28

48.8K 394 70
                                    

"Kami dah bersetuju hendak mengikat tali pertunangan bulan hadapan." Ayden menyuarakan cadangannya.

"Alhamdullilah my son... akhirnya." Tengku Kartini memeluk Alyysa.

"Yeayyyy Abang Ayden nak kahwin!" Khaleeda menyengih.

"Lepas tunang pun tak nak lama lama umi, inshaallah kalau tiada apa apa halangan kami nak bernikah terus 3 bulan selepas itu. Boleh umi?"

"Umi ikut saja. Abang okay? Tengku Kartini memandang suaminya, Tengku Hameed.

"Whatever that good for both of you, papa izinkan." Tengku Hameed tersenyum.

"Thanks pa, thanks umi."

"Nanti jemput Dato Megat dan Datin Rudina kemari. Kita bincangkan apa yang patut untuk majlis bulan depan. Tak lama dah ni."

"Boleh umi, nanti Alyysa bagitau mama. Bila tu?"

"Jumaat. Lagi cepat lagi bagus."

"Baik umi."

"Umi tak sabar nak sambut menantu baru..." Tengku Kartini tersenyum memandang wajah Alyysa.

Selesai perbincangan mereka, Ayden menghantar Alyysa pulang ke condonya semula. Ayden menemani Alyysa naik masuk ke rumahnya.

"You sure tak nak I teman malamni?" Aydeen memegang tangan Alyysa seperti tidak mahu lepas.

"Yes sayang..."

"Hmmm..." Aydeen membuat muka.

"You kena control yourself... nak tunang dah kan." Alyysa mengusap dada bidang milik jejaka pujaanya.

"I tak boleh tidur lena kalau you tiada sebelah I."

"Mengarut." Alyysa menolak perlahan badan Aydeen. "Sudah, you balik sekarang. Dah malam sangat ni..."

"Goodnight sayang. I love you." Alyysa mencium pipi Aydeen.

Aydeen tidak melepaskan peluang, dia segera mencumbui bibir seksi milik Alyysa. Ciuman perlahan bertukar rakus sehingga masing masing kekurangan nafas.

"Do something that will turn me off." Aydeen masih rakus mencium segenap inci wajah Alyysa.

"Urmm..." Alyysa yang semakin terbuai tidak dapat berfikiran waras. "Maybe..." bibir Aydeen digigit perlahan.

"That not gonna help." Tangan Aydeen turun meramas punggung Alyysa. Ciuman sudah berhenti dan mata memanah antara satu sama lain.

"I love you too baby. Take care, apa apa jadi call I terus okay baby?" Aydeen mencium bibir Alyysa sekilas dan mencium dahi Alyysa lalu turun ke pipi.

"Stop kissing me." Alyysa mengekek ketawa kerana kegelian.

"You taste like sugar..." Aydeen merapatkan dahinya dengan dahi Alyysa.

"Balik la Tengku Ayden. I nak tidur." Alyysa membuat muka comel meminta belas kasihan.

"Nasib cute. I lepaskan you malam ni." Hidung Alyysa dicuit.

"Good night baby girl. I love you." Aydeen melangkah keluar dari condo.

"Bawa kereta elok elok. Dah sampai rumah bagitahu I sayang." Alyysa menutup pintu.

"Fuhhh. Sikit je lagi, kalau melayan mahu sampai atas katil." Alyysa mengomel.

Alyysa berjalan menuju ke kamar mandi untuk membersihkan diri. Badannya sudah berlengas dan dia rimas. Dari pagi menemani Aydeen melawat kawasan tapak kerja baharu dan petang sehingga malam dia di rumah ibu bapa Aydeen buat makan malam dan membincangkan tentang pertunangan mereka berdua. Alyysa mengambil peluang untuk merendamkan badannya di dalam tab mandi. Sudah lama dia tidak merendamkan badan disebabkan jadual kerja yang padat dan dia hanya sempat untuk mandi ala kadar setelah balik kerja kerana kepenatan. Setelah puas merendamkan badan, Alyysa bangkit dan membersihkan diri. Dia menyegerakan menyelesaikan rutin malamnya sebelum tidur kerana matanya sudah memberat.

"Ngantuknya." Alyysa menguap.

Telefon di meja sisi dicapai, no telefon lelaki kesayangan didail.

"Dah sampai rumah ke sayang?" Alyysa menyoal sejurus panggilan diangkat.

"Baru sampai, tadi I jumpa kawan kejap."

Panggilan facetime masuk. Alyysa memutar bola mata. Matanya sudah mengantuk berat.

Aydeen setia menunggu panggilan diterima.

Alyysa menekan butang hijau.

"Hi baby." Aydeen tersenyum lebar melihat Alyysa.

"Nak tidur pun cantik cantik." Mata nakalnya melirik setiap inci muka Alyysa yang terpampang di skrin telefonnya.

"Tak cantik pun." Alyysa membalas sambil menguap.

"Are you sleepy baby?"

"Yeah, obviously. Dah pukul 1 pagi."

"I nak tengok muka you je before sleep. Goodnight baby. I love you." Aydeen membuat flying kiss sambil tersenyum lebar.

"Goodnight sayang and love you too." Alyysa membalas flying kiss Aydeen.

Panggilan dimatikan dan Alyysa segera menarik selimut bagi melelapkan mata yang sudah menanti untuk dipejamkan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ALYYSAWhere stories live. Discover now