Aku mengemas apa yang patut baju, barang-barang yang aku bawa balik semasa aku keluar dari hospital, laptop."Huh kena hadap mereka lagi" Aku mengeluh kecil.
"Apa yang nak jadi dengan hidup aku. Aku hampir terjun ada yang selamatkan kenapa aku susah sangat mati" Soal aku seorang sendiri.
"Masih lagi nak bunuh diri"
Aku berpaling, Ah dia ni tak reti nak ketuk dulu pintu tu. Aku hanya diam. Selesai mengemas aku bawa beg aku ke ruang tamu
"Biar aku hantar kau " Ujar Irfan.
"Tak payah" Balas aku dingin.
"Kau kenapa nak dingin sangat"
"Suka hati aku la "
"Okey aku tak kesah , sekarang ni aku yang hantar get in the car now" Arah Irfan.
"No"
"Now!did not accept objections" Paksanya. Kau ingat aku ni bini kau ke nak paksa bagai ,aku pandailah jaga diri sendiri. Aku mengeluh kesat. Aku hanya ikutkan sahaja Irfan untuk hantar aku pulang.
"Kau tahu ke jalan ke rumah aku? "
"Hmm"dia 'hmm'kan je tak ada mulut ke nak bercakap.
" Mengumpat aku ke?"tegur Irfan. Aku memandang dia dengan pandangan tajam.
"Mana ada" Jawab aku pendek. Macam mana dia boleh tahu? Dia boleh baca fikiran orang ke? Aish seram aku dengan dia ni.
Kereta Irfan berhenti di hadapan Perkarangan rumah aku. Aku keluar dari perut kereta bersama beg duffel.
"Bagi no fon kau" Ucap Irfan. Aku memandangnya. Nak buat apa dengan no fon aku?.
"Buat apa? " Tanya aku pelik. Dia memutarkan bola mata ke atas.
"Bagi je,kalau kau ada apa-apa Call terus Call aku " Jawabnya. Aku memandangnya pelik.
"Susah sangat,nah ni no fon aku kalau ada apa-apa emergency atau terdesak boleh Call aku terus"balasnya sambil memhulurkan kad kepada aku.
Kad itu aku ambil. Tertera no fon Irfan di situ.0111XXXXXX.
Aku mula berjalan masuk ke dalam , selang beberapa langkah aku terlupa sesuatu aku memberhentikan melangkah dan menoleh memandang Irfan.
" Terima kasih"ucap aku dengan senyuman nipis. Irfan yang masih berada di situ terus memandang aku.
Dia hadiahkan aku senyuman kecil."Ingat jangan buat perkara Bodoh tu"pesannya.aku hanya hadiah kan senyum sinis. Jangan buat. Kalau keadaan tidak memaksa kalau emosi aku tiada yang naikkan. Aku jalan masuk dapat aku lihat andri berada di pintu utama.
Aku menapak masuk ke dalam rumah besar ni. Andri yang berada di hadapan pintu aku hiraukan.
" Er... Akak biarkan adik bawa beg ni"pelawa andri.
"Tak payah aku boleh bawa sendiri" Balas aku dingin. Sejak dua menjak ni aku jadi kuat emosi, sebab hormon kut. Aku naik ke bilik belum sempat melangkah...
"Dah pandai keluar dengan lelaki sekarang" Perli papa. Aku menjelangnya tajam.
"Kamu pergi mana semalam bukan kamu discharge kelmarin? " Aku memandang papa.
"Suka hati liea nak pergi mana bukan semua kesah pun. Dah la liea penat la dengan semua ni " Aku dah penat dengan situasi macam ni. Aku menapak masuk ke bilik.
*********
Aku memulakan pemanduan menuju ke office, ada laporan yang baru aku terima.
"Huh" Aku mengeluh kesat. Aku dah tidak mahu berkerja sama dengan mereka. Aku pembetukan topi hitam dan Mask hitam yang aku pakai.
Usai sampai aku memasuki bangunan 10 tingkat itu dapat aku dapat lihat ada yang menunduk hormat, aku hiraukan. Sampai di tingkat 10 aku berjalan ke arah seseorang.
YOU ARE READING
KAISARA LIEANA |HAITUS|
Mystery / ThrillerBook? 𝘚𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘶𝘮𝘢𝘯 𝘪𝘵𝘶 𝘩𝘪𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘮𝘦𝘭𝘪𝘩𝘢𝘵𝘯𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘮𝘣𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪 𝘥𝘶𝘭𝘶 Cerita ini mengisahkan tentang seorang gadis remaja yang bernama KAISARA LIEANA. Kaisara mengalam...