Deel 4

357 5 0
                                    

{Perspectief Levi}
Ik druk me door de menigte door, naar de hoofdingang. Achter mij loopt het meisje wat ik nog maar een paar uur ken, maar nu al indruk op me heeft gemaakt. Eigenlijk al vanaf het eerste moment dat ik haar zag. Ze is ook gewoon heel erg knap... Zelf probeerde ik ook indruk op haar te maken door een haar een drankje aan te bieden. Ik hoop dat het gelukt is... Ze reageerde eerst een beetje verlegen, maar toen ze terugkwam van het dansen, of wat ze ook maar deed, was ze een stuk ontspanner en hadden we volgens mij een best leuk gesprek. J/n is 16 jaar en doet dit jaar examen op het TL. Na haar examens wil ze nog 2 jaar havo gaan doen, want ze wil graag naar de PABO. Ze houdt veel van kinderen en wil daarom ook juf worden. Verder houdt ze van zingen en leuke dingen doen met haar familie en vrienden. Ondertussen zijn J/n en ik door de menigte gekomen en lopen we naar buiten. Ik loop naar een muurtje toe en klim erop. J/n klimt er ook op. "Ik wist niet dat je op dit muurtje kon zitten. Zit jij hier vaak met je vrienden?" vraagt ze terwijl ze naast me gaat zitten. "Ja vaak wel. Dit is een beetje ons plekje geworden." "Ohja. Julia en ik zitten meestal gewoon in de kantine." "Hoelang ken je Julia al?" "Sinds de brugklas, dus dat is 4 jaar." "Oke... Heb je nog meer vrienden dan Julia? Van de basisschool bijvoorbeeld?" "Ja zeker. Ik heb nog drie andere beste vrienden, die ik ken van de basisschool, en nog een paar vrienden van de zangschool." "Hoelang zing je eigenlijk al?" "Geen idee... Euhm... Wacht! Laat me even denken." zegt ze met een lach en ik lach terug. "Volgens mij 5 jaar, maar ik weet het niet helemaal zeker." "Kun je nu een stukje zingen voor mij?" J/n kijkt me verbaast aan. "Nu? Hier?" "Ja..." "Nee..." "Echt niet? Ook niet voor mij? Alsjeblieft! Ik wil weleens horen hoe goed jij kan zingen." J/n lacht en twijfelt, maar zegt uiteindelijk: "Oké... Maar ik kan niet heel mooi zingen hoor..." Ze haalt heel diep adem en begint te zingen. "Wauw! Dat was echt heel mooi!" "Niet overdrijven, hahaha." "Nee, ik ben echt serieus! Dat was echt heel mooi!" "Nou... Dankjewel..." J/n begint een beetje te blozen. Ik kijk haar aan. Haar ogen... Niet normaal... Ik twijfel of ik nu gewoon actie moet ondernemen... Weet je! F*ck it! Ik doe het! Langzaam leun ik een beetje naar J/n toe en ik zie dat zij ook een beetje naar mij leunt. Ik kom dichterbij... Nog dichterbij... Zij ook... En dan druk ik mijn lippen op die van haar...

Wat heb ik je ooit misdaan?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu