Deel 6

301 4 0
                                    

{Perspectief Levi}
We kijken op en kijken recht in de ogen van een jongen... Hij is iets langer dan ik en heeft blond haar. "Ian? Wat doe jij hier?" vraagt J/n aan hem. "Euhm... Ik kom van een feestje... Maar wat doe jij hier? En wie is dat?" Hij wijst naar mij. J/n is ondertussen van mijn schoot af en naast me gaan zitten. "Dat is Levi." J/n draait zich om naar mij. "En Levi. Dit is Ian, één van mijn beste vrienden." Om aardig te zijn, spring ik van het muurtje af en geef Ian een hand. "Levi." "Ian..." Aan zijn houding kan ik al merken dat hij het niet zo leuk vindt dat ik hier ben. Ik vraag me af of hij wel echt naar een feestje is geweest of dat hij wist dat J/n hier was en daarom is gekomen. Ik denk het laatste, want ik kan zien dat hij haar volgens mij net zo leuk vindt als ik... "Wat waren jullie aan het doen?" vraagt Ian. "Gewoon een frisse neus halen. Wij waren op het examengala, maar het werd te warm, dus we zijn naar buiten gegaan." zegt J/n. "Is dit jouw school dan?" Ik lach zachtjes. Natuurlijk weet hij wel dat dit J/n haar school is. Wat een sukkel... "Ja, dit is mijn school. Dat heb ik je toch weleens verteld?" "Echt?" J/n knikt. "Oh... Dat ben ik dan vergeten..." Ik lach weer. Hoe kan J/n niet zien dat hij haar leuk vindt? Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze het nog niet ziet, maar aan de andere kant zou ik er ook jaloers om kunnen zijn. Wat als ze voor hem kiest als ze er straks achterkomt. Nee! Dat doet ze niet. Ik denk dat ik me geen zorgen moet maken om Ian en J/n. Tring... Tring... Ik word uit mijn gedachtes gehaald door een telefoon. "Euhm... Dat is volgens mij die van mij." zegt J/n. Ze pakt haar telefoon en neemt op. "Hey mam. Ik ben nog op school, hoezo? Ja, Julia ging eerder weg. Oke, ik kom naar huis. Tot zo." En ze hangt op. "Sorry jongens, maar ik moet naar huis." "Oh oke..." "Moet ik nog even met je meefietsen?" vraag ik. "Euhm... Ja, dat is goed." "Ik wil anders ook wel meefietsen." zegt Ian. "Heel lief, maar dat hoeft niet." "Oke..." Ik zei toch dat ik mee geen zorgen hoefde te maken. Ze kiest voor mij! "Levi, ik moet nu wel echt naar huis, dus zullen we gaan?" J/n heeft zonder dat ik het door had haar fiets al gepakt. "Ja, ik pak snel mijn fiets!" Ik loop naar de stalling en kom een minuut later terug met mijn fiets. J/n zegt Ian gedag, geeft hem een knuffel en stapt ze dan op de fiets. Zonder zelf nog iets te zeggen fiets ik achter J/n aan en Ian blijft alleen achter...

Wat heb ik je ooit misdaan?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu