"Kau nak apa lagi hah? Tolong jangan kacau hidup aku boleh tak? Aku dah lama bersabar dengan kau!!! Sebab kau hubungan aku dengan Alyysa hancur!!!" Aydeen menengking Azalea yang duduk dihadapannya.
Perempuan ini, terus terusan merengek dan memaksa Aydeen untuk berjumpa dengannya kalau tidak Azalea mengugut untuk membunuh diri. Dasar perempuan gila.
"Kenapa you ignore call and message I?" Azalea menyoal bongkak sambil tangannya disilangkan.
"Perlu ke aku replay and angkat call kau? Such a waste of my time. Bullshit Azalea. I told you we are over after that night. Everything happened out of my control and you take a chance of it. Kalau kau rasa kau buat semua ni membuatkan aku setuju nak tolong company bapak kau, kau silap besar. I will never help a betrayer." Aydeen memandang tepat anak mata Azalea.
"Up to you. But one thing for sure, I will never give up on you. Even bukan atas sebab company bapak I pun I still want you. The day will come. Just wait, Tengku Aydeen." Azalea membalas sinis.
Dia sebenarnya sudah sukakan Aydeen. Rancangan pada mulanya hanya hendak memerangkap Aydeen dan mendapatkan wang bagi membantu company bapanya yang hampir bangkrup sudah bertukar kepada dia yang akhirnya masuk perangkap kerana sudah terlajur jatuh cinta kepada jejaka ini. Tapi setelah mengetahui Aydeen sudah mempunyai kekasih, Azalea menjadi marah dan tercabar. Ayden milik dia sahaja. Setelah kejadian malam dimana dia dan Aydeen melakukan hubungan seks, dia seratus peratus sedar ketika itu. Tiada sebarang paksaan dan dia menyukainya. Kejadian itu adalah titik permulaan perasaanya kepada Aydeen. Dan dari situ dia bertekad untuk menjadikan Aydeen miliknya. Jejaka itu mesti menjadi miliknya.
"Dahlah, I taknak gaduh. I jumpa you sebab nak makan je. I dah 3 hari tak makan sebab fikirkam you." Azalea memujuk. Malas mencurah minyak ke api yang sudah marak.
"Aku takda selera nak makan lagi lagi tengok muka kau." Aydeen bangun dan beredar.
Azalea terdiam dan menahan geram. Tangannya digenggam. Pengunjung di restoran tersebut ada yang memandang mandang mereka dan berbisik bisik antara satu sama lain. Aydeen benar benar suka membuatnya malu.
"Sorry sebab I tak dapat datang weeding Kak Deena. I outstation for a weeks. Im so sorry Alyysa." Nash memula bicara.
"Its okay Nash. Tak perlu minta maaf lah." Alyysa tersenyum sambil menyisip air.
Nash memandang Alyysa dihadapannya. Raut wajahnya yang sempurna, hidung mancung terbentuk, bibir dioles sedikit lipgloss merah jambu, pipi yang merah semulajadi, kulit putih bersih baginya Alyysa sempurna secara fizikal. Kenapa lah bodoh sangat dirinya kerana mensia siakan peluang sebelum ini. Jika dia bersabar dan approach Alyysa secara lebih lembut mungkin Alyysa sekarang sudah menjadi isterinya. Jujur di sudut hatinya, masih ada nama Alyysa dan akan selama lamanya menjadi tempat untuk Alyysa. Kejadian duduk di dalam penjara selama 3 hari selepas dia didakwa melakukan serangan seksual terhadap Alyysa benar benar menginsafkan dirinya. Kejadian itu sedaya upaya cuba untuk dia lupakan, tetapi entah mengapa setiap kali dia melihat wajah Alyysa, dia pasti akan teringat akan kejadian tersebut. Wanita dia hadapannya ini sudah cukup baik hendak berkawan dengannya malah melayannya dengan baik. Tetapi kenapa Alyysa harus bertemu dengan lelaki yang tidak setia seperti Aydeen? Alyysa layak untuk seseorang yang baik dan boleh menghargainya yang tentu sahaja bukan Nash dan mungkin juga bukan Aydeen?
"Nash? Nash? Nashhhh?" Alyysa menegur Nash yang sedari tadi mengelamun.
"Erm... erm yes. Ehemm" Nash berdehem menyedarkan diri. "Err... sorry."
"Hahaha, sorry lagi. You kenapa ni? Ada problem ke? Mind to tell me?" Alyysa menyoal.
"Takde apa apa lah. I just enjoy the view." Nash tersengih.
YOU ARE READING
ALYYSA
Romance"You...you nak buat apa ni" "Shhh.... Let me hug you." Pinggang Alyysa dirangkul lalu dipeluk kemas. Dada Alyysa melekat di dada bidang Aydeen. Aroma bau perfume Aydeen kuat menusuk hidung Alyysa. WARNING⚠️ 🚫 CERITA SANGAT SANGAT CLICHE❗️ SLOW UPDA...