7")tak kuat

32 5 0
                                    

[Bayangkan Rumah dekat atas tu rumah agam kaisara]°

"Hey...... Boleh kami join"soal daruish.
Aku memandang daruish ,tiada riak di wajah aku.

" Boleh.. Duduk je"balas Melinda. Mel memandang aku minta kepastian.
Aku mengangkat kening tanda 'apa'.

"Kau orang budak baru ke?" Soal Melinda.

"Haah.. Kita orang pelajar baru aku daruish ni abang aku devid dia dingin sikit" Jawab daruish. Mel meng'ooo'kan je.

"Macam dia ni la" Ucap Melinda sambil menunding jari ke arah aku. Aku memandang tajam ke arahnya.

"Apa betul la " Nafi Melinda. Aku menjeling. Malas aku mahu layan yang tidak menarik bagi aku. Mata daruish mengarahkan mata ke arah devid untuk menegur aku.

"Aku devid" Ucap David mendatar sambil menghulurkan tangan . Sebenarnya aku tak selesa dengan kembar ni ,mencurigakan.

"Mel.. Aku masuk kelas dulu" Ucap aku. Aku terus bangun dan berjalan tanpa membalas percakapan devid.

"Wey.. Tunggu la" Laung mel

"Sorry.. Dia memang macam tu.. Nama dia kaisara.. Okey aku pergi dulu.... WEY TUNGGU AKU! "jerit Mel sekali lagi. Dan terus berlari ke arah aku.

" Menarik"ucap devid memandang daruish dengan senyuman sinis.
.
.
"WEY... Kau asal bla macam tu je" Soal Melinda. "Tak selesa" Balas aku.

"Kalau Ye pun berkenalan dulu dengan dia orang"ucap Melinda.

" Buat apa nak berkenalan ,dia Orang satu kelas dengan aku"balas aku malas.

"Kenapa tak cakap awal-awal" Balas Melinda.

Usai sesi persekolahan aku berjalan pulang ke rumah. Aku perbetulkan tudung sekolah aku yang senget. Tiba-tiba ada dua orang lelaki menyekat perjalanan aku, aku memandang gerangan yang berada di hadapan aku.

"Boleh kita berkawan? "

"Daruish aku tak ada masa nak berkawan dengan kau" Balas aku mendatar. Yup daruish dan devid yang berada di hadapan aku sekarang. Aku tak faham kenapa dia orang suka sangat kacau kehidupan aku .

"Sombongnya"ucap daruish. Aku memutarkan bola mata aku ke atas.
Malas aku mahu melayan. Aku terus kan perjalanan aku tiba-tiba...

" Tunggu la .... "Ucap daruish sambil mencengkam bahu aku, belum sempat daruish menarik bahu aku, aku menarik tangan dia yang berada di bahu aku dan terus memutarkan tangannya dan menendang belakang lututnya sampai dia jatuh melutut.
Devid yang berada di situ hanya memandang.

" Arghhh.. "Jerit.. Daruish kesakitan. " Lepas la.... aku gurau je"ucap daruish dalam kesakitan. Aku melepaskan genggaman aku. Aku terus berjalan pulang ke rumah malas mahu melayang dua orang tu.

"Kau okey" Soal devid mendatar.
"Kau kenapa tengok je bukan nak tolong aku tadi" Marah daruish.
"Kau Yang cari gaduh dengan dia" Balas devid tanpa nada. Devid menarik tangan daruish untuk bangun... Devid memandang wajah adik dia yang cemberut itu.
"Muka tu dah kenapa" Soal devid.
"Bang ada plan tak nak kenakan budak tu... Misi kita kan kena buli dia sampai dia rasa nak bunuh diri? " Soal daruish.
"Kau tak payah risau serah dekat aku" Jawab devid.
.
.
.
.
.
Kaisara membuka pintu rumah dan terus berjalan memasuki bilik dia.
Selesai membersihkan diri kaisara turun berjalan sambil memegang plastik di tangan. Kaisara membuka plastik itu dan mengeluarkan beberapa ramyeon kegemarannya.
Dan terus memasak, usai memasak kaisara merebahkan punggung dia ke atas kerusi. Ada satu suara yang membuat pergerakan dia itu terhenti.

"Sedapnya bauu.. "

"Adik, kau kalau tak terkejutkan aku tak sah kan" Marah kaisara, sambil mengurutkan dadanya perlahan-lahan. Mana tak terkejutnya tiba-tiba je datang entah dari mana tiba-tiba ada depan mata orang .
"Relax aaaa, sedapnya ada lagi tak? " Tanya andri, sambil memandang kiri dan kekanan.
"Ada tu dalam plastik... Ambil La ada satu lagi" Jawab kaisara sambil menyuapkan ramyeon itu ke dalam mulut. Andri berjalan dan mengambil ramyeon itu.

KAISARA LIEANA |HAITUS|Where stories live. Discover now