21.Orang luar

20 2 0
                                    

Sampai saja di hospital doctor kata Irfan perlu ditahan di wad buat beberapa hari kerana kecederaannya sedikit serius berbanding aku. Kata doctor tulang di siku Irfan sedikit retak perlu di rawat dengan teliti.
Kini aku di rumah menyiapkan makanan buat Irfan.. Aik, macam pelik, aku kesana untuk meminta maaf di sebabkan kecuaian aku dia yang menanggung sakit.

Masak.

Hello aku pandai masak eh cuma malas je. Aku masak nasi, ayam black pepper , sup sayur dengan sedikit pencuci mulut. Bekal di tutup dan di susun dengan kemas. Kali ini aku terpaksa meminta driver papa untuk menghantar aku ke hospital. Kaki aku sedikit membaik selepas Melinda urut. Kawan aku tu sorang bab bab mengurut memang pawer.
Aku berjalan sedikit terhincit-hincit keluar dari dapur.

"Cik liea biar saya yang bawakan"perlawanya.aku hanya memberi saja dia bawa bekal makanan itu. Aku berjalan memasuki kereta dan terus ke hospital.

Apabila sampai aku terus ke wad Irfan. Perlahan-lahan tangan aku menolah pintu wad. Sekarang jam sepuluh pagi. Aku mula melangkah masuk bekal di letakkan ke atas meja. Terlihat Irfan masih terlena mata aku tiba-tiba memandang balutan di sikunya. Seketika aku hanyut dalam Lamunan apa bila teringat tentang malam tadi. Aku sedikit trauma cuma aku jadi teringat peristiwa di mana umi di langgar . Tapi! Kereta tu macam aku pernah lihat.

"Ehem" Dehem Irfan menyentakkan Lamunan ku. Aku memandangnya.
"Bila sampai?" Soal Irfan dingin.

"Baru je, ouh aku nak minta maaf di sebabkan aku kau jadi macam ni. Ini aku bawa bekal untuk kau makan tengahari nanti" Balas aku. Irfan memandang aku dingin pandangannya beralih pada kaki kiri yang terseliuh semalam.

"Kaki kau dah okey?" Soalnya dingin.

"Okey sikit, kalau tak ada apa-apa aku balik dulu" Pamit aku. Aku baru saja mahu memalingkan badan, pergerakan berhenti apabila mendengar ayat dari Irfan.

"Nak lepas tangan je lepas kau buat aku macam ni" Ucapnya dingin. What! Aku dah minta maaf kan tadi bukan aku lari tak minta maaf, itu baru betul lepas tangan. Aku memandangnya dingin. Tadi mood aku okey ,sekarang mood aku dah di musnahkan oleh Mamat gila ni.

"Aku dah minta maafkan tadi apa lagi kau nak aku buat.! Aku siap bawa bekal lagi untuk kau!" Lawan aku . Emosi aku kawal supaya tidak tersembur di hadapan Irfan.

"Aku nak kau jaga aku sampai sembuh" Balasnya datar. Amboi.. Kau ingat aku ni orang gaji kau, hamba abdi kau. Aku mengeluh perlahan. Kerusi di sediakan untuk pelawat aku duduk.

"Kau nak aku buat apa sekarang?"

"Duduk diam teman aku makan" Balasnya datar. Aku menahan geram di hati. Kalau aku dapat kau aku penyet penyet jadi bola lepastu tendang sampai bulan. Aku hanya duduk sambil menyilangkan tangan di dada. Mahu main iPhone tapi tiada yang menarik.

"Aku nak turun pergi taman kau nak ikut tak? " Ajak Irfan. Aku hanya anggukkan kepala tidak ada mood aku mahu bercakap dengannya.

Sekarang jam dua belas tengah hari. Sekarang cuaca sedikit mendung tidak terlalu napas. Tapi dilihat seperti mahu hujan.

"Ners tak marah ke?"

"Oh...kau keluar hari tu okey je" Perli Irfan. Aku menjelingnya mengungkit nampak.

Aku bangun begitu juga Irfan perlahan-lahan turun dari katil pek air di bawah turun sekali tak kan nak di cabut jarung di tangan Irfan. Dulu aku yang pakai baju hospital sekrang Irfan pula ..Haha..rasa lawak pula.

Kami sampai di taman bangku yang berdekatan di tuju kami. Punggung di labuhkan. Ini hospital di mana aku di rawat beberapa bulan lepas.

"Eh! Kak liea" Tegur seseorang seperti anak kecil. Aku memandangnya. Macam pernah lihat.

KAISARA LIEANA |HAITUS|Where stories live. Discover now