Andri teragak-agak ingin mengejutkan kakaknya yang masih terbuai mimpi itu. Andri perlahan-lahan menarik nafas dan hembus.
"Ka-kakak. kakak bangun makan sikit"kejut andri.
" Em"mata Kaisara perlahan-lahan terbuka.Dia masih lemah tidak berdaya untuk bergerak.
"Tak nak" Balas Kaisara perlahan. Andri yang berada di kerusi kini bangkit dan duduk di birai katil.
"Makan sikit adik suapkan nak? Penat adik buat akak tak nak sentuh pun" Ucapnya sayu. Dia penat penat buat sebab nak kakaknya sihat macam selalu ni tak nak sentuh langsung. Kaisara masih berdegil tidak mahu makan.
"Kalau akak makan adik janji adik bagi apa yang akak nak" Pujuk andri.
"Buat apa kau susah payah jaga aku. Aku boleh jaga diri sendiri" Balas kaisara perlahan terselit dingin. Dengan segera tangan Andri di angkat meletakkan di atas dahi Kaisara. Sedikit terkejut apabila badan kakaknya itu sangat panas. Kenapa Andri terkejut? Kaisara jarang sekali demam kadang kala dua tahun sekali atau setahun sekali . Dia kenal sangat kakaknya kalau dah demam memang akan lama dalam dua minggu baru sembuh yang dia risau kalau kakaknya demam kakaknya akan senyap sepanjang demam dia akan tidur sampai dia sembuh. Sejak umi meninggal tak pernah lagi kakak demam dah nak masuk tiga tahun pemergian umi. Selalunya umi yang akan jaganya mengelap tubuhnya tika badannya terlalu panas . Kaisara jarang merengek bila dia demam dia merengek pun bila makan ubat. (Macam author heheh)
"Akak! Akak demam ni kita pergi hospital eh " Ajak Andri. Dia takut akan jadi apa-apa jika tidak ke doktor. Kaisara hanya mengeleng .
Dring.
Dring.
Dring.
Kaisara mencari-cari di mana dia meletakkan telefonnya.
"Biar adik yang cari" Setelah jumpa Andri mengangkat panggilan itu dengan segara.
"Assalamualaikum Kaisara kau okey?"
"Wa'alaikumusalam ini siapa ya?"tanya Andri pelik setahunya kakaknya sudah lama tiada kawan lelaki. Dua dua diam tidak berkata apa-apa.
" Aku kawan dia, dia okey tak?"tanya Irfan buat kali ke dua.
"Kakak demam panas sekejap,abang ni boleh percaya ke?" Pandangan Andri beralih ke arah kakaknya yang sudah tidur di situ.
"Aku yang hantar dia petang tadi" Jawab Irfan. Ouh Andri baru teringat ada seorang lelaki keluar dari perkarangan rumahnya orang itu memakai cap hitam dan juga Mask hitam.
"Ouh... Kakak demam dia tak nak makan. Kakak kalau dah demam tak macam orang lain" Balas Andri risau.
"Tak macam orang lain? Macam mana tu?"
"Kakak kalau demam lama...dua minggu baru sembuh ,kakak jarang demam sebab tu Andri risau . Kakak kalau demam dia Diam saja tak bercakap, kerjanya tidur. Dulu kalau umi ada umi yang selalu jaga kakak sekarang umi dah tak ada " Ucap Andri sayu .
"Okey macam ni, kau Call kak Mel suruh jaga kakak"arah Irfan. Panggilan di tamatkan. Andri mula mendail nombor Melinda dan menelefonnya.
Tut
Tut
Tut.
"Hello"
"Hello kak Mel boleh tolong Andri tak, tolong jagakan kakak Liea kakak demam panas ni"
"Hah!, demam panas okey nanti Kak Mel datang"panggilan di tamatkan.
Andri kembali duduk di birai katil."Kakak"kejut andri.
YOU ARE READING
KAISARA LIEANA |HAITUS|
Mystery / ThrillerBook? 𝘚𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘶𝘮𝘢𝘯 𝘪𝘵𝘶 𝘩𝘪𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘮𝘦𝘭𝘪𝘩𝘢𝘵𝘯𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘮𝘣𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪 𝘥𝘶𝘭𝘶 Cerita ini mengisahkan tentang seorang gadis remaja yang bernama KAISARA LIEANA. Kaisara mengalam...