Keesokan harinya, Aydeen masuk office seperti biasa. Setelah kejadian semalam, dia tiada menghubungi Alyysa atau menghantar pesanan ringkas kepada Alyysa. Masuk sahaja ke dalam biliknya, beberapa file kelihatan menimbun di atas meja. Tidak lama kemudian kelibat Amelia mengetuk pintu.
"Come in, Amy"
"Tengku, maaf ni ada beberapa file baharu lagi. Semalam saya cuba contact Tengku but no respon from you. Alyysa pun tak boleh settle benda ni sebab Tengku tak masuk semalam." Amelia menjelaskan keadaan sebenar.
"No worries Amy. Thats all?" Soal Aydeen kepada Amelia.
"Yeah, thats all. Saya keluar dulu."
"Erm... Amy. Wait." Aydeen menahan Amelia dari keluar.
"Yes?"
"Alyysa... where is she?" Serasa tidak dia nampak kelibat Alyysa sebentar tadi.
"Ouh Lyysa. Dia turun jumpa Kak Zah tadi."
"Oo... okay Amy. Tq."
Aydeen menyambung kerjanya. Sesekali dia mengerling ke arah meja Alyysa. Dia masih belum kembali. Aydeen duduk menyandar. Lamanya jumpa Kak Zah? Ada kerja apa dia di sana? Aydeen menarik telefon di atas meja. Sedang berkira kira hendak menghantar mesej kepada Alyysa, tiba tiba kelibat Alyysa kelihatan sedang berjalan sambil telefon di telinga. Alyysa kelihatan dalam mood yang baik, sesekali terletus ketawanya.
"On call dengan siapa dia ni." Aydeen menyoal diri sendiri.
Setelah dilihat Alyysa sudah selesai bercakap di dalam telefon, dia segera memanggil Alyysa melalui interkom.
"Come to my room, now." Arah Aydeen.
Dapat dilihat mata Alyysa laju menuju ke arah bilik Aydeen. Alyysa kelihatan jengkel.
"Why?" Alyysa menyoal Aydeen.
"Duduk dulu." Aydeen memandang tepat ke arah badan Alyysa yang berdiri tegak.
"Kalau takda urusan kerja, I keluar sekarang. I banyak kerja bukan macam you boleh suka hati je tak datang kerja and tak inform langsung. Yelah I kan kuli je." Sembur Alyysa geram. Kaki diangkat ingin keluar dari bilik Aydeen.
Aydeen bangun dan meluru ke arah Alyysa. Lengan Alyysa ditarik.
"I can explain." Aydeen merayu.
"Lepas la. I dont need your fucking explain." Alyysa bertegas.
"Look... listen Alyysa. Benda semua jadi out of my control. I mengaku I salah. Maafkan I. Alysaa..." Aydeen merayu.
"What have I missing huh? You buat salah apa?" Alyysa sengaja memerli.
"Alyysa please... I tahu you tahu apa yang jadi semalam. You also come to my condo to check me out but......" Kata kata Aydeen terhenti.
Alyysa memandang tajam ke arah Aydeen bersama senyuman sinis.
"Bullshit!! Fucking bullshit Tengku Aydeen." Alyysa meningking. Kaki laju melangkah keluar dari bilik, pintu dihempas. Alyysa terus pergi ke tandas. Dia ingin menenangkan hati yang sedang di amuk amarah.
"How dare you. How DARE YOU!!!" Alyysa menjerit di dalam hati.
Aydeen menghela nafas berat. Alyysa seperti tidak mahu mendengar penjelasannya langsung. Ya lah, penjelasan dari orang yang sudah bersalah. Siapa mahu kisah kan? Tapi sebenarnya dia tidak perlu menjelaskan kepada Alyysa kerana Aydeen yakin Alyysa sudah pasti tahu apa yang terjadi. Aydeen rungsing. Fikirannya berserabut.
Amelia yang melihat keadaan itu mengeleng kepalanya. Apa yang sudah Aydeen lakukan sehingga Alyysa kelihatan marah benar? Kaki Amy atur menuju ke tandas tempat Alyysa pergi tadi. Alyysa yang sedang mengelap air mata nya di dekati.
"Why? What happend? Tak cerita dengan I ke?" Bahu Alyysa dibelai perlahan.
Mereka berdua berjalan menuju ke pantry. Alyysa menceritakan apa yang terjadi.
"Whatttt?? Serious ke? How come Tengku boleh buat macam tu. He is not that kind of person." Amelia terkejut mendengar cerita Alyysa. "You sabar eh Alyysa. Bincang baik baik dengan Tengku. I know something is not right and korang kena sama sama betulkan. Bukannya you lari and tak nak dengar penjelasan dia. Please Alyysa. If you sayangkan relationship korang berdua should meet and talked." Amelia memujuk Alyysa.
Alyysa diam, butir nasihat yang diberikan oleh Amelia dedengari setia. Ada betulnya apa yang Amelia katakan. Tadi dia rasakan egonya tinggi melangit tadi membuatkan dia berani menengking Aydeen. Alyysa mengehela nafas berat. Telefon dia berdering, panggilan daripada Aydeen.
Amelia memandang Alyysa.
"Pick it up." Arah Amelia.
Alyysa ragu ragu. Butang hijau ditekan. Alyysa keluar dari tandas. Setelah bercakap dengan Aydeen di dalam telefon Alyysa kembali ke meja kerjanya. Bilik Aydeen langsung tidak dipandang. Dia masih memerlukan masa dan ruang untuk berfikir.
Author notes
Hai guys!!! I just wanna say thanks for those yang sudi baca cerita I and vote. Hmm day by day idea to writing is nothing (HAHAHAHA) From the beginning I dah tekankan cerita ni will be 18sx but I pun tak tahu mana nak letak part tu (HAHAHAHA) Sorry, I janji that part will come very soon! Lately I busy takda masa nak update because my new semester just started (Im 20 and still study tho) kadang sempat baca balik je chapter yang dah dipublish for checking the typing ><
See you!!!
YOU ARE READING
ALYYSA
Romance"You...you nak buat apa ni" "Shhh.... Let me hug you." Pinggang Alyysa dirangkul lalu dipeluk kemas. Dada Alyysa melekat di dada bidang Aydeen. Aroma bau perfume Aydeen kuat menusuk hidung Alyysa. WARNING⚠️ 🚫 CERITA SANGAT SANGAT CLICHE❗️ SLOW UPDA...