{Perspectief Finn}
Een paar uur eerder
Het is maandag en ik loop het schoolgebouw in. Eigenlijk had ik al in het buitenland kunnen zitten met mijn vrienden, maar dat gunde school mij niet. Ik moet eerst nog een herexamen Duits maken... Duits is nooit mijn beste kant geweest, maar als ik 0,1 hoger had gehad, was ik geslaagd geweest. Dat is toch niet te geloven. 0,1 te weinig... Nu moet ik weer 3 uur gaan strijden, in dit warme weer. Het is namelijk 32°C buiten en in het lokaal waarschijnlijk een sauna. Maar voordat ik naar het lokaal loop, ga ik snel naar de kluisjes. Ik moet namelijk eerst nog iets voor Levi doen. Ik denk terug aan gister:
"Gast. J/n moet ook een herexamen maken, dus ze is morgen op school. Kun je dit voor mij in haar kluisje doen?" Levi geeft mij een briefje. Ik lees het. 'Ik heb nog 200 euro nodig voor mijn reis. Als jij mij dat geeft, stuur ik jouw foto misschien niet door.' staat erop. Ik kijk Levi aan. "Serieus? Is dit je wraak?" "Tuurlijk niet. Die foto komt echt nog wel online te staan. Dat heeft ze verdiend. Maar we hebben toch nog geld nodig voor onze reis. Dit is onze perfecte kans!" "En jij denkt dat ze gaat betalen?" "Natuurlijk gaat ze betalen. Ze heeft geen keus, want anders stuur ik haar foto naar iedereen." Ik knik en denk even na. Eigenlijk is het wel heel slim van Levi, want we hebben inderdaad nog geld nodig. "Oke. Komt goed! Ik leg het morgen wel in haar kluisje." Het liefst hoop ik dat J/n mij niet ziet en al in haar lokaal zit. Ik heb geen zin in gezeik en gezeur van haar. Eerst vond ik haar wel een aardig meisje, maar na wat ze Levi gefikt heeft. Zoiets doe je gewoon niet. Als ik Levi was geweest had ik allang die foto's van J/n doorgestuurd, maar hij pakt het anders aan. Hoe langer hij haar in onzekerheid houdt of er nog iets gaat gebeuren, hoe beter. Dat zegt hij tenminste. Hij wil haar verrassen met haar foto. Ik zie het kluisje van J/n, maar ik zie J/n ook. Shit! Snel ga ik om de hoek staan en wacht tot ze weg is. Het duurt erg lang. Ze staat niet bij haar kluisje, maar een stukje verderop met een leraar te praten. Na een paar minuten zijn ze eindelijk klaar. J/n gaat haar lokaal binnen en de leraar loopt ook weg. Ik loop snel, maar wel zo onopvallend mogelijk naar het kluisje. Ik haal het papiertje uit mijn jaszak en schuif het aan de onderkant het kluisje in. Zo dat is ook weer geregeld. Nu snel maar die herexamen gaan maken. Leuk..."Finn! Vergeef Julia alsjeblieft!" hoor ik J/n nog zeggen. Ik was net klaar met Duits en wilde naar huis, toen ik haar tegenkwam. Toch nog... Maar spreekt echt ze de waarheid en heeft Julia helemaal niks gedaan? Een paar uur geleden haatte ik Julia nog ontzettend, maar ik dacht wel de hele tijd aan haar. We hadden zo'n leuke tijd samen en ze was mijn grote liefde. Of misschien nog steeds wel is... Als ze echt niks heeft gedaan, wil ik haar vergeven. Maar wat vindt Levi daarvan? Hij heeft niet voor niets niks tegen me gezegd. Hij wist natuurlijk dat ik weer terug zou gaan naar Julia. Want dat is toch wat ik ga doen. Toch?
JE LEEST
Wat heb ik je ooit misdaan?
RomanceDit verhaal gaat over liefde, vriendschap, jaloezie en vertrouwen... {Voltooid} {Geschreven 7 juni 2020 - 22 augustus 2021}