23.LEPASKAN AKU!

9 1 0
                                    

Irfan mengusutkan rambutnya kasar. Serabut dengan apa yang tengah terjadi,strategi yang dirinya dan emiir rancang tidak memberi hasil,datang sahaja di kawasan yang di beritahu emiir tiada satu manusia pun di sana. Nampaknya dia perlu mengambil strategik yang sedikit kasar .

Kau boleh main kasar , aku pun boleh!.

Bilik yang sunyi itu kini bergema di seluruh biliknya dengan deringan IPhone. Butang hijau di tekan.

"Hello?" Ucap Irfan dingin.

"Aku dah dapat jejak dekat mana kai berada. Sekarang apa yang kau nak buat? Ikut plen tu atau buat plen baru?"

"Aku dah buat plen baru so ikut apa yang aku suruh" Balas Irfan dingin. Irfan menerangkan plen yang di susun dengan begitu rapi.

"Okey aku faham, aku datang rumah kau kemudian terus bertolak"

"Good" Panggilan di tamatkan. Hoddle hitam menutup kepala dan Mask hitam wajah di tutup sedikit dengan rambutnya yang sedikit panjang ke hadapan. Loceng rumah berbunyi Irfan terus membuka pintu.

"How about kai?" Soal Irfan dingin.

"Okey,we will go now but have to be careful because we don't know how many of them so I want you to be careful that's all" Pesan emiir.

"No need to worry about me, I know what I'm doing"

"Yes I know tapi jangan ikutkan emosi kau je nanti ada yang terkorban" Pesan emiir tegas. Irfan hanya diam berpeluk tubuh. Irfan mengambil kunci kereta ...

"kau nak pergi mana?" irfan berpaling.

"pergi selamatkan kaisara! Dia dalam bahaya kita tidak ada masa"

"Gerak sekarang?"

"kenapa kau lembap sangat , eh tidak kita pergi esok. Sekaranglah bodoh!"marah irfan. Kawannya ini pun satu sekarang sudahlah tenggah risau akan keadan kaisara boleh pulak banyak tanya.

Aku menjerit kesejukan apabila terasa satu badan aku kini basah kuyup terkena siraman air. Terdengar gelak sinis seorang perempuan.

"Bangun pun, kau dulu dengan sekarang memang tidak berubah liat sangat nak bangun" sinis seseorang.

"Kau siapa?" soal aku dingin, mata memandangnya tajam.

"Aku kenal kau , kau pun kenal aku jadi cuba teka aku siapa?"Soalnya sambil tersenyum manis di sebalik topeng kucing yang menutup separuh dari wajah perempuan itu.Main teka-teka pulak!.

Aku memikir sejenak. Siapa? Aku tidak dapat mengingat siapa.

Dia mendengus kecil ." Lembaplah kau ni!?"jerkahnya kuat. Terangmat bahu aku mendengar suara kuat perempuan itu. Dia menarik tudung aku kasar lalu mencengkam rambut aku kuat.

"Arghh!" Aku menjerit kesakitan terasa begitu perit di bahagian akar rambut aku.

"Kau tahu apa yang jadi lepas kau mengadu pada papa aku!? Oh, mestilah dah lupa sebab mana kau kesah!! " Tengkingnya kemudian melepaskan cengkaman rambut aku kasar. Perut aku di tendang kuat.

"Arghh!" Jerit aku menahan kesakitan.

"Itu belum cukup balas dendam aku pada kau" Balasnya sinis sambil tertawa puas.

"Thomas, Mikail! " Panggil dia.

"Ye bos" Jawab mereka berdua.

"Kau kata kau nak rasa budak yang aku cakap hari itu so budak tu sudah ada depan mata apa lagi 'Ngap'lah " Senyuman sinis di hadiahkan pada aku. Aku mula gelisah apa yang mereka mahu lakukan. Tolong hambamu ya Allah. Sebelum perempuan itu melangkah dia berpaling semula memandang aku.

KAISARA LIEANA |HAITUS|Where stories live. Discover now