Seminggu berlalu demam sudah pun reda. Kini aku kembali ke sekolah. Untuk apa? Untuk kali terakhir sebelum aku tinggalkan sekolah ini. Aku akan kembali apabila keputusan peperiksaan telah keluar. Kini aku sedang menunggu seseorang. Mana pula dia ni lambat betul.
"Wey sorry lambat aku sakit perut tadi" Balas Melinda.
"Hmm" Balas aku pendek.
"Aku nak jalan satu sekolah dulu kau nak ikut? " Tanya aku.
"Malas aku. Oh ya malam esok headmaster buat majlis perpisahan dengar kata orang luar pun boleh datang" Kata Melinda. Oh, tak pelik bagi kami sebab sekolah ini setiap tahun akan buat majlis untuk final year students .
"Pukul berapa? " Soal aku.
"Dalam pukul lapan. Oh,dress kau warna apa tu nanti kau contact aku eh mana tahu sama color " Balas Melinda. Aku memutar bola mata ke atas. Menyempat eh kau.
"Okey" Balas aku sepatah. Aku memulakan langkah untuk meronda-ronda sekitar sekolah. Selesai meronda ke semua Block.Taman yang ada di sekolah ini aku tuju buku di tangan sudah di bawa untuk di baca. Punggung di labuhkan di salah satu kerusi yang ada di situ. Tangan aku mula membuka helaian muka surat yang belum di baca. Dalam masa tiga puluh minit membaca ada yang menyapa aku dari sebelah.
"Hay, boleh saya duduk? " Soalnya. Aku tidak membalas hanya meneruskan membaca. Dalam hati aku dah maki habis dah mengacau ketenangan orang betul la Mamat ni.Tanpa mendengar jawapan dari aku dia terus duduk di tempat duduk kosong di sebelah aku. keluahan di lepaskan perlahan. Lantaklah dia nak buat apa asalkan jangan kacau aku sudah.
"Awak Kaisara, kan? Belajar cermerlang dalam bidang seni i am right?" Tanya jejaka itu lagi. Aku menutup novel yang aku baca tadi dengan kasar.
"What you want?" Tanya aku dingin. Mengacau betul.
"Nothing, saja nak berkenalan" Jawabnya. Aku memutarkan bola mata ke atas. Menyampah. Novel di tangan di buka kembali.
"Wow, anugerah cinta menarik. Emm awak suka baca novel? " Soalnya lagi. Bodoh ke soalan dia ni. Sudah tahu aku tengah baca novel sukalah tak kan tak suka nak kena baca juga. Bodoh!
"Tak! Dah nampak tengah baca tak akan tak suka " Gumam aku perlahan.
Lelaki itu ketawa perlahan. Lucu baginya. Aku memandangnya pelik. Apa yang lawak?"Oh, nama saya Ikhwan" Balasnya.
"Tak tanya" Jawab aku selamba. Ikhwan senyap. Senyap ke Mamat ni. Haish rasa bersalah pula jawab macam tu.
"Kaisara Lieana kelas enam flower block-"
"Queen kan,l know" Potongnya. 'Dah tahu nak berkenalan buat apa'bisik aku dalam hati.
"Hmm, dah tahu buat apa nak berkenalan" Gumam aku perlahan.
"Saya dengar"
"Baguslah"balas aku dingin.
" Saja nak berkawan boleh?"Soalnya.
"Aku tak tertarik nak berkenalan dengan sesiapa"balas aku dingin. Novel di tangan menjadi tatapan aku. Tak ada masa aku nak pandang dia.
"Saya dengar awak anak tengku Ashraf? Betul ke? " Tanya dia. Aku mengeluh perlahan.
"Hmm" Balas pendek.
"Awak memang dari kecil ke ada bakat melukis?" Soal Ikhwan lagi. Dia ni banyak pula soalan. Aku hanya anggukkan kepala tanda jawapan. Memang aku ada bakat dari kecil suka melukis, mewarna dan banyak lagi yang berkaitan dengan seni.
YOU ARE READING
KAISARA LIEANA |HAITUS|
Misteri / ThrillerBook? 𝘚𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘶𝘮𝘢𝘯 𝘪𝘵𝘶 𝘩𝘪𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘮𝘦𝘭𝘪𝘩𝘢𝘵𝘯𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘮𝘣𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪 𝘥𝘶𝘭𝘶 Cerita ini mengisahkan tentang seorang gadis remaja yang bernama KAISARA LIEANA. Kaisara mengalam...