA |HAITUS|
Bí ẩn / Giật gânBook? 𝘚𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘶𝘮𝘢𝘯 𝘪𝘵𝘶 𝘩𝘪𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘮𝘦𝘭𝘪𝘩𝘢𝘵𝘯𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘮𝘣𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪 𝘥𝘶𝘭𝘶 Cerita ini mengisahkan tentang seorang gadis remaja yang bernama KAISARA LIEANA. Kaisara mengalam...