Deel 3

415 5 0
                                    

      {Perspectief J/n}
Nadat Julia en ik een uur lang los zijn gegaan op de dansvloer, lopen weer terug naar de bar. Finn en zijn vrienden zitten nog steeds op dezelfde plek. "Succes!" zeg ik zacht tegen Julia. "Dankjewel... Jij ook!" We lopen samen naar de bar en de jongens merken ons al snel op. "Hey J/n! Leuk je vanavond weer te zien!" zegt Levi. "Ja..." "Wil je nog wat drinken?" "Euhm... Ja lekker. Doe nog maar een cola." "Komt eraan!" Levi draait zich om naar de barman. Een andere dan eerst, valt me op. Maar boeie! Ik ga op de barkruk zitten en kijk naar Julia. Ze is nu in gesprek met Finn en het ziet er best gezellig. Dat is al een goed teken! Ik ben blij dat ze eindelijk een keer actie onderneemt. Ik hoop dat het haar iets oplevert... "Zo alsjeblieft! Je cola!" Levi zet de cola voor me op tafel en neemt zelf een slok van zijn drankje. "Zo J/n. Jij zit dus ook in het examenjaar?" vraagt Levi en ik begin te lachen. Ik weet dat hij me zit te plagen. "Ja sorry. Dat was echt een domme vraag," "Ja heel erg..." Ik moet weer lachen. Deze jongen is echt grappig. "Zo J/n! Vertel eens iets over jezelf, want ik heb je hier op school nog niet eerder gezien." zegt Levi. Ik begin te vertellen over mezelf en een halfuur zitten we in een gesprek en kennen we elkaar al een beetje beter. Levi is 17 jaar en doet havo. Hij houdt van reizen en na zijn examens wil hij graag voor een jaar lang gaan reizen met vrienden, onder andere Finn. Finn en hij kennen elkaar kleuterschool en zijn sindsdien al vrienden. Na de basisschool kwamen ze in dezelfde klas van de middelbare en zijn daarom nog steeds vrienden. Ook zitten ze in hetzelfde voetbalteam. Levi voetbalt al sinds hij klein is, maar hij gaat stoppen als hij slaagt, omdat hij dan natuurlijk gaat reizen. Levi houdt verder veel van uitgaan met vrienden. Hij gaat elke zaterdag uit met een paar vrienden, maar hij vindt het de laatste tijd minder leuk. Zijn vrienden hebben allemaal een vriendin en die gaan ook mee uit. Hij is als enige nog single, dus dan voelt hij zich een beetje ongemakkelijk. Hij is zelf verder niet echt opzoek naar een vriendin, maar hij staat er wel open voor. Dus... Misschien maak ik kans. Ik ken Levi natuurlijk nog niet heel goed, maar ik vind hem een heel knappe, maar ook lieve en grappige jongen. Eigenlijk gewoon de perfecte boyfriend. We zullen zien wat er gebeurt... "Zullen we naar buiten? Ik zit hier al twee uur en ik begin het nu wel een beetje warm te krijgen," zegt Levi en hij haalt me uit mijn gedachten. "Euhm... Ja is goed." Ik drink de laatste slok en sta dan op van mijn kruk. Ik twijfel of ik even tegen Julia moet zeggen dat ik naar buiten ga, maar wanneer ik naar haar kijk weet ik dat dat niet hoeft. Ik zie dat ze aan het zoenen is met Finn. Ik lach er nog even om en loop dan naar buiten. Achter Levi aan...

Wat heb ik je ooit misdaan?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu