"Kamu hilang ke mana liea selama empat hari ni? " Soal tengku Ashraf.
Aku hanya diam menyandarkan diri.
Aku tiada mood bila berhadapan dengan papa aku. Irfan tiada di sini dia ada kerja perlu di selesaikan."Perlu ke " Jawab aku dingin. Mel pun ada cuma dia tunggu dekat luar wad aku. Andri dengan ikram ada bersebelahan papa.
"Sudah la keluar" Balas aku malas. Malas aku melayan semua ini kalau dia orang datang nak tambah pedih di hati aku lebih baik tak payah datang.
"Papa minta maaf tertampar kamu " Mohon tengku Ashraf. /Smirk/ lawak aku kena tampar di sebabkan perempuan murahan tu lepas itu datang minta maaf.. Senang betul.
Aku turun daripada katil badan aku manghadap tingkap tidak hingin aku mahu memandang wajah papa."Balik la.. Papa datang sini buang masa papa je" Balas aku tanpa memandang papa. Aku berbuat macam ni di sebabkan... Perut aku sakit . Tidak mahu papa melihat muka aku yang tengah menahan sakit ini.
Aku memegang perut aku."Kamu ni kenapa liea sejak pemergian umi kamu jadi macam ni? " Soal tengku Ashraf dengan nada suara yang sedikit tinggi. Aku menarik nafas perlahan-lahan dan berpaling .
"Tanya.... Diri papa kenapa semua ni jadi " Balas aku dingin.
"Papa tak sayang umi ke... Selama dua tahun papa dah ada pengganti umi.... WOW amazing tak sangka perempuan murahan tu juga jadi pilihan papa. " Sindir aku. And.....Tamparan kali kedua hingap di pipi aku,luka yang belum kering di bibir aku kembali mengalirkan darah ...
"Papa!" Jerit andri dan ikram serentak.
"Kai kau okey tak? " Soal Mel yang bergegas masuk ke wad aku .
"Pa...papa tak sengaja" Papa berjalan mendekati aku.
"Jangan dekat..." Aku berundur satu langkah ke belakang. Langkah papa terhenti.
"Kau orang tolong keluar ... Aku nak bersendirian" Ucap aku Dingin Aku kembali ke katil. Mood aku tidak berapa okey so kalau jadi apa-apa aku tak akan menangis.
"Liea..... " Percakapan ikram terhenti apabila aku memotong ayat dia.
"Tolong keluar" Mohon aku. Dan semua mula keluar dari wad aku.
Aku membaringkan badam aku ke atas katil."Huuuhh... Andai umi ada... Mesti umi kecewa " Soal aku sendirian. Luka yang ada di bibir aku biarkan. Mata aku mula layu dan mula masuk ke alam mimpi.
.
.
.
.
.
.
.
."Hey bagun" Kejut seseorang. Aku mula membuka mata perlahan-lahan.
"Huuuh" Aku memandang gerangan yang kejut aku tadi.
"Kan aku dah cakap tak payah datang" Ucap aku perlahan . Badan aku tiada tenaga buat masa sekarang. Aku ingat dia ni ada kerja dah tak datang terus.
"Bibir kau kenapa? " Soal irfan.
Aku diam malas mahu menjawab.
Aku mahu sambung tidur tiba-tiba aku rasa mual aku berlari ke toilet dan...
'Uuaek' aku memuntahkan semua isi perut aku."Okey tak ni? " Soal irfan. Aku hanya mengangguk , aku tahu kenapa aku muntah sebab hari ini aku tidak menyentuh makanan satu pun.
Aku memandang pinggan makanan hospital yang Barada di atas meja itu. Aku pergi ke arah meja itu dan mengambil makanan itu dan buang ke dalam tong sampah."Kenapa kau buang? " Soal irfan. Aku memandang ke arah dia dengan pandangan kosong.
"Basi" Jawab aku dan kembali ke katil.
Aku membuka laci di tepi aku dan mengeluarkan ubat yang tertulis
'Gastric'."Kenapa kau tak makan makanan tu? " Soal irfan. Aku hanya diam, aku mengambil dua ubat gastric dan mahu menelannya tapi terhenti.
"Kau kena makan dulu baru boleh makan ubat" Ucap irfan. Aku tidak faham dengan dia ni hari-hari ada buang masa je datang sini.
YOU ARE READING
KAISARA LIEANA |HAITUS|
Mystery / ThrillerBook? 𝘚𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘶𝘮𝘢𝘯 𝘪𝘵𝘶 𝘩𝘪𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘮𝘦𝘭𝘪𝘩𝘢𝘵𝘯𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘮𝘣𝘢𝘭𝘪 𝘴𝘦𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪 𝘥𝘶𝘭𝘶 Cerita ini mengisahkan tentang seorang gadis remaja yang bernama KAISARA LIEANA. Kaisara mengalam...