Deel 17

186 0 0
                                    

{Perspectief Levi}
"Gaan jullie maar ergens zitten, Finn en ik bestellen wel." zeg ik als we de auto uitstappen. "Ja prima." zeggen de meiden en ze lopen de Mac in. Finn en ik gaan in de rij staan. "Wat ben je nou straks van plan." vraag ik Finn als we al een tijdje aan het wachten zijn. Hij begint te lachen. "Ik wil het vanavond met haar doen." zegt hij zachtjes. Ik begin ook te lachen. "Wil zij het ook?" "Ik denk het wel. Het gaat gewoon heel goed tussen ons en ik vind haar echt geweldig." "Dat heb ik ook met J/n." "Hebben jullie het al gedaan?" "Nee, nog niet. We hebben het er ook nog niet echt over gehad. Het enige wat we hebben gedaan, is foto's sturen." Finn kijkt me verbaasd aan. "Naakt foto's?" "Nee, dat niet. Alleen pikante foto's." "Dan vertrouwt ze je wel echt. En jij haar ook." "Ja, dat is heel fijn. Vertrouw jij Julia?" "Ja tuurlijk! Misschien gaan wij dat ook doen. Dat foto sturen." "Moet je doen! Je relatie wordt er spannender van." Finn moet lachen. "Haha." Degene voor ons zijn klaar, dus wij zijn aan de beurt. We bestellen ons eten en 5 minuten later lopen we naar een tafel. J/n en Julia zitten daar al. "Zo meiden, het eten." "Dankjewel!" Finn en ik gaan aan tafel zitten en we beginnen te eten. "Woensdag krijgen we de uitslag van de examens, jongens. Ik ben nu al zenuwachtig..." zegt J/n. "Ja, ik ook. Ik moet gewoon slagen! Ik wil niet nog een jaar op school zitten..." zegt Julia. "Het komt vast goed! En als we allemaal geslaagd zijn, gaan we samen reizen." "Met z'n allen reizen? Daar heb ik nog niks van gehoord." zeg J/n en ze kijkt Finn verbaasd aan. Echt... Lekker gedaan, gast... Na de examens gaan Finn, ik en paar vrienden van ons reizen. We willen dat Julia en J/n met ons mee gaan, maar dat had ik nog niet aan J/n verteld. "Euhm... We willen graag dat Julia en jij meegaan op reis." vertel ik. "Echt?! Waarom heb je dat niet gezegd? Wist jij er al van?" Ze draait zich naar Julia. "Ja, Finn vertelde me het gisteren. Is dat niet vet?! Samen op reis!" "Ja tuurlijk wel. Alleen... Mag ik er nog wel even over nadenken?" "Natuurlijk! Je hoeft nu echt nog niet te zeggen of je mee wil hoor, maar we zouden het wel heel leuk vinden. En anders moeten we je ook zo lang missen en ik weet niet of ik dat kan." J/n moet lachen en kust me. "Ik zal er over nadenken!" We praten nog wat verder over het reizen en de examens en als het eten op is lopen we naar buiten.

"Dat was echt een leuke film! Ik moet helaas nu wel naar huis." zegt J/n. Het is een paar uur later en we hebben net een of andere romantische film gekeken bij mij thuis. Niet mijn keuze, maar die van J/n. "Nu al..." "Ja... Mijn moeder vraagt waar ik blijf." "Jammer..." "Ja..." J/n wil opstaan, maar ik trek haar tegen me aan. "Ik houd van je." J/n kijkt me eerst een beetje verbaasd aan, maar begint dan te glimlachen. "Ik ook van jou." Ik druk mijn lippen op die van haar en ze zoent me terug. Na een tijdje trekt ze terug. "Nu ga ik echt weg!" We staan op van de bank en lopen naar de gang. J/n pakt haar jas en ik doe de deur open. "Zie ik je morgen?" vraagt J/n. "Ja, is goed." "Leuk!" Ze geeft me nog een kus en loopt dan naar buiten. Ik blijf haar nakijken en pak ondertussen mijn telefoon. Wanneer ik hem ontgrendel, schrik ik. "WTF iS DIT?!"

Wat heb ik je ooit misdaan?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu