"Congrats Kak Dini. Im so happy for you!!!" Alyysa memeluk Adini erat.
Setelah mendapat perkhabaran bahawa Adini sudah mengandung 2 bulan, Alyysa segera datang ke rumah mama usai tamat waktu bekerja.
"Tak sabarnya nak jumpa Adini junior. Mesti nanti comellllll."
"Over kau ek. Anak aku baru nak membentuk ni. Harap tak ikut gedik makcik dia lah." Adini bergurau.
Mama yang sedang membawa dulang berisi air tersenyum. Bahagia melihat mereka bergurau senda.
"You need to take extra care of yourself ya. Jangan lasak sangat. Kalau rasa tak larat buat kerja, rehat. Mama tak nak you stress. Rileks je."
"Okay ma. Dont worry." Adini mengusap lengan Datin Rudina.
"Erm btw, next week Lyysa ikut Aydeen and Amy pergi oustation dekat Langkawi. Ada project baru. Maybe for a weeks or lebih seminggu."
"Yeke... sebaik ada Amy sekali. Ingatkan honeymoon berdua dengan Aydeen." Adini sengaja mengusik adiknya.
"Kau ni kan. Honeymoon apanya? Kahwin pun belum. " Alyysa menjeling Adini.
"Haaa... kahwin cepat, mama tak sabar nak buat kenduri lagi satu ni." Datin Rudina pula menyampuk.
"Lambat lagi ma, im not ready yet nak jadi isteri orang." Alyysa menyisip cawan berisi air.
"Its okay. Jangan nak rushing. Kenal hati budi masing masing dulu. Marriage is not only about love. Its about your responsibility towards each other. How you manage your life. How you understand each other. Tak rugi pun bercinta lama lama dari terkejar kejar nak kahwin tapi at the end musnah." Datin Rudina menasihati lembut.
"Betul tu ma, Dini setuju. Jangan nak ikut trend sangat kahwin awal kahwin muda. We dont know apa yang orang hadap, jalan hidup kita berbeza. Fix yourself and your partner first, dah rasa okay semua dah elok baru fikir next step. Kakak pun bercinta almost 5 years baru akak setuju nak kahwin dengan Faris. It take a long time to happend but always put your trust in Allah plan. "
"Thank you so much for the words. Im so lucky to have both of you in my life." Alyysa memeluk kedua insan tersebut.
Warning❗️Contain 18sx scene, just skip if you feel uncomfortable.
"Projek yang Dato Adi punya tu dah submit ke? I tengok okay je so I accept." Aydeen menyoal Alyysa yang sedang ralit meniliti jadual kerja di iPad nya.
"Ouh yang tu, Amy ada inform I. I dah submit semalam. Now kena tunggu respon dari syarikat dorang lah."
"I see. So, I rasa dah boleh start plan dah. Lagipun kalau projek dengan syarikat dia mesti jadi punya. Dia mana pernah tolak syarikat ni hahaha."
"Okay, btw esok pukul 11 pagi you ada meeting dekat Alamanda Jaya and pukul 3 petang you ada lunch dengan Pengarah Zuxs Company, location Cafe Diora. Lagi... erm..." screen iPad discroll scroll. "Itu je kot, nanti I inform lagi.
"Okay baby. Erghhhhhh...." Aydeen mengeliat lalu bangkit dari kerusi kerjanya menuju ke arah Alyysa yang dari tadi setia berdiri mencatit sesuatu di iPad nya.
"And just to inform you that this week, you akan banyak keluar untuk meeting and also–" kata kata Alyysa terhenti saat dirasakan tangan Aydeen sudah merayap di bahunya.
YOU ARE READING
ALYYSA
Romance"You...you nak buat apa ni" "Shhh.... Let me hug you." Pinggang Alyysa dirangkul lalu dipeluk kemas. Dada Alyysa melekat di dada bidang Aydeen. Aroma bau perfume Aydeen kuat menusuk hidung Alyysa. WARNING⚠️ 🚫 CERITA SANGAT SANGAT CLICHE❗️ SLOW UPDA...