Det blev en långdragen dag utan större händelser.
Justin och Kendra valde att ta ett dopp när det var som varmast.
River och Isaiah följde med för att svalka fötterna i vattnet, även om de valde att inte klä av sig.Efter badet strosade de runt och såg sig om.
Justin stannade framför fronten på lastbilen och såg på prydnaden längst fram på huven.
En trehövdad hund i silver.
Blicken fastnade vid silverhunden och han rynkade ögonbrynen.
En dov vibration tycktes fylla hans tankar. Omgivningen domnade bort och den stora fronten framför honom var snart det enda som existerade.”Gillar du den?”
Han vaknade till och mötte Kendras blick.
Hon log varmt och ställde sig bredvid honom.
”Varför har du en trehövdad hund som prydnad?” undrade han.
Hon såg upp på hunden.
”För att den passar med lastbilens namn...”
Hon mötte hans blick igen.
”Vet du vad den trehövdade hunden som vaktar underjorden i den grekiska mytologin heter?” undrade hon.
”Menar du Cerberus?”
”Precis”, log hon.
”Så din lastbil heter Cerberus?”
”Stämmer”, sa hon och nickade.
”Coolt.”
Hans blick drogs till prydnaden igen.Han kände värmen från Kendra när hon ställde sig så tätt bakom honom att hon nästan kunde lägga hakan på hans axel.
”Känner du det?” undrade hon.
Hennes viskning kittlade honom bakom örat.
”Vilket?” undrade han.
Hon tog hans hand och höjde den.
Med handen utsträckt mot den breda grillen kände han varmluften som osade genom gallret.
”Är den fortfarande varm efter att ni körde?” sa han överraskat.
”Nej... Han är alltid varm.”
”Han?”
”Mm.”De stod stilla för att ögonblick innan hon sträckte sig upp mot hans öra igen.
”Det här är vår lilla hemlis”, viskade hon innan hon släppte honom och gick.
Justin blinkade till och sneglade efter henne.
Hans blick gled sedan tillbaka till den stora grillen och det kompakta mörkret innanför den.
Det var som en dov vibration strömmade mot honom. Han kunde inte höra den, men den var lika påtaglig som värmen från grillen.
Om det var ett morrande eller ett nöjt spinnande gick inte att avgöra, men det kändes som att lastbilen andades på honom.
Justin tog ett djupt andetag för att samla sig innan han gick för att se vad de andra gjorde.”Sover vi i hängmattorna igen, eller delar vi upp oss på ett annat sätt?” undrade Isaiah och såg på River.
River suckade och betraktade lägerelden.
”Svårt att säga. Jag sover hellre med dig, men att låta Justin och Kendra sova tillsammans är kanske inte det bästa valet. Alley skulle inte gilla det om hon kom tillbaka mitt i natten... Jag vet inte om jag vill sova ensam med Kendra där inne heller, eller om jag vill sova med henne här ute medan du sover med Justin i lastbilen.”
”Vi kanske kan låta dem sova i hängmattorna och vi sover i lastbilen?”
”Kanske, men det är Kendras lastbil och det känns lite konstigt att be henne sova här ute. Men vi kan ju fråga förstås...”
ESTÁS LEYENDO
Korta Berättelser 🇸🇪
Historia CortaA short story is a love affair; a novel is a marriage. ~ Lorrie Moore Ibland har man inte tid med en roman eller en lång berättelse. Ibland vill man bara få bästa biten ur en livshistoria. Det här är en samling korta berättelser och novelle...