Cora blev tvungen att bromsa när de svängde ut från skogsvägarna och tog sig ut på den första asfalterade vägen.
Hon såg i backspeglarna, men kunde inte se något bakom dem.
Hon vågade inte slappna av ändå och ökade farten så snart hon fått upp båda bilarna på vägen.
Pulsen hade lugnat sig en aning, men än var de inte hemma.Cora körde raka vägen hem och drog med Sams bil upp på sin uppfart.
Utan att prata med varandra steg de ur bilarna och tog med sig det nödvändigaste in i huset.
Bilarna låstes innan de lämnade dem och ytterdörren låstes efter dem så snart alla var inne.Efter det blev de stående i en klunga i hallen och bara hämtade andan.
Cora kunde utan att överdriva säga att hon just haft sin värsta natt någonsin.
Hon hoppades verkligen att det var över.*
Solen sken följande morgon och man hade kunnat tro att nattens händelser bara varit en dröm.
De gäster som fanns i Coras hus bekräftade ändå att det som hänt var verkligt.
Cora hade Zander med sig i sin säng och i vardagsrummet låg flera utrullade sovsäckar på tältsängar och madrasser.
Sam hade fått sova i hennes soffa och Gavin låg på en luftmadrass.Det var en lite dämpad stämning runt frukostbordet, men alla åt den mat som Cora serverade.
Hon hade inte mycket mer än rostat bröd och pålägg, men ingen klagade.Det skulle ta ett tag innan de vågade prata om det som hänt då det fortfarande kändes allt för färskt.
Tids nog skulle de dela sin upplevelse med varandra, men än kändes det som om skuggorna kröp över dem om de talade om det.Att de skulle vänta ett tag innan de hämtade Gavins bil var underförstått.
Just nu ville de bara återgå till sin vardag och försöka att lägga allt bakom sig.Den gamla stugan fanns inte längre när Cora följde med Gavin och Sam för att hämta Gavins bil.
Kvar fanns bara en hög med förkolnade stockar.Bilen hade som tur var klarat sig ganska hyfsat då altanen inte brunnit och elden inte nått fram till den.
Sam åtog sig att informera stugans ägare om olyckan, men de kunde inte låta bli att känna sig lite lättade.
Om stugan var borta så kanske häxans länk till dem var bruten.De tog Gavins bil på släp och lämnade platsen utan att se tillbaka.
*
En mer positiv effekt av det hela var att de blivit ett mer sammanhållet gäng.
De gick fortfarande varandra på nerverna ibland och Sam hade lite svårt att acceptera att Cora dejtade hans bror, men de kände sig trygga med varandra.Det hade börjat pratas om att campa tillsammans under den inkommande sommaren och den här gången skulle Cora välja plats.
Cora campade mer än gärna med dem nu när de lärt sig att lyssna på henne.
Hon undrade bara om hon borde berätta att det fanns flera legender än häxor i skogarna.
Inte minst kom hon att tänka på klösmärkena i marken som hon och Ben sett innan hennes semester.Det var förstås en helt annan historia och så länge som de var försiktiga och följde reglerna så var det nog ingen fara...
~•♡•~
Cred till de som inspirerat mig till de verklighetsbaserade delarna går till Youtube-kanalerna Top Mysteries, Scary Mysteries och Criminally Listed, samt alla andra som delat med sig av historier från David Paulides' böcker om Missing 411 cases.
Önskar att jag kunde dela med mig av dokumentären som ligger bakom Coras historia om Tim, men när jag behövde den hittade jag den förstås inte..♡Stort tack till dig som läst
eller läst om berättelsen! ♡
VOCÊ ESTÁ LENDO
Korta Berättelser 🇸🇪
ContoA short story is a love affair; a novel is a marriage. ~ Lorrie Moore Ibland har man inte tid med en roman eller en lång berättelse. Ibland vill man bara få bästa biten ur en livshistoria. Det här är en samling korta berättelser och novelle...